Fødselsberetning baby 2.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2012

Janni-Martina-vb

Baby 2 er Alexander, til misdannelsesscanningen kunne vi se det var en lille dreng vi ventede os, og Oliver fik lov at bestemme navnet. Jeg havde dog leveret et par muligheder for ham på en sådan måde at jeg vidste hvad han ville vælge. :)

Omkring da jeg var 12 uger henne blev jeg sygemeldt pga smerter i lænden. Det var starten på en ikke så spændende graviditet. Smerterne blev langsomt værre gennem graviditeten, og jeg måtte til fys. Synes nu ikke det hjalp...

Så begyndte kiloene at sætte sig, jeg tog ialt 30kg på :( Og havde utrolig meget vand i kroppen, jeg synes jeg kunne føle vandet skvulpe i fødderne når jeg gik. Derudover havde jeg alle symptomerne på svangerskabsforgiftning, så jeg røg ind og ud af sygehuset den sidste måneds tid. Men hver gang blev jeg sendt hjem og fik at vide at alt var vel.

Til sidst snakkede jeg med min jordmoder om at hvis jeg ikke havde født til termin, så ville jeg sættes igang dagen efter terminen, hvilket hun og sygehuset sagde ja til. Det nåede vi dog ikke til... :)

1 uge før termin d. 4/6 skulle vi til 70 års fødselsdag på amager til frokost. Min mor kom og hentede os kl. 12.15 På dette tidspunkt havde jeg hvad jeg troede var meget kraftige plukveer. På vej til fødselsdagen sagde jeg til min mor at det bestemt ikke var plukveer, for de tog hurtigt til i styrke. Hun spurgte om vi skulle vende om og køre til Roskilde sygehus, men nej jeg ville ikke risikere at blive sendt hjem, så jeg sagde at nu tog vi bare til fødselsdag, og så måtte vi vente og se.

Vi ankom til fødselsdagen kl. 13.00 og satte os hurtigt ned lidt afsidigt, så jeg kunne 'gemme' mig lidt. Jeg ville helst ikke stjæle billedet fra nogen, og min mormor ville blive hysterisk hvis hun vidste jeg havde veer.

Vi nåede at være der i en times tid, så måtte jeg bide i det sure æble og ringe til sygehuset og fortælle at nu var der altså 6 minutter imellem veerne. De kunne selvfølgelig se i mine papirer at jeg havde født hurtigt første gang, og sagde at jeg skulle se at komme afsted, og at de gerne ville sende en ambulance til mig. Nææhh nej, her klarer vi det selv, så min mor måtte på den igen og køre mig til sygehuset, hun nåede da at få lidt at spise inden. :) Jeg synes at køreturen til sygehuset var uendelig lang, og at veerne gjorde uendelig ondt. Synes det var værre denne gang end sidst.

Vi nåede endelig til sygehuset omkring kl. 14.45 og endnu engang røg jeg direkte ind på fødestuen. Jordmoderen nåede lige at spørge mig om jeg havde haft presseveer, og jeg svarede nej, så kom den første presseve.....

Mig op på sengen at ligge og fik så desværre at vide at jeg kun var 6 cm åben, men at det var nok til at de kunne tage vandet, og om jeg var interesseret i det. Samme smerter, men på kortere tid... Begge tommelfingre i vejret til det :)

De tog vandet (hvilket jeg overhovedet ikke kunne mærke), og jeg lå og hyggede videre med mine dejlige veer... Kort tid efter sagde de at nu var jeg 10 cm åben, men måtte samtidig tilkalde bagvagten da Alexanders hjertelyd faldt inde i maven. Da bagvagten nåede frem havde jeg allerede presset hans hoved ud. Hun sagde en masse ting til mig, men jeg aner ikke hvad det var, det eneste jeg kunne høre var min mors stemme, som sagde jeg skulle trække vejret. De måtte også give mig noget ilt. Lidt efter fik jeg så presset resten af Alexander ud, han kom hen og ligge på et lille bord hvor de gav ham lidt ilt, da hans lunger ikke havde foldet sig helt ud. På dette tidspunkt var kl. 15.15

Jeg opfattede ingenting, jeg havde det ret mærkeligt, og kunne ikke rigtig samle tankerne, og ville bare have moderkagen ud, så jeg kunne slappe lidt mere af. Den ville selvfølgelig ikke samarbejde, og jordmoderen sad og hev i den, som om hun var med i en tovtrækningskonkurrence. Havde lyst til at råbe til hende at hun skulle stoppe, da det var meget ubehageligt, men var alt for drænet af energi.

Nå men ud kom den da, og jeg fik endelig min Alexander over på maven, og han ville straks have noget mad :) Han var lidt blålig i kuløren, hvilket gjorde mig en smule urolig, men efter en times tid havde han den fineste farve :) Igen fik jeg den dejlige nål i låret fordi jeg endnu engang havde født hurtigt. Og jeg skulle også sys en smule denne gang.

Vi ringede til min familie og sagde at nu havde jeg født, og mange af gæsterne blev helt forvirret, for som de sagde: hun har da lige været her.....

Senere kom Oliver og så sin nye lillebror, han var meget stolt og synes han var rigtig fin. Jeg lå for det meste og sov i de 8 timer jeg blev på stuen, og derefter blev jeg kørt hjem af min mor.

Min fødselsberetning om Alexander er ikke så detaljeret som med Oliver, men jeg var mere omtåget denne gang, fik gennemgået forløbet af jordmoder og en sygeplejerske et par dage efter, hvilket var rigtig rart.

Nu er spørgsmålet så hvordan fødsel nummer 3 bliver. Har fået strenge ordrer af min jordmoder om at jeg skal ringe efter en ambulance når jeg får første ve :)

Jeg er også blevet spurgt af mange om jeg ikke vil føde hjemme i stedet for, men jeg vil nu være mest tryg ved at føde på sygehuset, så det bliver nok med ambulance næste gang :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2012

Cilottemor-vb

hej igencheerful

Sikke en graviditet! og så går jeg rundt her og har det lidt hårdt en gang imellem.....Dine fødseler gået stærkt må man sige.Du er da sej igen sådan lige at tage en tur til Amager når du skal føde på roskilde....

..Jeg havde overvejet at føde hjemme, men 'må ikke' da jeg måtte ned og ha min moderkage opereret ud sidste gang. Jeg havde det også lige som dig til min sidste fødsel. Jeg glædede mig også til at få født den moderkage! Men efter utallige forsøg og efter jeg til sidst måtte sige, I MÅ IKKE HIVE MERE, jeg tror den sidder fast! De sidste 20 min. var lægen som jeg skulle opereres af nede for at se om den nu ikke kom ud....Men nej...OK sagde de og spurgte hvordan jeg ville bedøves. epedural el fuld nakose? Måtte lige høre hvordan de ville operere den ud....lægen sagde, jeg tager en lang handske på, og så tager jeg hånden ind og skraber den ud...blink...Okey fint, jeg skal bare ha`fuld nakose...Ku meget godt visualisere dette billede. Og er der noget man ikke har lyst til så er det da lige sådan en tur....Så lige en dyrlæge undersøge en hest eller ko....Så jeg fik lige en tur på operationsbordet og det var vidunderligt at få en lur. Jeg havde det fint bag efter....og ku ikke vente med at se min dreng og mand da jeg åbnede øjene.

Det lyder godt at i har lavet en aftale om at du kan blive hentet af en ambulance næste gang...Vi har et vennepar der fødte d. 26. dec. Vi havde lovet at passe deres 2 små piger på 2 og 4 år når det hele gik løs. Da faren havde afleveret børnene her (10 min. væk fra deres hjem.) blev han ringet op af jordemoder som sagde at hun havde sendt en ambulance ind efter hans kone. Så han kunne mødes med ambulancen derhjemme. Det nåede han lige, og med udrykning til hospitalet kørte de. 2 min efter de blev indskrevet havde hun født deres 3 datter.....Lidt rundt på gulvet....

jeg ønsker dig pøj pøj næst gang, nu ved du ihvertfald du ikke lige skal nå noget førcheerfulDet er bare med at komme afsted.....

Anmeld

6. august 2012

Zy1985-vb

Hold kæft hvor er du sej.. Ved du hvad! Du når sku ikke på sygehuset 3. Gang. Du føder nok i mors bil:D hun er da også noget af en rambo!! Pjat til side men hold da op noget af nogle historier!! Du lyder da som om du ku føde 10 børn til hvis det sku være..

Anmeld

6. august 2012

Janni-Martina-vb

Haha ja folk kalder mig en fødemaskine....meeeeen William bliver den sidste i rækken :)

Ellers ender det med at jeg ikke engang når at blive gravid før jeg har født :)

Anmeld

11. august 2012

annepanne-vb

Hej Janni-Martina!

Ja, jeg havde godt hørt om at nogle simpelthen kunne 'smutte' børnene ud - og jeg troede ikke helt på det. Men jeg har en veninde, der også troede hun havde god tid da hun skulle føde nr. 2. Det endte med at hun lige nåede at aflevere barn 1 før hun fødte på badeværelsesgulvet i løbet af ½ time. Så - ja - det kan gå rigtig stærkt!!

Jeg håber også at du når på hospitalet her sidste gang når det er det du har det bedst med. Det vil jeg også klart foretrække når det er min tur.

Knus Kristine

Anmeld

12. august 2012

Janni-Martina-vb

Jeg synes folk der føder hjemme er vildt seje, men jeg er total kylling, bare i tilfælde af at der skulle være nogle komplikationer, så har jeg det bedst med at føde på sygehuset.

Havde ellers en jordmoder vikar til en af konsultationerne da jeg var gravid med Alexander som prøvede at presse mig til at føde hjemme. Der blev jeg godt nok sur på hende til sidst.

:)

Anmeld

13. august 2012

annepanne-vb

Hej igen!

Min underbo fødte hjemme for ½ års tid siden. Det tog ca lige så lang tid som dine fødsler. Det gik vist fint. Vi hørte ikke noget, så vi fandt da ihvertfald ud af at deres soveværelse ikke ligger under vores. For vi var da vågne imens hun var i fuld gang med at føde.

Men jeg ville heller ikke være tryg ved at føde hjemme, hvis det var mig. Jeg tror aldrig jeg ville tilgive migselv hvis der skete noget med barnet under fødslen som kunne være afhjulpet på et sygehus, hvis man havde født dér. Men det er jo ens eget valg hvad man vil og hvad man tør. Jeg er også en totalt kylling hvad det angår.

Knus Kristine

Anmeld

14. august 2012

Janni-Martina-vb

:)

Lige præcis, der er altid den der tankr 'hvad nu hvis'

Men denne gang har jeg også graviditetsbetinget sukkersyge, så der er en forøget risiko for komplikationer. Så selvom jeg er mere afklaret med hele fødselsforløbet, ved at have været det igennem 2 gange, så er der bare nogle lidt andre forhold jeg må tænke over denne gang :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.