Vinker til hinanden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Laurie-vb

Sikke en ambivalent følelse... min svigerinde mener, at hun mistede også en tvilling, da hun var gravid med sin 1.,,,, men altså er han født i 1983, så er det hendes følelse.. hvad sker det så, med den lille, som er gået bort... ved man hvorfor det er sket?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Signe1704-vb

spurv SKREV:

Det er utroligt så mange tråer man kan have i sig...

Er lige kommet fra jordemoder, det første hun sagde var; nå du venter så tvillinger? Ærgeligt de ikke har tid til at læse ens journal inden man kommer ind, skal virkelig til at sætte mine forventninger til systemet ned, man håber virkelig der er en form for sikkerhedsnet der bliver spændt ud når man falder, men nej... man må gribe sig selv.

Hun lyttede til min mave og der var fin hjertelyd der inde :0) Virkeligt dejlig.

Hele seancen tog 7 min og så jeg jeg ude af døren igen.

Ejjj hvor er det bare kikset. Det kan de sgu ikke være bekendt. 

Håber du har det godt trods alt.

Og så må du bare glæde dig til din guldklump kommer til verden.

Anmeld

23. marts 2012

Jeamie-vb

Ej hvor uartigt... Det er sq da ikke bare et nummer.. men desværre oplever man det efterhånden flere steder.

Men kunne ha gjort en stor forskel hvis bare de havde gidet at læse journalen, givet lidt støttende ord med på vejen ud af døren... Synes nu ellers jordmoderne er dem der er mest 'menneskelige' ... 

Ja, der skal være overskud til at ha underskud ..

Dejligt med det andet lille hjerte smile....

Anmeld

23. marts 2012

Trunte K-vb

spurv SKREV:

Det er utroligt så mange tråer man kan have i sig...

Er lige kommet fra jordemoder, det første hun sagde var; nå du venter så tvillinger? Ærgeligt de ikke har tid til at læse ens journal inden man kommer ind, skal virkelig til at sætte mine forventninger til systemet ned, man håber virkelig der er en form for sikkerhedsnet der bliver spændt ud når man falder, men nej... man må gribe sig selv.

Hun lyttede til min mave og der var fin hjertelyd der inde :0) Virkeligt dejlig.

Hele seancen tog 7 min og så jeg jeg ude af døren igen.

Det er bare ikke i orden. Slut, færdig. Når man har været ude for det I har, skal man pakkes godt ind i den omsorg, man har lyst til at få resten af graviditeten. Hvis du får overskud til det på et tidspunkt, så sig til hende at det slog hårdt eller ring til Svangreambulatoriet og bed om at din journal bliver markeret udvendigt på en eller anden måde så man bliver opmærksom på at der er særlige forhold lige så snart man får den i hånden - eller skriv på kuverten til din vandrejournal, et eller andet.

Jeg synes heller ikke det er i orden at et jordemoderbesøg i din situation er overstået på 7 min, jeg synes du skal sige højt at du har brug for mere - det kan vi alle godt forstå og så må de sgu snuppe lidt tid fra en som mig der har været ukompliceret gravid 3 gange (ikke helt sandt, men der kunne godt være hugget en hæl og klippet en tå). Man skal passe på at man ikke bider for meget i sig og er pæn pige, nej man skal sige fra for så ved man at de ikke kan komme bagefter og sige 'hvis bare vi havde vidst der var et problem'.

Jeg har bekendte, der har oplevet det samme som dig og de har mødt en helt anden forståelse fra sundhedsvæsenet. De har fået hjælp til at komme til det sted hvor de selvfølgelig sørger over det barn, de skulle have haft men aldrig kom til at møde - samtidig med at de er lykkelige over det barn, der faktisk kom til verden. Jeg går ud fra at du har talt med en læge da man ikke kunne finde hjertelyd, men hvis du har behov for yderligere samtale kunne du overveje at gå op til din egen læge og bede om hjælp til at få de samtaler, du har brug for. Find de mennesker, der støtter dig og stiller op for dig og tillad dig at være svag og vise at du har brug for hjælp - lad så dem sige fra i forhold til systemet.

Til slut: rigtig meget held og lykke med din graviditet - jeg håber at alt fra nu af går fuldstændig glat og at der kommer en rigtig lækker lille dreng ud af alle anstrengelserne.

Anmeld

23. marts 2012

Englemor81-vb

Jeg kan trøste dig med, du ikke er den først de ikke læser journalen ved eller andet sjuskeri.

Havde de gjort det ved mig, så havde vores søn måse været i live i dag.

Det er menneskeliv der er på spil her og dem leger de bare med, tror de har en opfattelse af at så længe det foregår inde i maven, så gør det knap så ondt, men de skulle bare vide...

Sender mange tanker til dig/jer herfra <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.