Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

babytrunte-vb

Du spørger også om du skal til nogle samtaler efter at kejsersnittet er besluttet. På Herlev, hvor jeg fik lavet kejsersnit, havde de 2 uge dage hvor de lavede planlagte kejsersnit (tirsdag og fredag) og så skulle man til info og snak med jordemoder, anæstesilæge, om mandagen inden. Der samlede de alle dem der skulle have planlagt kejsersnit og så var der fælles info og individuel snak med anæstesilæge.

Krydser fingre for at du får lov til det DU vil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

En fra min MG flækkede også fra a til b. Hun har termin igen, når hendes datter fylder 13 mdr, og fik besked på at der ikke er nogen grund til kejsersnit, selvom hun har hele 2 uheldige fødsler bag sig.

Risikoen for endnu en kompliceret fødsel mener jdm er lille. Men hende fra min MG er fast besluttet på at få et kejsersnit trumfet igennem denne gang.

Da jeg ventede Adam, havde de kardiologer der fulgte mig anbefalet kejsersnit, og først 1½ måneds tid før termin blev det afgjort at jeg slap for indlæggelse og kejsersnit, som jeg ville (efter flere samtaler med fødselslæger osv), hvis bare jeg ville forlige mig med tanken om at det blev kejsersnit, hvis mit hjerte drillede det mindste under fødslen.

Ville egentlig bare fortælle at intet er sikkert før du kommer tættere på, og har du særligt ønske om at få kejsersnit, så må du 'køre på' når du er ved læge og jdm - og så pøj pøj med det.

Anmeld

16. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Ps. mht ferie og barsel for din mands vedkommende:

Adam er også sommerbarn, og vi planlagde at stig havde ferie i 3 uger samt barsel i 2 uger. Så vidste hans arbejde hvornår han ikke var der, og skulle så bare give besked mht adams fødsel, så ville kontordamen selv flytte rundt i det, så barslen og ferien blev afholdt på de rigtige tidspunkter indenfor de 5 uger. Adam kom 3 dage efter termin, så havde lige et par tiltrængte fridage sammen inden fødslen.

Det var faktisk det samme med Alma. Der havde jeg termin i efterårsferien og stig ville ifm sine 2 ugers barsel også afholde 2 ugers ferie. Alma kom knap 3 uger før termin, og der byttede kontordamen også bare rundt på barsels og feriedage, så det hele gik op i en højere enhed.

Men vi havde også valgt at stig holdt fri indefor en bestemt periode, så vi var ret sikre på fødslen kom til at ligge på en 'fridag'.

Anmeld

16. februar 2012

Meesalith-vb

Har ikke været til samtale, men nu er ferien da meldt til min mands arbejde. Han vil tage 14 dage ferie før termin og 3 uger efter termin. Så nu er det besluttet. Argumentationen var, at det var synd at vores dreng skulle være i 3 uger hjemme med en mor, som havde ondt og ikke kunne lege. Så der bliver noget hyggetid inden vi bliver 4 herhjemme :-)

Tak for svar. I har givet mig noget at tænke over, mht kejsersnit kontra føde selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.