Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Meesalith-vb

Jeg skal muligvis have kejsersnit denne gang, pga jeg flækkede hele vejen sidste gang. Forventer at fødselslægen, jeg skal snakke med ved MD scanningen, siger god for det.

Så er mit spørgsmål:

Hvornår kan jeg forvente at få datoen at vide?

Hvor længe før/efter termin tager de ungen ud?

Det kunne være fantastisk at planlægge nu, da jeg har termin i industriferien, og min mand skal planlægge ferie i denne uge. Derudover vil det være 'svinsk' overfor hans arbejdsplads, hvis han ikke kan få ferie i industriferien, så bare at lægge barslen der? (som jeg læser det, så JA, men vil gerne høre andres meninger og erfaringer...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

pernillebo-vb

Meesalith SKREV:

Jeg skal muligvis have kejsersnit denne gang, pga jeg flækkede hele vejen sidste gang. Forventer at fødselslægen, jeg skal snakke med ved MD scanningen, siger god for det.

Så er mit spørgsmål:

Det kunne være fantastisk at planlægge nu, da jeg har termin i industriferien, og min mand skal planlægge ferie i denne uge. Derudover vil det være 'svinsk' overfor hans arbejdsplads, hvis han ikke kan få ferie i industriferien, så bare at lægge barslen der? (som jeg læser det, så JA, men vil gerne høre andres meninger og erfaringer...)

Jeg får først datoen for mit kejsersnit ca. uge 36 og har hørt, at de i Kolding foretager kejsersnit ca. 1 uge før termin...

Anmeld

13. februar 2012

Trunte K-vb

Meesalith SKREV:

Så er mit spørgsmål:

Præcis hvordan og hvorledes varierer lidt fra fødested til fødested, men typisk lægger man et planlagt kejsersnit 1-2 uger før termin. På nogle fødesteder er der en fast ugedag hvor man lægger de planlagte kejsersnit. Ang. hvornår man kan få datoen, så får man typisk besked når det er besluttet at der skal laves kejsersnit. Jeg skulle føde i august, lægen ville gerne lave kejsersnit og ville give mig en dato ved første samtale i april. Det kan nemt være anderledes andre steder, men så har du en idé om hvordan det kan være :-)

Jeg kan i øvrigt anbefale den bog, der hedder 'Bogen om kejsersnit' hvis man har spørgsmål om hvordan, hvorfor osv.

Anmeld

13. februar 2012

Meesalith-vb

Måske er det relevant at sige, at jeg skal føde i Viborg...

Tak for svar, jeg kan se at der er forskellige procedurer. Det kunne godt nok være rart, at få datoen engang i foråret, så det er planlagt. Har termin d. 27 juli, og skal snakke med en læge d. 7 marts.

Hvis han siger ja, skal jeg så til flere opfølgende møder?

Tror jeg vil finde bogen. Er pt i praktik på et bibliotek, så det bliver vidst ikke så svært ;-)

Anmeld

13. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Xer fingre for at du får dit kejsersnit.....

Jeg flækkede også hele vejen rundt ved min første fødsel, men i følge den læge jeg var til samtale med under min anden graviditet var det ikke grund nok til at få kejsersnit....så det fik jeg ikke ved den anden....

Nu gik det så heldigvis nemt og næsten smertfrit og jeg sprækkede næsten ikke...MEN det kunne være endt som ved den første...

Lægen sagde at det som regel altid går nemmere med nummer to da man er udvidet osv til den fødsels.....det var hans argument for at jeg ikke skulle have kejsersnit.......

Så kæmp for det hvis du vil have det og jeg håber du får det smile for det er ikke specielt morsomt at gå og vente på terminsdagen og ikke vide hvordan det kommer til at gå...jeg var mega nervøs da jeg først begyndte at få veer og min jordmoder brugte rigtig mange kræfter på at få mig til at slappe af så jeg kunne få en god oplevelse.......

Xer fingre for dig smile

Anmeld

13. februar 2012

Meesalith-vb

Tusind tak søde Heidi

Det er rart at vide, at det kan gå godt, hvis jeg nu ikke skulle få kejsersnittet igennem. Men nu har jeg nogle men fra første fødsel, som jeg ikke har planer om at lægge skjul på, så nu må vi se. Er også 100% sikker på jeg vil være meget nervøs til fødslen, hvis jeg skal selv igen, og jeg er bange for det vil ødelægge oplevelsen...

Anmeld

13. februar 2012

Heidi Nielsen-vb

Det kan være at dine men er med til at du får et kejsersnit....jeg havde ikke nogen men fra den første fødsel.....

Giv lyd fra dig når du ved om du får kejsersnit....Xer alt hvad Xs kan for dig smile

(og det var ikke for at sætte en skræk i livet på dig at jeg skrev mit indlæg, synes bare du skulle kende min historie med hensyn kejsersnit....håber det er okay)

Anmeld

13. februar 2012

als-vb

nå første indlæg blev ædt af maskinen igen...

Nå men det jeg skrev var:

Jeg tror det er meget vigtigt du gør det klart for dig selv hvad du helst selv vil. Vil du helst selv have KS eller føde naturligt? for du kan komme ind til en fødselslæge der ser på dig og siger der ikke er noget fysisk ivejen for en naturlig fødsel og det derfor ikke vil være hans anbefaling, og derfor er det lidt vigtig at du selv har gjort dig nogle overvejelser for om du helst vil det ene eller det andet.

For hvis han siger go for naturlig fødsel og du hellere vil have KS så skal du jo selv tage beslutningen og 'kampen' for at få det.

Jeg skulle også undersøges for om jeg skulle have KS eller det var en naturlig fødsels, men det var ikke iforbindelse med MD scanningen, men en decideret aftale med en fødselslæge og denne samtale og undersøgelse var jeg først til i uge 28 og jeg blev vurderet 'egnet' til normal fødsel og har valgt noprmalfødsel med forbehold.

De fleste steder kommer man til KS en til to uger før termin, og mener det er omkring to måneder før man får datoen.

Anmeld

13. februar 2012

Polyp-vb

har ingen KS-erfaring, så vil ikke blande mig dér ;-) Bare sige: Held og lykke uanset HVORDAN ungen kommer ud

Mht ferie, så læg den som mest belejligt for jer, hvis I kan...en naturlig fødsel kan jo ikke plottes ind i en kalender, så resultatet er vel lidt hip-som-hap for arbejdsgiver, ville jeg mene

Anmeld

14. februar 2012

Signe1704-vb

Hvis du skal have kejsersnit og lægen siger at det skal ske når det er mest ubelejligt for din mands arbejde, er det da bare surt for arbejdet. Som Polyp skriver ville en naturlig fødsel jo ikke vente fordi det ikke lige passede ind..... Jeg ville følge lægens råd og tro på at han/hun ved hvornår det bedste tidspunkt er.

XXXX'er fingre for at du får det som du gerne vil....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.