Anden gang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Meesalith-vb

Nøj, det er underligt at være gravid her anden gang.

Jeg tager mig selv i at glemme hvilken uge jeg er i, min mand kan ikke huske terminen og jeg går og tænker på at jeg snart skal have farvet håret (eller en eller anden ting, jeg ikke må) for så ti minutter efter at tænke, 'nåå nej, jeg er jo gravid'. Hvordan filan kan man glemme sådanne ting?

Første gang var lutter idyl. Jeg læste på 25 forskellige graviditetssider hver uge, så jeg vidste præcis hvor lang den lille var. Nu er det ikke en gang sikkert jeg husker at læse på en, og slet ikke på 'skiftedagen'.

Tror det handler om at jeg har mere fokus på mit liv og de ting jeg skal gøre, end jeg havde dengang. Jeg har jo en dreng på 2½, som fortjener min fulde opmærksomhed, plus jeg er i fuld gang med praktik og opgaveskrivning. Alligevel kan jeg ikke lade være med at føle et lille stik af dårlig samvittighed, når jeg er så heldig at mærke baby sparke, eller når jeg ser på scanningsbilledet.

Hvordan havde i det anden og tredje gang?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Webredaktøren-vb

På samme måde... og det fortsætter også efter barnet er født wink

Vi har babybøger med barn nummer 1's første ord, første tand etc., og vi sprang faktisk også intro om skolestart over for barn nummer to, for det er samme skole, knægten skal starte på.

Vi sørgede dog for at møde op til selve opskrivningen, hvor skoleinspektøren trykker de kommende børn i hånden...

Det er nok bare barn nummer 2's lod, men til gengæld har han fået en masse andet forærende som toer smile

Anmeld

13. februar 2012

als-vb

Må indrømme jeg heller ikke er lige så meget opmærksom denne gang som sidste. Glemte faktisk jeg skulle have uge 32 lægebesøg indtil i dag og ja er i uge 32 i morgen... Heldigvis havde lægen et hul i kalenderen i morgen.
Dog har jeg skulle til et par ekstra læge besøg ol. Så helt glemt er det ikke og så er jeg i en gravid gruppe på nettet hvor der er en del første gangs gravide så erholder mig op på det :)

Anmeld

14. februar 2012

Signe1704-vb

Det kan jeg sagtens huske - ikke med nummer to, men nummer tre.

Den store var jeg alene med allerede da jeg opdagede graviditeten, så det at være to om det og det at der var gået 8 år fra nr 1 til nr 2 gjorde at det på nogle områder var som at være førstegangs fødende igen. Men da nr 3 så kom 2 år efter var der ikke meget med at læse i bøger osv.... Vi glemte det også....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.