Hvis det kun var økonomien der var den afgørende faktor, så havde vi ikke fået den sidste (nr. 3).
Da jeg fandt ud af jeg var gravid med hende, havde vi lige haft den store snak om 'en mere' kontra 'ikke flere'.
Vi var rørende enige om at det var - ikke flere - og jeg var derfor på minipiller og vi havde 3 uger forinden givet alle vores baby-ting væk til min mands søster. Hun ventede den første, og havde ikke den helt store økonomi.
Vi bor i en 3-værelses lejlighed - ikke pga økonomi, men af valg - og kører en lille Kia Picanto... Ikke lige det mest praktiske når man venter barn nr. 3.
Men vi tog så den anden snak - 'skal' / 'skal ikke' beholde. Og da det stod klart at jeg ikke kunne få det fjernet, og desuden mente at have overskuddet til blebarn, barnevogn, pusletaske-ræset igen - når nu vi ligesom var i situationen - så blev det til 'skal'...
Vi har fundet rigtigt mange gode ting på 'den blå avis' på nettet - bor stadig hvor vi gjorde, og kører stadig den samme bil. Det kræver lidt logistik og vilje, at få tingene til at glide. Men det har vi valgt at gøre sådan, for at økonomien netop ikke skulle spille ind i vores beslutning.
Har man idé om at man skal have alt nyt, større bolig, større bil, mere alting, for at få en mere er det vigtigt man tænker økonomi.
Men er idéen overskud, samvær, glæde - så spiller økonomien ikke helt den samme rolle.
- Ikke fordi man ikke kan have begge dele. ;) Så kræver det bare den gode økonomi... :laugh:
Anmeld