Påvirker økonomien jeres valg af antal børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

Meesalith-vb

Vi er ikke hårdt mærket af krisen, så på det punkt nej. Men vores generelle økonomi påvirker, da jeg mener at man skal kunne forsørge sig selv og de børn man sætter i verden. Så på det punkt, tænker vi mere over om vi har råd til en mere.

Det sagt, så er det en højere faktor, der spiller ind, om hvorvidt vi har overskuddet til de børn vi sætter i verden. Derfor har vi valgt kun at vi skal have to. Vi mener ikke vi kan give tre børn, det de har brug for, så derfor vælger vi netop ikke at få tre børn. Og det synes jeg er vigtigere at tænke på end økonomi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

meng-vb

Hvis det kun var økonomien der var den afgørende faktor, så havde vi ikke fået den sidste (nr. 3). Da jeg fandt ud af jeg var gravid med hende, havde vi lige haft den store snak om 'en mere' kontra 'ikke flere'. Vi var rørende enige om at det var - ikke flere - og jeg var derfor på minipiller og vi havde 3 uger forinden givet alle vores baby-ting væk til min mands søster. Hun ventede den første, og havde ikke den helt store økonomi. Vi bor i en 3-værelses lejlighed - ikke pga økonomi, men af valg - og kører en lille Kia Picanto... Ikke lige det mest praktiske når man venter barn nr. 3. Men vi tog så den anden snak - 'skal' / 'skal ikke' beholde. Og da det stod klart at jeg ikke kunne få det fjernet, og desuden mente at have overskuddet til blebarn, barnevogn, pusletaske-ræset igen - når nu vi ligesom var i situationen - så blev det til 'skal'... Vi har fundet rigtigt mange gode ting på 'den blå avis' på nettet - bor stadig hvor vi gjorde, og kører stadig den samme bil. Det kræver lidt logistik og vilje, at få tingene til at glide. Men det har vi valgt at gøre sådan, for at økonomien netop ikke skulle spille ind i vores beslutning. Har man idé om at man skal have alt nyt, større bolig, større bil, mere alting, for at få en mere er det vigtigt man tænker økonomi. Men er idéen overskud, samvær, glæde - så spiller økonomien ikke helt den samme rolle. - Ikke fordi man ikke kan have begge dele. ;) Så kræver det bare den gode økonomi... :laugh:

Anmeld

14. februar 2012

BIJVN-vb

Det betyder absolut noget. Vi synes ikke vi har råd til barn nr. 3.

Anmeld

14. februar 2012

Signe1704-vb

meng SKREV:

Har man idé om at man skal have alt nyt, større bolig, større bil, mere alting, for at få en mere er det vigtigt man tænker økonomi.

Men er idéen overskud, samvær, glæde - så spiller økonomien ikke helt den samme rolle.

- Ikke fordi man ikke kan have begge dele. Så kræver det bare den gode økonomi...

Jeg er ikke helt enig. Selvom man ikke nødvendigvis skal flytte eller have alt nyt koster det alstå mere for hvert barn. Der er en ekstra institutionsplads der skal betales, en ekstra fødselsdag at fejre, en ekstra gave til jul og fødselsdag, sådan noget som ferie bliver dyrere, et barn bruger bleer - de er svære at genbruge, der skal vaskes mere, en mere skal have mad osv....

Anmeld

14. februar 2012

Rita-vb

Signe1704 skrev:
rn meng SKREV:
rn
rn Har man idé om at man skal have alt nyt, større bolig, større bil, mere alting, for at få en mere er det vigtigt man tænker økonomi.
rn
rn Men er idéen overskud, samvær, glæde - så spiller økonomien ikke helt den samme rolle.
rn
rn - Ikke fordi man ikke kan have begge dele. Så kræver det bare den gode økonomi...
rn

rn  

rn

rn Jeg er ikke helt enig. Selvom man ikke nødvendigvis skal flytte eller have alt nyt koster det alstå mere for hvert barn. Der er en ekstra institutionsplads der skal betales, en ekstra fødselsdag at fejre, en ekstra gave til jul og fødselsdag, sådan noget som ferie bliver dyrere, et barn bruger bleer - de er svære at genbruge, der skal vaskes mere, en mere skal have mad osv....

Jeg er meget enig med Signe. Her i Århus koster en vuggestuenplads lige omkring 4000kr - det er altså mange penge at hive ud af budgettet. Vi har en bil der er stor nok til et barn mere - og vi har også et hus der er stort nok. Alligevel har vi ikke råd - og det er helt klart pasningsudgifter, bleer og alt sådan noget. Min erfaring er desuden at børn ikke bliver ret meget billigere med alderen, så det er dyrt i mange år frem :)

Anmeld

14. februar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Ja. Begge mine graviditeter har kostet dyrt i sygemeldinger osv. Dertil kommer så institutionspladser osv.

Så pt skal vi i hvert fald ikke have flere.

Anmeld

15. februar 2012

Mickeyjo-vb

Jeg er virkelig træt af at økonomi skal styre mit familieliv. Selvom jeg synes vi har både overskud, omsorg og kærlighed og plads til at få et barn mere, har jeg næsten dårlig samvitighed over gerne at ville have nummer 3. Vores økonomi lige nu er virkelig dårlig, men forhåbentlig ændrer den sig inden så længe.

Jeg kan ikke lade værre med at sammenligne med vennepar der kun har 2 børn og tænke på hvor meget mere (ferie, rejser, gaver, fester) de kan gi' deres 2 børn i forhold til hvad vi kan gi' vores hvis vi fik tre.

Anmeld

29. marts 2013

SDU_SpgSkema-vb

Hej alle på denne hyggelige side!

Vi er en gruppe fra SDU Slagelse, som har fået til at opgave, at

prøve at være innovative. I den forbindelse har vi valgt at lægge

vores fokus på at gøre det ekstra godt for jer, som har børn, eller som er gravide

og endnu venter på, lykken kommer ud, og det har vi gjort ved at lave en café kun med fokus på

jer og jeres behov for at I kan få at afslappende bræk i eventuelt jeres hverdag.

Vi ville være super taknemmelige hvis I gad gå ind på linket nederst, og svare på

vores spørgeskema, da det ville hjælpe os rigtig meget.

Vores overordnede tema er; Caféen til jer med børn eller som er vordende forældre

http://www.surveymonkey.com/s/SGWB2SJ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.