Påvirker økonomien jeres valg af antal børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Webredaktøren-vb

Der økonomiske krise kradser og i Danmark oplever vi i øjeblikket også det laveste fødselsantal siden 1980'erne...

Påvirker den økonomiske usikkerhed jer i forhold til at få flere børn lige nu, eller spiller økonomien ingen rolle, når det handler om søskende eller blot at få første barn? wassat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Titte-vb

Økonomien spiller ikke den vigtigste rolle, men det gør fertiliteten og vores alder. Vi har dog altid været enige om, at vi ikke kunne tænke os at have mere end to børn, fordi vi gerne vil have tid til de børn vi har, og til at kunne gøre ting stadig selv om der er børn... Jeg er vokset op i en flok på 4 og jeg ville ikke undvære en eneste af mine søskende, men jeg ville gerne undvære den meget økonomisk skrabede opvækst jeg havde. Så på en måde så spiller økonomien ind, men i høj grad også vores ønsker for livet....

Anmeld

9. februar 2012

Polyp-vb

nope - men min og min søns alder gør ... gider ikke starte forfra med en baby, nu hvor førstefødte (og eneste) er 14

Anmeld

9. februar 2012

Webredaktøren-vb

Personligt sidder jeg heller ikke og regner på, hvad barn nummer 3 ville koste, men vi ville da skulle have en større bil... og nok også en større lejlighed wink

... så er det jo heldigt, at jeg synes, at to børn er en rigelig stor børneflok laughing

Anmeld

9. februar 2012

Hobitten-vb

Nej, det gør det ikke.

Men, allerede inden vi blev gift, snakkede vi om at vi gerne ville have børn, men også om hvornår det var sidste udkald. For min mand var det når han blev 40, og det bliver han snart.

Så vi har tre fantastiske børn, og det bliver ved det.

Luskemor

Anmeld

9. februar 2012

Signe1704-vb

Ikke specielt krisen, men generelt ja. Jeg vil gerne have en mere (nr 4) og så begynder det hele at blive ret dyrt - rejser, bil osv. Vi får nok en til på et tidspunkt, men nr 5 kommer ikke af samme grund.....

Og så bliver det jo sværere at få dem passet jo flere der er. Mine forældre vil helt sikkert gerne tage dem, men de bliver jo heller ikke yngre.

Anmeld

10. februar 2012

Rita-vb

Ja helt sikkert. Ikke så meget pga krisen, men mere generelt. Vi står desværre til at miste en pæn sjat børnepenge og får overordentlig svært ved at få økonomien til at hænge sammen - og det er da helt sikkert medvirkende til at vi ikke 'tør' få et barn mere. Jeg har iø. lige læst at børnetallet sidste år var det laveste i over 20 år. Men det er vel ikke så underligt med den børnefamiliefjendske politik der føres (af både den ene og den anden regering).

Anmeld

10. februar 2012

als-vb

ikke som udgangspunkt, men økonomi vil jo altid diktere hvilken levestandard der vil blive ført.

Jeg venter nu nr. 2 og syntes det er fint, men kæresten vil gerne have en nr. 3, så når mænd kan få børn skal vi have en 3. :)

Ej spøg til side, men 4 måneder i osteklokke / bræk helved er bare ikke smadder tiltalende, så for mig er det mere fysikken og graviditeten der holder mig fra flere.

Anmeld

10. februar 2012

kongster-vb

Slet ikke. Jeg tænker vi altid vil have råd til de børn der skulle komme. Men har ikke lyst til at få flere nu

Anmeld

11. februar 2012

Spunk-vb

Dit spørgsmål provokerer mig lidt - for jeg har jo helt klart lyst til at svare nej - men samtidig så er alt andet jo idiotisk. Så hvis jeg havde en fuldstændig ubændig trang til at sætte børn i verden, så ville jeg jo på et tidspunkt alligevel være nødt til at moderere mig, for jeg synes ikke at man kan være bekendt at sætte børn i verden som man ikke kan tage sig ordentligt af, når man nu har muligheden for at lade være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.