Jeg har en dreng på 9 år, som er heldigvis meget vel lidt, og mange gode venner, men han får nogle gange nogle nedsmeltninger, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere, han kan være utrolig dramatisk, og hans uretfærdigheds sans er lidt for udviklet;-) i perrioder, er alt urimelig. Så som idag, spurgte jeg og han havde haft en god dag, og nej det havde han ikke haft! Fordi han var blevet drillet, en snebold kamp gik over gevind, og han vandt ikke i død bold. Så nu var ham drenge, bare den dummeste og han ville ønske han var død. Resten af eftermiddagen her hjemme går ok, men han bliver nemt ked af det. og sur på os, siger f. eks. han må aldrig noget, vi skælder altid ud, ( hævede 1 gang min stemme da han ikke hørte efter). Da han skulle puttes spurgte jeg, om jeg skulle læse en godnat historie,Så sagde han at han aldrig fik godnat historie og de var aldrig ret lange og hans søster fik altid meget længere historie. Jeg læser og synger HVERDAG. Da valgte jeg at gå, kunne bare ikke holde ud at høre på flere beskyldninger, og mere brok. Han er en meget dygtig dreng og vand til at være den bedste, han har et meget stort konkurrence gen, kan næsten ikke tåle at tabe, så jeg prøver at provokere ham, så tit som jeg kan her hjemme, ved at spille med han så han også taber her, men hvis han taber er alle dumme og altid andres skyld, og han har virkelig svært ved at komme op til overfladen igen. Jeg plejer at sige til ham at det er ok at blive sur, når man taber, men man skal blive god igen, og ikke ødelægge det for andre. Jeg giver ham som regl et par minutter, til at blive god igen og ellers fjerner jeg ham. Det plejer at hjælpe. Når han kommer hjem og er ked af det lytter jeg altid, kommer med forslag til havd han kan gøre en anden gang, og spørg om han har snakket med en voksen? Kender i det og hvad gør i?
Anmeld