Ja den sætning kan jeg godt huske
. Dèt var motivation nok. Og af mange grunde er det da også lykkedes, også grundet den øgede velfærd.
Da jeg var i den alder havde jeg allerede to heste. 15 km væk. Hver dag var det tidligt op og op på cyklen. Da sneen gjorde det svært at komme frem var det med bussen, men det kostede jo trælse penge OG det havde sin begrænsninger, for nu var jeg afhængig af et tidspunkt. Men jeg klarede det selv. Var også mere moden til at flytte hjemmefra tidligt. Ens 'overlevelse' var bare anderledes.
I går blev jeg helt harm over denne generations ladhed. Feks. Den omtalte teenagers mor kom på besøg her. Vihavde arrangeret special transport der kunne hente og bringe, sikkert. Selvom hjernen ikke længere fungerer optimalt er der et savn og en sorg over det tabte der engang var, så hun glædede sig selvfølgelig til at se ham. Men om han gad at stå op.... jo kl 14.30, kort tid før hun blev hentet igen.
Ved der hèr kan være en del psykologiske faktorer der spiller ind. Mor er ikke som hun plejer etc.. men igen, synes sq vi andre 'åd' den i os, og gjorde det bedste vi kunne af hensyn til andre (her i også pli og ikke åbenlys egoisme).
Den med bøgerne kan jeg godt genkende
. Men ved da også at jeg ville ha stået skoleret hvis èn af mine forældre havde øffet noget om lige at hjælpe med det ene eller andet.
Kan ikke huske jeg nogensinde har sovet til 14.30
... Ikke engang da jeg startede med at gå i byen. Men om det siger noget om mit indre u,r eller almen syn på livet, er jo så spørgsmålet..
Anmeld