Drak/drikker du alkohol under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Elverpigen-vb

Da jeg var gravid med Sigrid, fejrede vi jul inden jeg vidste at jeg var gravid, og der fik jeg lidt at drikke. Ellers drak jeg ikke under resten af graviditeten.

Med Dina, var vi til bryllup lige efter at jeg var blevet gravid (viste det ikke endnu), og der drak jeg også noget. Og igen drak jeg ikke noget andet end en mundfuld champanje til nytår.

Min mand har været en stor moralsk støtte, og har også holdt sig fra alkohol, i de perioder hvor jeg har været gravid (han har dog været til div ting hvor han har fået noget, men det har været uden mig smile)

Jeg syntes ikke at det har været svært at holde sig fra alkohol, da jeg ikke drikker ret meget i forvejen. Og jeg vil helst ikke tage nogle chancer med mit ufødte barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Spunk-vb

Jeg fik 2½ glas hvidvin en aften vi var ude. Det jeg et par uger efter opdagede at jeg var gravid fik jeg så dårlig samvittighed, for havde egentlig besluttet at jeg slet ikke ville røre alkohol efter at vi droppede præventionen bare for at være på den sikre side. Så der røg ikke mere ned. Vil hellere være på den sikre side.

Anmeld

30. januar 2012

mor til 2, snart 3-vb

Generelt har jeg ikke drukket meget under nogle af mine graviditeter, men en mundfuld eller to er der kommet ned. Eller et halvt glas vin.

/Anja 37+2

Anmeld

1. februar 2012

Englemor81-vb

Jeg hverken drak eller røg, mens jeg var graid.

Drikker gør jeg ikke så tit, men jeg var fast ryger og jeg stoppede med at ryge fra den ene dag til den anden, så snart testen var positiv, med begge mine graviditeter ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.