Drak/drikker du alkohol under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. januar 2012

Webredaktøren-vb

En ny dansk undersøgelse (med 92.000 gravide) bekræfter, at alkohol under graviditeten mildest talt ikke kan anbefales.

Undersøgelsen viser f.eks. at ved to genstande om ugen øges risikoen for spontan abort med 50 %.

Har man alligevel lyst til at nyde et glas i løbet af graviditeten anbefales, at nøjes med et enkelt glas om ugen, der indtages langsomt, så koncentrationen af alkohol i blodet er mindst muligt.

Går/gik I op i alkohol-anbefalinger under graviditeten, eller synes I måske snarere, at den megen fokus er overdreven?

Droppede I helt alkohol, eller tog I uden tøven et enkelt glas eller to, eller mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2012

Heidi Nielsen-vb

Nej det gjorde jeg ikke, men drikker genrelt ikke meget alkohol. Det siger mig ikke rigtig noget. Når vi er i byen drikker jeg kun et glas vin og så kan jeg ikke have mere.

Anmeld

23. januar 2012

als-vb

Da jeg var gravid første gang hed anbefalingen at man måtte drikke et enkelt glas engang imellem. Nytårsaften drak jeg to glas æble cider (af den helt gammeldags slags med 2% alkohol i) og det var det.

Denne gang har jeg ikke rørt alkohol og kunne heller ikke finde på det. Syntes det er bedre at være for forsigtig end at tage unødvendige chancer. Vi snakker jo ikke om et liv uden alkohol, vi snakker om lidt over et år af dit liv pr, barn og så er det det.

Syntes måske nærmere man har et problem hvis man ikke kan undvære alkohol i en så kort periode og er så egoistisk. Har set og læst for meget om alkohol relaterede problemer ved børn at jeg slet ikke tør tage den chance. Det er bare ikke det værd.

Anmeld

23. januar 2012

Polyp-vb

Drak ikke - og faktisk slet ikke i de efterfølgende 4 år, fordi jeg altid skulle være klar til at køre manden på neurologisk afdeling (eller følge efter ambulancen i egen bil).

I dag drikker jeg heller ikke ret meget - jeg bliver bare træt - og så er det jo ikke videre fornøjeligt, selvom et glas god rødvin eller en drik ikke er at kimse af  en gang imellem

Anmeld

23. januar 2012

Titte-vb

Jeg forstår ikke at man ikke kan lade det være i den korte tid, det jo rent faktisk drejer sig om. Jeg ved endnu ikke om jeg er gravid, og jeg undlod at drikke noget her i weekenden, da vi var på sommerhus tur med vores gode naboer. Jeg vil hellere undvære de genstande, end lave skade på et evt foster....

Anmeld

23. januar 2012

Meesalith-vb

Drak til vores bryllup, 4 dage efter babyen blev lavet. Fik 2 glas i løbet af hele aftenen. Derefter fik jeg et halvt glas nytårsaften, da jeg var over 20 uger henne. Denne gang har jeg intet drukket, men vil ikke afvise en tår af en cider til foråret.

Anmeld

23. januar 2012

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg vil ikke sige jeg DRAK alkohol under graviditeten.

Men til min røde saftige bøf (som heller ikke anbefales) har jeg fået et par nip rødvin. Men det var nip - ikke mundfulde. Bare for at smagen skulle være tilstede, og som noget lidt socialt.

Det har jeg gjort et par gange.

Da jeg ventede Alma tænkte jeg at der ikke skete noget ved at Stig og jeg delte en ganske alm 33 cl pilsner. Jeg kunne så mærke den halve øl, og har derfor ikke rørt det siden.

Da jeg fandt ud af Adam var på vej havde jeg fuldet mig et par gange, men vi brugte både p-ring og kondom, så havde ikke den fjerneste ide om jeg kunne være gravid.

Anmeld

23. januar 2012

Jeamie-vb

Jeg gjorde desværre i de første par måneder. Jeg vidste desværre ikke jeg var gravid. Anede intet. Så førte mit liv som jeg plejede. Jeg var ved at dø i flere afdelinger da jeg så fandt ud af jeg var gravid, og hvis man kunne stoppe med at drikke med tilbagevirkende kraft, havde jeg betalt hvad som helst... 

Da scanningsbillederne så viste en masser huller hvor hans lille hjerne skulle ha været, så stoppede mit hjerte.... Laaang tid gik og diverse læger kiggede og kiggede indtil èn fortalte at det der da bare var 'forstyrrelser i bølgerne' fordi jeg var så spinkel..... aaaaaaaaarrrrgggg .... 

At både hjerne og lunge kapaciteten er velfungerende har vi sidenhen oplevet en del af devil

Anmeld

23. januar 2012

Jeamie-vb

Hov... Altså ikke at jeg drak unormalt meget laughing.... Kom lige til at læse min tekst igennem cheerful

Anmeld

27. januar 2012

babytrunte-vb

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid var jeg ca 2 mdr. henne. I de 2 mdr. havde jeg da fuldet mig et par gange. Men efter det har jeg drukket et glas, det var til min søsters bryllup hvor jeg havde besluttet at til denne særlige skønne lejlighed ville jeg tage et glas og skåle med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.