Ret til børnepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

nikkeneje1-vb

På den ene side synes jeg det er fair nok, men på den anden side..... hvor skal grænsen være mht hvad de 'rige' ikke må/kan modtage' ? Må de rige heller ikke få gratis lægehjælp, fordi de i virkeligheden ville have råd til at betale for den selv ?

Måske skulle man hellere sige at det kunne være frivilligt om man ville modtage børnechecken eller ej. Som det er idag SKAL alle jo modtage dem. Så engang et TV-indslag hvor nogle 'rige' egentligt gerne ville frabede sig den, men det kunne de ikke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Signe1704-vb

Jeg er faktisk også ret enig med kongster. Synes du har helt ret.

Vi vil også mærke en afskaffelse rigtig meget, mens en af min mands venners kone har siddet og sagt at hun helt glemmer at de kommer, men så kan hun da købe en ekstra taske eller noget. Det må da være dejligt at have det sådan....

Anmeld

12. januar 2012

k11923-vb

Lang uddannelse og fin eksamen er desværre ikke det samme som godt job og mange penge. Bitter erfaring. Selvfølgelig skal de rigeste ikke have børnepenge, men grænsen skal være så høj, at der som én af jer skrev: bare kan blive til en ekstra taske. Familier hvor 1000kr mere eller mindre om måneden ikke har særlig betydning. Jeg kan da godt se, at det er lidt dårligt, at man skal straffes for at have et godt job, men vores samfund bygger på, at man skal hjælpe de svageste og holde nettet under. Det kan vi kun gøre, hvis der er nogen til at give. Hvis man skal sætte gang i forbruget, er det ikke de rige, man skal give penge. De behøver ikke en sportsvogn mere, så det giver ikke øget forbrug, og hvis det gør, køber de ting produceret udenfor Danmark, som ikke gør noget godt for arbejdsløsheden og statskassen. De kan ikke drikke mere mælk og spise flere danske bøffer. 500kr. i en lille indkomst ville måske betyde mere dansk mad, et par bukser købt i en dansk forretning (omend udenlandsk produceret), eller kontingent til en sportsklub. Pengene bliver i Danmark og skaber arbejde. Et andet alternativ kunne være, at man kun kan få børnepenge til to børn ad gangen. Hvis man insisterer på mange børn, må man tænke nærmere over de økonomiske konsekvenser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.