Jeg er faktisk lidt delt om det emne, for det vil betyde, at de der yder til samfundet ikke får noget igen, mens de der ikke yder til samfundet, de kan få!
Jeg mener, at når man som jeg der betaler skat, og tjener minde egne penge, skal straffes med at man ikke kan få børnepenge, så kan jeg da først se et incitament til at lade være med at komme ud på arbejdsmarkedet, for de mennesker der ikke er det.
Jeg ser det dagligt i mit job i bhv, at mange af vores forældre er på offentlig forsørgelse, og ikke yder til samfundet. De magter ikke aktivering, og zapper fra det ene til det andet, lige fra at ville have kommunen til at betale for at de kan tage en uddannelse som negleteknikker, til at de skal have ret til at få en førtidspension.
Jeg kan godt se, at der er et incitament i, at alle børn skal have lige rettigheder, men det får de aldrig, om så de svageste får nok så meget mere i børnepenge end nu.
Jeg mener, at man ligesom vi der går på arbejde får et fradrag for at gå på arbejde, så skal vi også have noget igen i forhold til børnene.
Anmeld