Hårtab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.816 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. december 2011

Signe1704-vb

Jeg har jo en dreng på 2 år og 4 måneder og jeg fælder stadig efter jeg var gravid med ham. Jeg har også fældet efter de to andre graviditeter, men ikke så længe.

Min veninde har en pige der lige er blevet 1 år og hun (min veninde) er ved at have sit normale hår igen.

Er der nogle af jer der har oplevet det så længe???? Kan det have noget at gøre med at der kun er 2 år mellem de to små, så kroppen måske ikke nåede at komme sig helt inden jeg var gravid igen?

Det er så meget at jeg altid har håret sat op ellers har jeg en del hår siddende på skuldrene. Det er rigtig irreterende og jeg vil gerne have mit tykke hår igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Signe1704-vb

Det skal lige nævnes at jeg spiser frugt og grønt og tager en multivitamin dagligt. Jeg når ikke op på de anbefalede 600 gram grønt, men spiser måske 400 gram.

Anmeld

16. december 2011

Laurie-vb

Det ved jeeg ikke... altså havde jeg ikke specielle problemer efter fødsler, ikke så vidt jeg husker... men nu, to år efter en OP under fuld narkose, er mit hårbund synligt. 

Så læser jeg med... vil gerne høre om nogle tips. Får også proteiner, vitaminer, frugt og grøn efter anbefalinger.

Anmeld

17. december 2011

Signe1704-vb

Det er altså bare for irreterende. Jeg havde engang tykt hår - nu er det sådan noget sjask. Og så er jeg mega træt af at have håret sat op.

Anmeld

26. december 2011

Polyp-vb

Nu er det ikke graviditetsrelateret ... knægten bliver trods alt 14 til februar, men efter at jeg er begyndt at tage Kyäni og Omega 3-6-9 for ca 6 mdr siden, gror mit hår og negle som ukrudt - og jeg er ellers ikke begunstiget med andet end tyndt og flyvsk nordisk hår...nu klipper og filer jeg negle ugentligt og håret gror som ukrudt (og jeg HADER at gå til frisør - så det er blevet temmelig langt) - min hud er helller ikke længere så tør som den 'plejer' om vinteren...men nu har det selvfølgelig heller ikke været rigtig kold vinter endnuo-klapperi

Anmeld

26. december 2011

Signe1704-vb

Polyp SKREV:

Nu er det ikke graviditetsrelateret ... knægten bliver trods alt 14 til februar, men efter at jeg er begyndt at tage Kyäni og Omega 3-6-9 for ca 6 mdr siden, gror mit hår og negle som ukrudt - og jeg er ellers ikke begunstiget med andet end tyndt og flyvsk nordisk hår...nu klipper og filer jeg negle ugentligt og håret gror som ukrudt (og jeg HADER at gå til frisør - så det er blevet temmelig langt) - min hud er helller ikke længere så tør som den 'plejer' om vinteren...men nu har det selvfølgelig heller ikke været rigtig kold vinter endnuo-klapperi

Det kunne være værd at prøve. Mine negle er dog intet problem - de er stærke og lange (på trods af at jeg har arbejdet i køkken) og vokser rimelig hurtigt. Men hvis det hjælper på håret ville jeg blive lykkelig.

Anmeld

27. december 2011

Titte-vb

Jeg var igennem tre gange narcose på under 3 mdr., og det gjorde i den grad noget ved mit hår. Jeg fik lys hos hudlægen, og derefter begyndte jeg at tage h vitaminer som han udskrev på recept... Det hjalp!!

Anmeld

27. december 2011

Laurie-vb

Titte skrev:
Jeg var igennem tre gange narcose på under 3 mdr., og det gjorde i den grad noget ved mit hår. Jeg fik lys hos hudlægen, og derefter begyndte jeg at tage h vitaminer som han udskrev på recept... Det hjalp!!
Skal man så bede om en henvisning hos hudlægen? For mit hårbund er synligt, og jeg skal i narkose igen om en uges tid... H vitaminer.. kender ikke. Lysterapi... er det med lyslampe? For jeg har en herhjemme.

Anmeld

27. december 2011

Titte-vb

Man skal bede om en henvisning til hudlæge ved egen læge, og det lys man får der er noget specielt noget, ikke det vi kender fra lyslamperne.. H vitaminer er noget man kun kan få på recept, det har en virkning på håret.. Hvad skal du i narcose for nu?

Anmeld

27. december 2011

Laurie-vb

skeløjethed... har bedt om fuld narkose. Orker ikke at se lægen, rode i mit øje... Læste at H vitamin er et navn for Biatin (?) - en B vitamin. Jeg beder lægen om en henvisning, når han er hjemme fra ferie. tak for tippet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.