havde helt glemt tråden.
Nå har været til MD scanning og alt så igen rigtig fint ud, dog bøvlede hun med at få et billed med alle fire hjertekamre (hun kunne se dem hver for sig men ikke et samlet) så det krævede en 20 forsøg før den var i hus og så var det blæren der ikke ville komme frem, men til sidst var der kommet urin i babys blære og så fandt hun den. Så heldigvis ingen defekter.
Og ja regner med at det bliver en lille pige der kommer. Som scanningsdamen så fint sagde: jeg kan jo ikke sige det med sikekrhed, men her er den ene skamlæbe og her er den anden.... :) Så det vil virkelig undre mig hvis der kommer en dreng ud. Vi har også allerede fundet navnet så det er jo dejligt, så håber vi bare det passer til baby. 'storesøster' er helt med på navnet og nægter at vi taler om baby som andet end Caroline :)
Tøsen herhjemme er ved at forstå lidt mere at hvad det her graviditetshalløj går ud på, vi har fået lidt bøger ol. der fortæller om små børn og vi snakker om lillesøster inde i maven. Nu klapper hun mig på maven og siger, Nuij lillesøster er blevet stor :)
Kaster jo ikke op mere heldigvis og har taget på. I forhold til inden graviditet har jeg taget 4-5 kilo på så det kan jeg vel ikke rigtig klage over...skal bare acceptere at min lår er blevet meget fede og det har jeg det svært med. Tabte jo de her 20 kilo op til graviditeten og har fundet det meget svært at acceptere tallet på vægten bare stiger og stiger, men sådan er det jo. eldigvis ved jeg jo nu hvordan jeg kommer af med de der babykilo igen...så er det bare om at gøre det.
Var til børnefødselsdag den anden dag og parrets venner kommer ind og hun så bare mega gravid ud, som i hun kan poppe hvert øjeblik og så viiser det sig at vi næsten har termin samtidig, så må indrømme, hvor grimt og nedladende og alt mulig det end måtte være at det gjorde jeg fik det væsentligt bedre med mine egne kilo...føler mig frygtelig over at tænke sådan, men nå.
Ellers så er julen og nytåret overstået og jeg kan begynde at tælle ned til barsel. Har sidste dag den 7 eller 8 marts og har derudover en ugentlig fridag fra næste uge, så der er ikke længere længe til.
Her den 12. januar skal vi til lægesamtale hvilket jeg glæder mig rigtig meget til. Skal undersøges for om jeg kan føde selv eller om der skal kejsersnit til pga kejsersnit sidst. Og om lægen mener jeg psykisk vil kunne klare en almindelig fødsel ovenpå sidste fødselsforløb. Hvis lægen mener at jeg kan så skal der udformes en fødeaftale så hvis entren mig eller kæresten ikke kan klare fødselsforløbet eller hvis JM er i tvivl om det vil ende ud i KS så skal det igangsættes med det samme så det kan blive et roligt KS så jeg kan være vågen og med. Denne gang bliver der ikke taget nogen chancer what so ever. Så bliver så godt at vide at der kommer noget man kan forholde sig (hvis og så frem osv).
Var til 2. lægebesøg her før jul og lægen vurderede et mellem barn og det passer jo meget godt med tøsen der var 3000 ved fødslen at den næste så ligger på sammeniveau.
Anmeld