termin 23.4.2012

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. november 2011

Herlev70-vb

Hej med jer, Jeg er ny herinde. Er førstegangsfødende, 41 år, og bor i Herlev med min forlovede og hund og kat. Jeg har termin 23.4.2012. Har været i omfattende og opslidende fertilitetsbehandling sidste år - uden held... Og efterfølgende 2 aborter (den ene provokeret abort fordi det viste sig at være et 'vind-æg'. Den anden spontan abort. Begge gange i 7./8. uge. Lige nu er jeg i 16. uge og har det godt. Tja lige bortset fra ligamentsmerter indimellem men trætheden og kvalmen er væk. Skønt. Jeg var til nakkefoldsskanning den 21.10.2011, hvor der også blev lavet en doubletest. Jeg fik en 'score' på 1:504, hvilket var fint ifølge lægerne og ikke stor chance for downs syndrom, da de kunne se næseben og flot nakkefold. Jeg skal til misdannelsesskanning den 29.11.2011, hvilket jeg glæder mig til. Synes at der går lang tid mellem skanningerne... I er velkomne til at skrive til mig hvis I har spørgsmål. Jeg er iøvrigt en-ægget tvilling, men denne gang så jeg kun en bebs derinde. Og jeg glæder mig til at se hvad køn det er. Kh lene
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

als-vb

hej vi har da termin tæt på hinanden. Jeg er 2. gangs gravid fra en datter fra 2008. Denen graviditet har været svær at opnå men den kom efter en operation i underlivet i april. Jeg har selv termin den 10/4-12. Var til nakkefold i slut september og alle tal var rigtig fine 1: over 13.000 på alle fire tal. Så der skulle ikke være noget der. Jeg skal til MD om en uge præcis og glæder mig. Håber virkelig vi kan få kønnet at vide.

Anmeld

11. november 2011

Herlev70-vb

ja der er ikke mange dage imellem vores terminer :-) men det kan jo rykke sig gevaldigt ..har jeg hørt. min nakkefoldsskanning var en oplevelse - men dog synes jeg det var temmelig forvirrende med det der tal som lægerne regner ud (på baggrund af alder og doublestesten). Jeg fik et tal der hedder 1:504. Fik at vide at lægerne ville ringe til mig inden kl. 12 hvis der var grund til bekymring, men de ringede ikke - heldigvis. Så jeg går da ud fra at alt er normalt derinde :-) pøj pøj med MD. Det glæder jeg mit til at høre mere om.

Anmeld

11. november 2011

als-vb

kan forestille mig at den der scannede fik en læge til at tjekke dit billed og tal for en sikkerhedsskyld. Dey jeg fik at vide er at de normalvis ikke anbefaler eller laver yderligere test hvis tallet er over 1:200. Jeg blev målt på downs og tre andre mindst ligeså forfærdelige misdannelser (den ene er faktisk endnu værre, men meget sjælden) Faktisk rykker de ikke på terminsdatoen efter nakkefold. Da nakkefoldss. er den der umiddelbart afgør terminen. Så hvis det er er det højst et par dage. Men fødselstidspunktet er jo -3 uger til +1

Anmeld

11. november 2011

Herlev70-vb

ok tak for dit svar. Jeg forsøger også at slappe af og nyde graviditeten. Kh Lene

Anmeld

11. november 2011

Spunk-vb

Velkommen til Herlev :) Fødselstidspunktet er vel nærmere -3 til +2...

Anmeld

13. november 2011

als-vb

Spunk SKREV:
Velkommen til Herlev

Fødselstidspunktet er vel nærmere -3 til +2...

Der er kommet nye regler så man bliver sat i gang ved uge 41 hvis man ikke selv er kommet i gang.

Anmeld

15. november 2011

Spunk-vb

Det var da en god nyhed :)

Anmeld

15. november 2011

als-vb

ja det syntes jeg også for det var jo det der var ved at gå galt med tøsen i sin tid at hun fik lov til at ligge for længe

Anmeld

1. januar 2012

als-vb

havde helt glemt tråden.

Nå har været til MD scanning og alt så igen rigtig fint ud, dog bøvlede hun med at få et billed med alle fire hjertekamre (hun kunne se dem hver for sig men ikke et samlet) så det krævede en 20 forsøg før den var i hus og så var det blæren der ikke ville komme frem, men til sidst var der kommet urin i babys blære og så fandt hun den. Så heldigvis ingen defekter.

Og ja regner med at det bliver en lille pige der kommer. Som scanningsdamen så fint sagde: jeg kan jo ikke sige det med sikekrhed, men her er den ene skamlæbe og her er den anden.... :) Så det vil virkelig undre mig hvis der kommer en dreng ud. Vi har også allerede fundet navnet så det er jo dejligt, så håber vi bare det passer til baby. 'storesøster' er helt med på navnet og nægter at vi taler om baby som andet end Caroline :)

Tøsen herhjemme er ved at forstå lidt mere at hvad det her graviditetshalløj går ud på, vi har fået lidt bøger ol. der fortæller om små børn og vi snakker om lillesøster inde i maven. Nu klapper hun mig på maven og siger, Nuij lillesøster er blevet stor :)

Kaster jo ikke op mere heldigvis og har taget på. I forhold til inden graviditet har jeg taget 4-5 kilo på så det kan jeg vel ikke rigtig klage over...skal bare acceptere at min lår er blevet meget fede og det har jeg det svært med. Tabte jo de her 20 kilo op til graviditeten og har fundet det meget svært at acceptere tallet på vægten bare stiger og stiger, men sådan er det jo. eldigvis ved jeg jo nu hvordan jeg kommer af med de der babykilo igen...så er det bare om at gøre det.

Var til børnefødselsdag den anden dag og parrets venner kommer ind og hun så bare mega gravid ud, som i hun kan poppe hvert øjeblik og så viiser det sig at vi næsten har termin samtidig, så må indrømme, hvor grimt og nedladende og alt mulig det end måtte være at det gjorde jeg fik det væsentligt bedre med mine egne kilo...føler mig frygtelig over at tænke sådan, men nå.

Ellers så er julen og nytåret overstået og jeg kan begynde at tælle ned til barsel. Har sidste dag den 7 eller 8 marts og har derudover en ugentlig fridag fra næste uge, så der er ikke længere længe til.

Her den 12. januar skal vi til lægesamtale hvilket jeg glæder mig rigtig meget til. Skal undersøges for om jeg kan føde selv eller om der skal kejsersnit til pga kejsersnit sidst. Og om lægen mener jeg psykisk vil kunne klare en almindelig fødsel ovenpå sidste fødselsforløb. Hvis lægen mener at jeg kan så skal der udformes en fødeaftale så hvis entren mig eller kæresten ikke kan klare fødselsforløbet eller hvis JM er i tvivl om det vil ende ud i KS så skal det igangsættes med det samme så det kan blive et roligt KS så jeg kan være vågen og med. Denne gang bliver der ikke taget nogen chancer what so ever. Så bliver så godt at vide at der kommer noget man kan forholde sig (hvis og så frem osv).

Var til 2. lægebesøg her før jul og lægen vurderede et mellem barn og det passer jo meget godt med tøsen der var 3000 ved fødslen at den næste så ligger på sammeniveau.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.