Alle os gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Kirle-vb

Hej alle jer dejlige vordrende mødre eller flergangsmødre :) Synes det kunne være rart at få et overblik over alle os gravide - Så hvad med en update runde. Hvor vi lige får rundet de vigtige ting og så evt. skrive til :) Jeg kan jo passende starte: 1. Hvor langt er du henne? Jeg er i dag små 22 uger henne. Er vist 21+6 ;) 2. Har du mærket bebs? Jeps har mærket min bebs længe - men kan godt mærke at nu kommer der spark i sparkene ;) Der er også ved at være intervaller hvor bebs er mere aktiv end ellers fx. om aftenen når jeg går i seng, midt om natten og om morgenen. Om formiddagen er den også vågen. Jeg synes den er meget forsigtig mere end sin storebror, så har ikke mærket den slog kolbøtter og det virker som om den har det bedst med at ligge med hovedet nedad. Ligesom sin storebror ;) Vil dog ikke udelukke at det 'bare' er min brugte livmoder der er mindre følsom ;) 3. Har du fået overstået MD og hvordan gik det? Jep den var jeg til d.11/10 og det gik så godt selvom den drillede noget ;) Vi fik køn afvide som stadig er lidt hemmeligt i vores officielle liv ;)Men den har en tap ;) 4. Begynder du at blive nervøs for fødsel? Nej faktisk ikke. Føler mig ret godt forberedt på trods af at jeg jo fik ks med min første så derfor jo er førstegangsfødende. Jeg fik jo prøvet veer sidst og vandafgang så der fik jeg en forsmag. Skal jo komme ind på fødegangen med det samme så der er ikke så meget at rafle om på den måde... Det gør ondt ja! Men det er også en god følelse... :) 5. Gener? Har desværre lidt tendens til vand i kroppen men ikke noget som er slemt :) 6. Har I tænkt på navne endnu? Ja og de er også en hemmelighed. Jeg kan dog afsløre at vi har mange regler. Navnet må ikke starte med nogle af vores andres forbogstaver. Det ene navn skal være nordisk og det andet internationalt. Det ene populært, det andet sjældent osv ;) Og så finder vi navne til begge køn bare for en sikkerheds skyld :D - glæder mig til at høre hvad I andre finder på! :D Kh Kirsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Webredaktøren-vb

Godt initiativ :klap: :klap: :klap:

Anmeld

26. oktober 2011

Kirle-vb

takker :)

Anmeld

27. oktober 2011

als-vb

1. Hvor langt er du henne? Jeg er i dag 16+2 2. Har du mærket bebs? Ja lidt, men ikke at der er system i det endnu, bliver nok mere og mere om ikke så længe :) Syntes det er så dejligt at kunne mærke liv, så er man 'rigtig' gravid. 3. Har du fået overstået MD og hvordan gik det? Skal først til MD den 18/11 og glæder mig til at få kønnet at vide, skal tøsen tøj genbruges eller skal det skippes videre til andre pigebørns forældre???!!! bliver så spændende. Har været til 1. jordmoder og nakkefold og fik rigtig fine tal til nakkefold så det var super dejligt og der er kun en. (heldigvis) 4. Begynder du at blive nervøs for fødsel? Ja meget! Efter tøsens fødsel er jeg meget nervøs for hvordan det vil gå. Endte jo i helt akut ks i fuld narkose og en næsten død pige. Så der skal tages nogle forholdsregler. Til januar skal jeg til samtale emd en læge om jeg overhovedet kan/må/bør føde selv eller om der skal ks til igen. Hvis jeg kan føde normalt skal der laves en fødeaftale om præcist hvad der skal ske og hvor langt de må gå, og hvis der blievr sagt stop fra mig eller kæresten så skal de acceptere det med det samme og planlægge ks så det kan foregå på ordentlig vis. Så er utrolig glad for at man kan få så meget medbestemmelse. Min største frygt er at få et ligeså sygt barn igen og skulle igennem det samme igen, så er bange for at blive bange under øfdslen og derved kan gøre det sværere for mig selv. Så er ude i noget afspændingsundervisning, når tiden nærmer sig. 5. Gener? Jeps, har kastet så meget op at jeg havde hudafskrabninger i halsen!!! truet med indlæggelse og tvangsfodring. Men er kommet ud på den anden side, kun med lidt kvalme og noget madlede endnu. Lider lidt af ligamentsmerter og forstoppelse. 6. Har I tænkt på navne endnu? Ja men kan ikke blive enige. Bliver også nemmere når vi kender kønnet. Tøsen syntes hvis det bliver en pige at den skal hedde det samme som hende :) Regler: ja det skal ikke være for specielt, skal gerne være dansk. Ikke noget nogen i familen har helt ud til fætre/kusiners børn!!!! Og må ikke have kendt trælse personer der har heddet det navn der vælges, og må ikke være et oplagt moppenavn.

Anmeld

9. november 2011

m.rungstrom-vb

Ih, det var da en god ide :)

1. Hvor langt er du henne?

I skrivende stund må jeg være 26+5 (syns jeg har lidt svært ved at holde styr på det i øjeblikket)

2. Har du mærket bebs?

Ja hold da op, nogle gange skulle man tro at hun øvede sig i at blive kicker på et Amerikansk fodboldhold :P

3. Har du fået overstået MD og hvordan gik det?

Ja, MD er efterhånden 2 måneder siden. Det gik godt, alt så fint ud som det skulle, men den lille var nu noget blufærdig og havde lagt sig med navlestrengen mellem benene, så vi kunne ikke få lov at se hvilket køn det blev. 

Og nu er vi så utålmodige at vi ikke kunne vente med at finde ud af om det var en lillesøster eller lillebror vi ventede os, så vi gik til en privat jordmoder et par dage efter og fik bekræftet af vi skal have en lillesøster :)

4. Begynder du at blive nervøs for fødsel?

Ja, meget. Fødslen med Clara var meget volsom og en ubehagelig oplevelse, så jeg frygter virkelig denne fødsel. Og nok især fordi vi har en jordmoder der bare overhovedet ikke tager vores bekymringer seriøst... 

5. Gener?

Tja, jeg har egentlig ikke så mange, men syntes nu at jeg er meget handicappet af den jeg så har. Jeg har fra omkring uge 20 haft volsomme smertefulde plukveer, flere gange dagligt og nogle gange op til flere i timen. Det har gjort at min læge har beordret mig sengeliggende mest muligt, og ikke noget med at løfte rundt på min 13 mdr. gamle datter... puha det er fandme hårdt.... er ikke så god til at overholde det, men syns da at jeg er blevet mere opmærksom på at passe på mig selv, og det har da også reduceret plukveerne en smugle. 

6. Har I tænkt på navne endnu?

Ja det har vi, og vi er også noget frem til et resultat. Vi havde den aftale at far bestemte navn første gang, og derfor skulle jeg bestemme anden gang. Efter et par forslag fra os hver, faldt mit valg på Alberte, og nu kan hun bare ikke hedde andet (så håber også det passer når hun så kommer ud).

For en sikkerheds skyld har vi også et drengenavn (William) hvilket vi er 100% enige om :)

- Kh Mette

Anmeld

11. november 2011

Herlev70-vb

1. Hvor langt er du henne? Jeg er i 16.uge +4 (tror jeg). 2. Har du mærket bebs? Nej - og er lidt nervøs for jeg synes at alle der er i uge 16 har mærket liv - men jeg er førstegangsfødende og endda 41 år (!) - men mon ikke jeg kan mærke liv inden for en uge eller to? I min lille bog som jeg fik af JM stod der at jeg kunne mærke liv omkring uge 18-20...ja, så der er tid endnu. 3. Har du fået overstået MD og hvordan gik det? Nej jeg skal afsted den 29.11.2011. Det bliver spændende! jeg vil egentlig gerne vide kønnet - men det vil min kæreste ikke! dilemma! hvad skal man så? hmm... Jeg tager min tvillingesøster med til skanningen - men spørgsmålet er om vi kan holde tæt hvis vi får kønnet at vide :-) Min kæreste har 2 børn i forvejen - en dreng på 12 år og en pige på 16 år - så for ham er det ikke så vigtigt mht køn - bare det er en dejlig baby (hvilket jeg selvfølgelig tror det er) haha. 4. Begynder du at blive nervøs for fødsel? Ved ikke om jeg er nervøs - endnu - men det kommer nok. Jeg har ikke født før - og ved INTET om fødsler. Har kun hørt mareridt-historier fra min tante som arbejder på en fødeafdeling. Men - på den anden side så kommer jeg jo ikke udenom at skulle føde. Har fortalt min JM at jeg har en lav smertetærskel og hun sagde bare at 'så var det da godt at man i dag har mange gode smertedækkende midler'.... 5. Gener? Havde monster-kvalme i de første par måneder efterfulgt at daglig hovedpine - men ellers tror jeg at jeg har været temmelig forskånet for noget!? Jeg har haft ligamentsmerter et par gange inden for 14 dage. Ubehageligt - men kunne klares med varmepude og tilsidst et par Panodiler (hvilket jeg nødig tager). 6. Har I tænkt på navne endnu? Nej ikke endnu - men jeg har skrevet nogle navne ned. Ved ikke mht kønnet endnu - men det må jeg finde ud af hvis jeg får kønnet at vide/vælger at få kønnet at vide den 29.11.11. Jeg savner lidt tips og kontakt til andre gravide - jeg har ikke tilmeldt mig noget gruppeforberedelse men min JM sagde at der var fælles møder på herlev hospital som jeg kan tage med til. Jeg skal nemlig føde på Herlev Hospital og er sat til 23.4.2012. Kh Lene
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. november 2011

Webredaktøren-vb

Velkommen til :) Herinde er jo masser af gravide, så spørg endelig løs, hvis du har noget på hjerte... Kan ikke lige huske, hvornår jeg selv mærkede liv, men jeg kan huske, at det hjalp at drikke iskoldt vand, når jeg var bekymret. Det satte gang i sparkeriet, men måske lidt senere i graviditeten dog ;)

Anmeld

11. november 2011

als-vb

Første gang mærkede jeg liv omkring uge 16-17 denne gang mærkede jeg det første sent i uge 12, men har også en livmoder der ligger helt op ad maven og jeg tror bare man anden gang er meget mere bevist om hvad man skal mærke efter.

Anmeld

11. november 2011

Herlev70-vb

tak - det skal jeg nok benytte mig af. Skønt med sådan et forum her :-)

Anmeld

14. november 2011

Kirle-vb

Jep anden gang så ved man hvad man skal mærke efter ligesom Als siger. Så er det meget lettere... Og så kommer det an på følsomhed, hvor moderkagen ligger og så mange andre faktorer :) Og hvor dejligt med så mange opdateringer :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.