Bæresele vs. vikle vs. slynge-Hvad skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.883 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

Bebsen2012-vb

Jeg venter vores tredje barn og er lidt i vildrede med, hvilket bærehjælpemiddel, jeg (og ikke mindst baby)vil blive mest glad for. Til vores første to børn brugte jeg/vi en bæresele, men jeg hælder måske lidt til at prøve en vikle eller en slynge denne gang (velvidende at jeg ikke får min mand til at tage den på haha...) Erfaringer søges tak, og gerne med henvisning til hvilken type der er tale om nøjagtigt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2011

Johannamor-vb

Min datter, der er 21 mdr. yngre end sin storebror, levede nærmest sit liv i en slynge (huggababy) i de første måneder af sit liv. Jeg syntes det var supersmart at kunne have hende hos mig, mens jeg servicerede drengen med rugbrødsmadder, vand, påklædning, gynge-skub og alt det andet, man ikke kan, når man er så lille. Og når jeg var alene med ungerne var det også rart at kunne have pigen hos mig, når jeg fx lavede mad, så storebror ikke blev for nysgerrigt nærgående. Pigen lå i slyngen i timevis - det havde ikke været muligt i en bæresele - og det var grunden til at jeg anskaffede slyngen - og det kun var manden, der fortsat brugte den bæresele, vi begge havde brugt til drengen. Iøvrigt brugte vi også slyngen til drengen - det gjorde det muligt for os at være afsted med bare en enkelt klapvogn, da ungerne blev lidt større ( 1 & 3). Klapvognen kunne bruges af en sovende lillesøster eller en træt storebror, og når de en sjælden gang begge havde brug for at hvile, blev slyngen taget i brug.

Anmeld

11. oktober 2011

jeanelk-vb

Vi har anvendt ERGObaby, hvor der er et spædbarnsindsats, som man tilkøber. Den har fungeret rigtig godt og siddder godt på hofterne. Det vil sige, at du ikke belaster skuldrene og ryggen. Den er godkendt af fysioterapeuter i Norge. Findes på flere hjemmesider og hos Babysam. Vi har også en traditionel babybjörn og lånt en slynge, men ERGObaby 'vandt' hver gang - især min mand var glad for den. Den kan anvendes i mange år.

Anmeld

28. maj 2013

mean_dude-vb

Vil anbefale BECO Butterfly 2 den er i en rigtig lækkert hvilitet.

Her er lidt specifikationer om hvad den kan.

BECO Butterfly 2

• Fra nyfødt til småbørn

• Til front- og rygbæring

• Komfortabel og stilfuld

• 100% økologisk bomuld

• Kan maskinvaskes

Information:

• Babyindsatsstykket kan fjernes

• Hovedstøtte kan fjernes

• Sikkerheds panel, så dit barn altid sidder sikkert i bæreselen

• Skiftende kollektioner og altid kvalitetsdesigns

• BECO Butterfly 2 kan bruges fra 3,5 kg til 20 kg

• Beco Butterfly 2 passer forældre fra ca 150 til 185 cm

• Let at komme i gang med

• Af og på - tager kun få sekunder

• Kan foldes sammen så den ikke fylder meget

• I sammenfoldet tilstand kan Butterfly bruges som hoftesæde ved hoftebæring

• Emballeringen er lavet af genbrugspapir og belaster ikke miljøet

Specfikationen er taget fra www.coolbaby.dk ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.