WOW! Blev helt overrasket, da jeg læste her.
Jeg synes, det var SÅ skønt at være gravid. Jaja, man skulle tisse 2700 gange i døgnet og måtte ikke drikke alkohol, men derudover følte jeg ingen specielle begrænsninger. Sørgede jo bare for at leve sundt, som altid.
Og så længe maven ikke var blevet for stor, kunne jeg jo også sagtens ligge på den.
Jeg glæder mig umådeligt til, jeg skal være gravid igen (selvom der nok lige går et stykke tid).
Men det der chokerer mig mest er de, der lyder som om, det at få børn er det sværeste og hårdeste og mest frihedsberøvende, de kunne blive udsat for.
Jeg er alene med min søn på 7,5 mdr. og har det absolut ikke hårdt. Eller føler mig frihedsberøvet. Ja ok, jeg kan ikke gå til fest eller i byen, når jeg lige føler for det, men ellers kan jeg da gøre, lige som jeg plejer - besøge venner, familie, shoppe, gå på café etc.
Og det med babys sovetider?! En barnevogn er vel skabt til det samme.
Så sørger jeg bare for at have mad med til min lille søn, hvis vi skal være væk længere tid, så han ikke mangler noget. Det er ikke svært at lave en madpakke (drikke, rugbrødshapser, grøntsagsmos, frugt, yoghurt, kiks osv.) og så bare afsted. Her i det gode vejr er vi ude hele dagen, uden problemer.
Blev selv lidt skræmt under min graviditet, af alle de mange 'ååååh, det er så hårdt at få børn, du har ikke tid til andet en bleskift og fodring af baby og du kan glemme alt om at have et socialt liv', helt ærligt. Så er det heller ikke hårdere vel?!
Jeg har den holdning, at tingene ikke er sværere end man gør dem. Og livet slutter absolut ikke, når man får børn. Tværtimod!
Tillykke med graviditeten, prøv at nyd den og glæd dig til, du får en skøn lille baby!
Anmeld