hvor lang er man henne. kan i hjælpe mig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.974 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. september 2009

sol

har set en side på nettet, der kan beregne hvor langt man er henne og hvor mange uger fosteret er? nogle der kenner denne side,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

linemus

Der er en terminsberegner her på siden, hvor du kan se din termin og hvor langt du er (scrol ned i bunden):

www.baby.dk/videnom/4p4/graviditet-graviditet.aspx

Anmeld

7. september 2009

sol

altsår barenet er vel ikke så gammel som når man tæller fra sin første mens? det er vel nogle uger ynger.

Anmeld

7. september 2009

linemus

Ja, men det er det man altid går ud fra. Alle der skriver, de fx er 10+5, skriver at de er 10 uger og 5 dage henne regnet ud fra den første dag i den sidste mens. Det er også det lægen, jordemoderen osv. siger. Reelt er barnet så ca. 2 uger yngre, men det bliver aldrig nævnt. Det vil også sige, at barnet egentlig kun er 38 uger til terminen, selvom man er 40 uger henne. Håber du forstår

Anmeld

7. september 2009

sol

ja næsten,
men når man så er inde og blive scannet, fastliggeer de så ikke en ny dato for fødselsidspunktet? udfra hvor gammel barnet er, elller der er måske ikke den store forskel så de kan se det.
er nok lidt dumt jeg spørg om det, men bare noget jeg ikke forstår

Anmeld

7. september 2009

linemus

Jo, de tager udgangspunkt i målene på fosteret, så hvis din terminsdato fraviger fra målene, så får du en ny dato. Den tager dog stadigvæk udgangspunkt i den måde at regne på, så også der er fosteret reelt to uger yngre.

Du skal bare spørge, indtil du har helt fat i det  

Anmeld

8. september 2009

sol

mange tak
nemlig fordi jeg skal ind til en undersøgelse, fordi min læge råder mig til at få fortaget en abort før uge 12 da jeg først nu har opdagede jeg er garvid, og har taget nogle piller mod forskellige ting som kan skade barnet, og en masse mere. men når jeg går ind og regner min gravilitet ud så  siger den jeg er i 12+2 og 13 uge. så for at høre om jeg nok også er det henne når jeg skal ind og scannes i morgen, for en del af mig ønsker at jeg er for så kan jeg ikke få fortaget en abort, men en anden del af mig siger det nok er det bedste, men hvor tætter vi kommer på det vil jeg ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.