Går på indersiden af foden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Nova-vb

Jamen du har egentlig ret vi burde måske forlange at få taget et røntgen billede..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

maglite-vb

Hej og tak for dit svar. Må jeg spørge hvad slags speciallæge i går hos? Mvh. Maja

Anmeld

12. maj 2011

tinastig-vb

Da lægerne mener, at det er noget hun vil vokse fra, så formoder jeg at de vurderer, at hun er ( ekstremt ) platfodet. Min datter som nu lige er blevet 7½ har lige fået taget mål til indlæg i skoene. Hun har været platfodet siden hun var lille, men i mindre grad end din datter. Jeg har også hele tiden fået at vide at jeg skulle købe ordentligt fodtøj til hende med god støtte og så ville hun vokse fra det. Men det med ordentligt fodtøj bliver meget svært når man kommer op i str. 30 og opefter. Specielt sommersandaler har været en ren videnskab til min datter de seneste par år. Efter Hallgren lukkede har jeg købt sko til hende hos Sunde Sko ved Lyngby station og de har også en voksenafdeling og en klinik med fodterapeuter og een terapeut med speciale i børnefødder. Hende har min datter så lige været til undersøgelse hos og hun anbefalede indlæg i skoene til hende. Og den meget strittende storetånegl hun har på begge fødder er også et resultat af hendes platfodethed og vil rette sig, når hun får indlæg i skoene. Desuden vil hun ikke blive træt og få ondt i benene så hurtigt mere, fordi hun vil bruge sine benmuskler mere alsidigt. Så jeg kan kun sige at I må blive ved med at købe ordentligt fodtøj og evt søge til fodterapeuter med børnefødder som speciale. Det skal lige siges at min datter har gået uden støtte til normal tid - lige omkring hendes 1 års fødselsdag. Og det er også først det seneste år til 1½ at hun har haft ondt og kun har kunnet løbe og gå korte distancer uden at klage sig. Jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg egentlig har troet at hun var lidt doven, for hun er meget magelig anlagt.

Anmeld

13. maj 2011

Nova-vb

Hej igen. Maglite, ham hun har været ved er ortopædkirurg med speciale i børn. Så man skulle jo tro han ved hvad han taler om ? Tinastig, er I ikke blevet anbefalet indlæg tidligere, og har kirurgisk indgreb været på tale på noget tidspunkt. ? Venlig hilsen Marina

Anmeld

13. maj 2011

tinastig-vb

Nej, vi er ikke blevet anbefalet indlæg før nu, hvor det stort er ved at være umuligt at finde sandaler som støtter hende nok. Jeg har fra hun var helt lille hele tiden fået at vide at hun ville vokse fra det. For 1 år til 1½ siden snakkede jeg med vores praktiserende læge om hendes fødder og hun kontaktede en fodlæge, som uden at have hende i konsultation blot sagde til vores læge, at jeg blot skulle fortsætte med at købe ordentligt fodtøj med fast hælkappe og god støtte. Og kirugisk indgreb har ikke været på tale på noget tidspunkt.

Anmeld

15. maj 2011

Polyp-vb

så er det vist tid til at slå i bordet og enten forlange en konsultation hos en børneortopæd eller skifte læge til en som vil behandle jer ordentligt! Læs Smartgirls tråd om hendes søns forløb...den ku' I nok også få nogle tips fra

Anmeld

15. maj 2011

Niatza-vb

Har i en sundhedsforsikring/ selv råd så i kan smutte uden om og selv kontakte en ortopæd med speciale i børn? Eller bare en børnefys? Måske overkill, men hellere overkill end reagere for sent. Min pige er hybermobil og gik også på inderisden af foden da hun endelig gik som 1 ½ årig. Der var det en børnefys med nogle øvelser der fik ændret på det. Idag er hun 7 ½ og går normalt. Hendes fødder klikker dog ud af led indimellem, men hun kan selv få dem på plads. Vi betalte selv, simpelthen fordi der var 7 måneders ventetid ellers og 7 måneder i den alder er evigheder.

Anmeld

16. maj 2011

Nova-vb

Tak endnu engang for jeres tilbage meldinger, vi har netop idag valgte at flytte hende til hendes fars læge i håb om han vil henvise hende til en fys. Hvis ikke det lykkes vælger vi at betale selv. Og Niatza, enig heller overkill end no kill. Tak til jer alle. Venlig hilsen Marina.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.