Da lægerne mener, at det er noget hun vil vokse fra, så formoder jeg at de vurderer, at hun er
( ekstremt ) platfodet.
Min datter som nu lige er blevet 7½ har lige fået taget mål til indlæg i skoene. Hun har været platfodet siden hun var lille, men i mindre grad end din datter. Jeg har også hele tiden fået at vide at jeg skulle købe ordentligt fodtøj til hende med god støtte og så ville hun vokse fra det. Men det med ordentligt fodtøj bliver meget svært når man kommer op i str. 30 og opefter.
Specielt sommersandaler har været en ren videnskab til min datter de seneste par år.
Efter Hallgren lukkede har jeg købt sko til
hende hos Sunde Sko ved Lyngby station og de
har også en voksenafdeling og en klinik med fodterapeuter og een terapeut med speciale
i børnefødder.
Hende har min datter så lige været til undersøgelse hos og hun anbefalede indlæg i skoene til hende. Og den meget strittende
storetånegl hun har på begge fødder er også
et resultat af hendes platfodethed og vil rette sig, når hun får indlæg i skoene.
Desuden vil hun ikke blive træt og få ondt i benene så hurtigt mere, fordi hun vil bruge
sine benmuskler mere alsidigt.
Så jeg kan kun sige at I må blive ved med at
købe ordentligt fodtøj og evt søge til fodterapeuter med børnefødder som speciale.
Det skal lige siges at min datter har gået uden støtte til normal tid - lige omkring hendes 1 års fødselsdag. Og det er også først det seneste år til 1½ at hun har haft ondt og kun har kunnet løbe og gå korte distancer uden at klage sig. Jeg skal være ærlig at indrømme, at jeg egentlig har troet at hun var lidt doven, for hun er meget magelig anlagt.
Anmeld