Hej alle
Vores datter har en lignende historie og jeg er også rådvild. Hun har samme fodstilling som billedet viser, pga. meget bløde led/hypermobilitet. Hun gik også først 18 mdr. gammel, dengang fik vi hjælp og vejledning fra Hvidovre Hospitals fysioterapi/Ortopæd. Det vigtigste råd vi fik og stadig følger (nu er hun 3 år og 2 mdr.)er at hun altid skal have sit støttende fodtøj på, HELE sin vågne tid! Støttende fodtøj er hård/stiv støtte, hele vejen op om anklen, helst snører der kan passes ordentligt til, og ikke ret meget voksetillæg da det er vigtigt at skoene passer helt perfekt. Jo større skonummer hun skal have efterhånden som hun bliver ældre, jo sværere og sværere bliver det at skaffe sådanne sko. Hun går tydeligt meget bedre når hun har fodtøj på. Nu hvor hun er blevet 3 år bliver det mere og mere problematisk at hun ikke kan følge med de andre børn i institutionen, på den fysiske plan. Hun løber dårligt, falder meget, kan ikke gå langt og vælger i det hele taget fysiske lege fra. Børnehaven mener også at det er et problem. Jeg har længe søgt efter 'ny hjælp' i det offentlige system, men kan ikke helt 'finde vej'. Hvor kan man få hjælp? Min læge har påny henvist os til Hvidovres fysioterapiafd. og jeg har igår fået meddelt at vi har en tid til forrundersøgelse 21. januar 2012. Jeg føler at vi svigter min datter ved ikke at gøre mere, og gøre det nu.... Hører gerne fra flere andre med samme problemer :dry:
Anmeld