Sommeren og terminen venter lige om hjørnet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Webredaktøren-vb

Kan se, at flere af jer allerede har fundet navn til jeres kommende familiemedlem :) Har I en plan B, hvis babyen pludselig ikke 'ligner' en Liva eller Freja, eller er i 100 procent sikre på jeres valg af navne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

randi86-vb

Jamen hvordan kan man vide hvordan en lille Freja ser ud andet som hun sikkert er dejlig fra første sekundt, det er jeg sikker på min lille Ida er... også passer et sødt og pænt navn jo til :)

Anmeld

16. maj 2011

Musling-vb

Jeg har godt nok termin lidt senere end august - d. 14. september. Det er vores 2. barn, men vi glæder os rigtig meget til, at lillesøster kommer ud til os. Mht. navn havde vi til vores førstefødte to navne parat - og hun var helt klart en Caroline, da hun kom ud til os.. Denne gang har vi - indtil videre - kun 1 navn.. Nemlig Mathilde.. men vi satser på, at vi finder minimum ét navn mere, som vi begge rigtig godt kan lide.. HVIS nu, at hun bare slet ikke er en Mathilde alligevel! Mht. liv mærker jeg det dagligt - og mærkede det ret hurtigt. Omkring uge 17 - et par uger tidligere end ved første graviditet. Har de ved scanningerne ikke evt. snakket om, at din livmoder sidder foran og det derfor er ret svært at mærke. Jeg selv er 27, min mand 32 og storesøster bliver 2 til juli.

Anmeld

16. maj 2011

Loneb-vb

Jeg er helt ny på det her forum, så jeg vil også lige melde mig under fanen her. Jeg er 28, og min mand 32. Vi venter vores første barn her i starten af august, mere præcis d. 4. august. Vi ved ikke hvad køn det bliver, da den lille drillepind valgte at ligge med samlet ben da vi var til misdannelses-scanningen :silly: Vi har snakket lidt navne og er næsten sikker på pigenavnet, men vil ikke ligge os fast endnu, da vi gerne vil se barnet først :) Drengenavne har vi straks sværere ved, så det bliver nok først når den lille kommer ud vi finder ud af det hvis det er en dreng :lol: Indtil videre har det været en god graviditet uden de store gener. Jeg havde lidt kvalme i starten, men det gik hurtigt over. Nu er min største gene at jeg er rigtig træt fordi jeg sover dårligt i øjeblikket. Udover det har jeg lidt svært ved at indse at jeg bare ikke kan det samme som før og bliver nødt til at holde pause oftere for ikke at få ondt i ryggen. Jeg glæder mig til at se hvordan det er at være herinde og håber vi kan få lidt glæde af hinandens erfaringer :cheer:

Anmeld

22. maj 2011

Rispe1-vb

Melder mig også til Terminsgruppen august. Venter 1. barn 21.august. En lille dreng og har vist et navn klar... Jeg er 31 og min kæreste 32. Har haft en meget nem graviditet indtil videre. Har dog tendens til vand i benene om eftermiddagen/aftenen og overvejder kraftigt at anvende støttestrømper dagligt..... nogen der har erfaring med dem? Om 14 dage tager vi til Indonesien og holder vores sidste ferie som 'bare os 2'....er lidt spændt på den lange flyvetur :)

Anmeld

23. maj 2011

randiks-vb

Hej alle sammen! Stort tillykke med maverne! Jeg har selv termin d. 31. aug. og min kæreste og jeg venter en lille pige. Hun er vores første barn, jeg er 25 og min kæreste er 26 år. Vi glæder os rigtig meget, og bruger ventetiden på at tale om alt det der kommer til at ske, og ellers shoppe babyudstyr. Jeg har haft en ret uproblematisk graviditet, maven vokser og jeg mærker liv næsten hele tiden - det er lige før hun holder mig vågen om natten :) ! Er dog ramlet ind i lussingesyge på min arbejdsplads, og jeg har desværre ikke haft sygdommen. Så lod mig sygemelde, men fandt senere ud af, at man ikke længere anbefaler sygemelding, og slet ikke når man er i sidste trimester af graviditeten. Bare øv at ikke alle læger gider tjekke, om der skulle være nyt, når man ringer med et akut problem! Er der andre der har oplevet det samme? Undersøgelsen er fra uge 10 i år, så det er helt nyt... Glæder mig til at følge debatten og snakken!

Anmeld

26. maj 2011

maj84-vb

Kan desværre ikke give nogen gode råd angående hverken støttestrømper eller lussingesyge, da jeg ikke har erfaring på de områder - er dog helt sikker på, at jeg ville holde mig væk fra min arbejdsplads, hvis der var lussingesyge i farvandet. Mest for en sikkerheds skyld, fordi jeg ikke har hørt, at de officielle anbefalinger er blevet ændret? Hvordan går det ellers med jeres graviditeter? Jeg elsker at være gravid, men synes alligevel, at jeg begynder at føle mig en smule hæmmet...har svært ved at nå mine sko, og det hele strammer efterhånden - så har det egentlig bedst helt uden tøj :laugh: . Mindes ikke at have haft det sådan de andre gange...måske er det årstiden! B) Der er vældig meget gang i baby inde i maven - døgnet rundt, men det er jo kun en dejlig ting :). Glæder mig til august...

Anmeld

6. juni 2011

Agata29-vb

Jeg er helt ny på det her forum, så jeg vil også lige melde mig under fanen her. Jeg er 29, og min mand 35. Vi venter vores anden ( vi har en pige på knap 3 år)barn her i slutning af augus ( den 23 august ) Vi ved ikke hvad køn det bliver, fordi vi vil gerne have en overraskelse. Hvis det bliver en pige, så skal hun hedde Maja og en dreng skal hedde Kacper. Vi er ikke 100% sikker på det navne. Indtil videre har det været en god graviditet. Jeg havde lidt kvalme i starten, men det gik hurtigt over. Nu har jeg lidt halsbrand men jeg spiser mandler og drikker mælk, fordi det hjælper

Anmeld

18. juni 2011

sophiasøbæk-vb

Hej med jer alle :) Dejligt med en terminsgruppe at dele tanker med!! Jeg er 23 år og venter det første barn med min kæreste på 25. Det er en lille pige og jeg har termin d. 29/8-11. Inden for de sidste par uger synes jeg det er gået ret stærkt mht vægten. Det er blevet tungt at rejse mig og bare det at gå er også ekstra energikrævende. Hehe, men det er jeg nok ikke ene om at mærke. Det er så dejligt med alle de mange daglige spark, men jeg må indrømme jeg allerede nu er godt utålmodig!! Jeg glæder mig SÅ meget til at have hende i armene. Har i gode ideer til at få nydt ventetiden, hvis det skal være billigt og ikke energikrævende :laugh: ? Derudover har jeg en appetit der godt kunne tåle at være en tand mindre, hvis ikke jeg skal ende alt for langt over de 15 kg. Har i nogle gode tips til at styre appetitten eller kaloriefatttige mellemmåltider? Selv synes jeg motion har hjulpet rigtig godt som appetitregulerende middel, men nu er jeg kommet ind i en periode hvor det ikke bliver til det vilde og jeg er træt..

Anmeld

22. juni 2011

8382Hinnerup-vb

Hej Allesammen Ja jeg er her også :P Jeg har termin den 25/8, men ved allerede nu at vores lille dreng kommer til verdenen den 17/8-11. Jeg skal nemlig føde ved planlagt kejsersnit. Jeg har 2 børn i forvejen, som også er født ved kejsersnit. Jeg har gået hjemme nu i 3 uger..... Puhha tiden er lang. Jeg glæder mig rigtig meget til at se den lille :cheer: Så tiden føles rigtig lang. Rigtig god sommer til jer alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.