Prins Christian skal gå i folkeskole...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2011

Det er stadig mig-vb

Pia S skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Pia S skrev:
Arh Helene, så er Tranegårdsskolen altså heller ikke bedre. Den har ry for at være noget mere skrap end de andre i vores område, men forældresammensætningen er ikke meget anderledes end på de andre skoler i området. Kan ikke pt huske tallene, men mener bestemt ikke, at den er den der ligger i top i Gentofte karaktermæssigt. PS - fint nok at han skal gå i almindelig skole, men som andre skriver bliver det lidt sjovt med legeaftaler og sådan
Jeg var ellers ude ved dig i dag og så i havde fået 'lagkagehuset' som nabo. Jeg var inde og købe en christianshavnertærte....mums den er go'. :kiss:
Næste gang ringer du, så kommer jeg op og holder dig med selskab. Det er jo lige for enden af min vej!
Jeg overvejede det faktisk også - manden og ungerne var over i isbutikken med de MEGET store is, så jeg havde lidt tid på hånden til at kigge vinduer og shoppe kage :) Men vi var tidligt ude, lidt over middag, så jeg tænke du jo nok var på arbejde....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

Det er stadig mig-vb

Frede skrev:
Godt, jeg ikke skal være hans lærer! Det må alligevel være sin sag at skulle til skolehjemsamtale med et kommende kongepar: 'Han er jo så charmerende jeres søn, men han har problemer med at ...' - og for ikke at tale om at skulle have en livvagt til at stå fast uden for klasselokalet, kantinen, toiletterne etc. For mig at se, kan det kun give problemer for sådan en skole, der ikke er gearet til så speciel en opgave. Det er da lidt egoistisk af kronprinseparret, hvis jeg skal sige min mening.
Hvorfor skulle der stå livvagter?? De har da aldrig haft livvagter ved den lokale børnehave. De andre små prinser har heller ikke livvagter, og Frederik og brormand har da heller aldrig haft livvagter på deres skoler.... Tror de kommer til at gå i skole, helt normalt og uden dramatik som alle andre børn. Og samtidig tror jeg heller ikke der FINDES nogen skoler, hverken privat eller folkeskole, der er 'gearet' til opgaven som sådan. Alle skoler er jo lavet for at børnene kan gå i dem, og ikke bygget som fæstninger med skudsikre ruder, 10 meter høje murer mm der skal holde folk ude. Så på dét område tror jeg sgu det er lige meget hvad de vælger... Men hvor MÅ det også bare være svært at være kongelig. Hvis de føder og får en halv afdeling, så er DET GALT 'da alle børn vel for fanden er ens' og 'hvorfor er deres barn mere værd en vores' og' alle mødre er ens' osv osv. Og hvis de så endelig kommer lidt ned i niveau og sender ungen i folkeskole, jamen så er dét fandknaldme også galt :laugh: Lige meget hvad de gør, så er der nogen der galer op. :)

Anmeld

30. april 2011

Frede-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Frede skrev:
Godt, jeg ikke skal være hans lærer! Det må alligevel være sin sag at skulle til skolehjemsamtale med et kommende kongepar: 'Han er jo så charmerende jeres søn, men han har problemer med at ...' - og for ikke at tale om at skulle have en livvagt til at stå fast uden for klasselokalet, kantinen, toiletterne etc. For mig at se, kan det kun give problemer for sådan en skole, der ikke er gearet til så speciel en opgave. Det er da lidt egoistisk af kronprinseparret, hvis jeg skal sige min mening.
Hvorfor skulle der stå livvagter?? De har da aldrig haft livvagter ved den lokale børnehave. De andre små prinser har heller ikke livvagter, og Frederik og brormand har da heller aldrig haft livvagter på deres skoler.... Tror de kommer til at gå i skole, helt normalt og uden dramatik som alle andre børn. Og samtidig tror jeg heller ikke der FINDES nogen skoler, hverken privat eller folkeskole, der er 'gearet' til opgaven som sådan. Alle skoler er jo lavet for at børnene kan gå i dem, og ikke bygget som fæstninger med skudsikre ruder, 10 meter høje murer mm der skal holde folk ude. Så på dét område tror jeg sgu det er lige meget hvad de vælger... Men hvor MÅ det også bare være svært at være kongelig. Hvis de føder og får en halv afdeling, så er DET GALT 'da alle børn vel for fanden er ens' og 'hvorfor er deres barn mere værd en vores' og' alle mødre er ens' osv osv. Og hvis de så endelig kommer lidt ned i niveau og sender ungen i folkeskole, jamen så er dét fandknaldme også galt :laugh: Lige meget hvad de gør, så er der nogen der galer op. :)
Livvagt... har de ikke sådan én med overalt? Når min datter er sammen med dronningen til ballet her i Næstved, står der livvagter med øresnegle i ørerne nærmest over alt. Derfor gik jeg helt autmatisk ud fra, at det gjaldt hele kongefamilien, men det kan da godt være, jeg tager fejl.

Anmeld

30. april 2011

Det er stadig mig-vb

Frede skrev:
HeleneK Mor til 6 skrev:
Frede skrev:
Livvagt... har de ikke sådan én med overalt? Når min datter er sammen med dronningen til ballet her i Næstved, står der livvagter med øresnegle i ørerne nærmest over alt. Derfor gik jeg helt autmatisk ud fra, at det gjaldt hele kongefamilien, men det kan da godt være, jeg tager fejl.
Tror du har ret i at der kan være en livvagt sådan 'usynligt' et sted derude, eller en som holder sig pænt i baggrunden. Men jeg kan ikke forstille mig at der står livvagter på skolen, ved klasselokalet, kantinen osv...det har de i hvertfald aldrig brugt. Jeg har også mødt (ok, nærmere set!) Dronningen på Strøget, i Magasin osv bla sammen med hendes søster, og der var ikke nogen synlige livvagter. Frederik deltager jo også i løb, cykling mm, uden at der løber/cykler en livvagt med på ruten. Men jeg kan godt forestille mig at der er en livvagt på sidelinjen et sted ' i tilfælde af'..... Så uofficielt tror jeg faktisk ikke de bruger livvagter i stor stil, men ved officielle lejligheder bruger de dem nok mere. Men planlagte begivenheder er nok også farligere - og så er de kongelige i virkeligheden også lidt uinteressante mht terror da de ikke har politisk ståsted og kun er harmløse ræpresentanter for landet. Og jeg mener faktisk heller ikke at de nogen sinde har modtaget dødstrusler. Hvor i mod sådan en som Naser Khader har været et langt mere interessant mål. - tror faktisk også at jeg personligt ville freake totalt hvis min søn gik i klasse med en hvor der både var livvagter uden foran klassen mm. Jeg ville ikke have et roligt øjeblik, og ville 100% melde ham ud og finde en mere normal skole med mere normale rutiner :) Så der ligger helt klart en negativ signalværdi i synlige livvagter.

Anmeld

30. april 2011

Polyp-vb

Som Gentofteborger ville jeg i høj grad blive rasende, hvis mit barn var blevet afvist fra en plads i 0. på Tranegårdsskolen - der jo er ekstra meget søgt, da det er eneste folkeskole, der ikke bruger SKUB-'pædagogikken, såfremt eg boede uden for distriktet, når nu et barn fra en helt anden kommune har fået plads. Jeg er ikke imponeret - han burde vel gå på Sølvgade Skole eller hvad det nu lige er for en, der ligger i deres eget skoledistrikt...det er jo fuldstændig ligegyldigt hvad han lærer...han skal jo ikke bruge det til en skid som tvangsindlagt til overførselsindkomst på livstid :angry: ...godt nok på luksusklasse... men han skal vel bare lige kunne læse og tale engelsk hvis det skal sættes lidt på spidsen...og jo der er da 'civile' bodyguards med uanset hvor kongehusets medlemmer bevæger sig...også når der løbes marathon - det er så bare nogle, der er i endnu bedre form - men deres venner bor jo i området og har vel børn på Tranegård, så på den led giver det vel meget god mening - men synd for de andre unger i klassen at deres 1. skoledag skal ødelægges af Se & Hor og Blidderbladet etc...

Anmeld

2. maj 2011

Pia S-vb

Måske er jeg anderledes end andre gentofteborgere, men det kan altså ikke få mit tis i kog, at han har fået en plads på skolen. Sådan er det bare og det gider jeg da ikke bruge krudt på. Heller ikke selvom min måske havde fået afslag. Der er et hav af gode skoler i vores kommune fx den min søn går på. Vores vendekåbe i kommunalbestyrelsen vil jo også tage det op for nu øjner hun endelig en sag, hun kan profilere sig på. Så der kommer sikkert masser af debat. Jeg tror nu ikke, det er et liv i lediggang og at han bare skal kunne lidt engelsk. Men det er jo en helt anden diskussion.

Anmeld

2. maj 2011

Charlotte d. 17.-vb

Det er sjældent, jeg føler behov for at forsvare noget vedrørende kongehuset, men lige i denne sag synes jeg faktisk, det er klogt og i orden at se stort på principperne. Hvis forældrenes ønske om, at Christian skal gå på en folkeskole, skal imødekommes - og det synes jeg så afgjort, det skal - så må man også forvente, at der er særlige forhold at tilgodese, eftersom han nu engang er i en særlig position. Den bryder jeg mig ikke om - positionen - men jeg anerkender, at den er der. Hvis jeg var mor til et barn, der blev afvist på den pågældende skole, ville det for mig kun understrege noget, jeg i forvejen vidste: At denne familie nyder nogle særlige privilegier på adskillige områder, og at det nu engang er præmisserne, når man har et kongehus. Og denne 'sag' er for mig at se vand ved siden af mange andre eksempler på forskelsbehandlingen mellem kongelige og Hr. og Fru Danmark - jeg synes bestemt, der er langt mere betænkelige forhold at pege på...

Anmeld

3. maj 2011

Det er stadig mig-vb

Nu må vi heller ikke glemme, at Christian kun tager 1 skide plads, og at det dårligt kan hænge sammen med måske 100 afslag! Men NU skal der nok komme endnu flere afslag, fordi NOGEN typer forældre vil headhunte lige præcis den skole fordi Christian går der. Og alle de afslag vil så indirekte være hans skyld. Som Dan Turell engang så klogt sagde, så har jeg lige drukket en fadøl på Cafe sommersko, men da der var 100 der så det, jamen så har jeg i offentligheden drukket 100 fadøl.:laugh: - så selvom Christian reelt kun optager en enkelt plads, så vil de få på puklen for hvert enkelt afslag. Latterligt at gå op i sådan noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.