Jeg synes, det er en umådeligt positiv beslutning, primært pga. den dobbelte signalværdi: 1: Vores barn skal så vidt muligt indgå i det 'almindelige' samfund og møde 'almindelige' mennesker - 2: Folkeskolen er 'god nok' til vores barn.
At der så er tale om en nøje udvalgt skole med et særligt elevklientel - tilsyneladende - er fint med mig. Det er et stort skridt, forældrene har taget blot ved at vælge en kommunal skole. (I det hele taget er det noget pjat at tale generelt om 'folkeskolen', da ikke to kommunale skoler er ens - man kunne lige så vel tale generelt om 'iskiosken', uanset, om den lå i Kbh. eller Blokhus.)
Mht. karaktergennemsnittet på den pågældende skole, så ligger det på hhv. 7,1 og 7,6 (standpunkt og afgangsprøve) for 2000-2008, så det er ikke usædvanligt højt.
(Og ja, mine børn har gået/går på friskole, men det har aldrig været et principvalg for privatskoler og imod folkeskolen - men et tilvalg af den lokale skole, vi fandt bedst for vores børn, når valget stod mellem bare to skoler.)
Jeg er stadigvæk modstander af kongehuset, men opfatter faktisk dette som et modigt og vigtigt skridt hen imod 'normalisering' af forholdene for kongehusets medlemmer.
Anmeld