Prins Christian skal gå i folkeskole...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.879 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. april 2011

Webredaktøren-vb

Kronprins Frederik og kronprinsesse Mary har truffet en historisk beslutning, og for første gang skal et medlem af kongefamilien gå i en kommunal skole. Valget er faldet på en folkeskole i Gentofte Kommune. Hvad mener I om beslutningen? Og ville I selv finde det sjovt, at være i trivsels-udvalg med kronprinsessen ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Rita-vb

Jeg synes det er fint. Eller måske er jeg bare lidt ligeglad :P Jeg ville ikke have noget problem med at mit barn gik i klasse med en kongelig, men det ville da være lidt spøjst at ringe for at lave en legeaftale :laugh:

Anmeld

27. april 2011

mor-til-fem-vb

Jeg forstår ikke helt hvorfor han skal i en almindelig skole. synes faktisk at det er lidt synd for ham. Kan godt se at Frederik og Mary vil give ham, så almindelig en barndom som muligt. Men netop i en almindelig folkeskole, vil han skille sig rigtig meget ud, og almindelig bliver han altså aldrig Og ja det må da føles noget underligt at sidde i forældrerådet med en af dem, og så det med legeaftaler :)). Hej Mary, er det i orden vi lige nupper Christian med hjem i dag? Hehe Jeg kan rigtig godt lide kongehuset, men på nogle punkter vil de gerne virke almindelige og på andre vil de gerne fremstå med det der mystik over sig. Jeg synes at han hører til på en privatskole, ligesom sine fætre. Det er mere tys-tys omkring dem og det er helt fint. Jeg er i hvert tilfælde glad for at jeg ikke har et barn som skal gå i en sådan klasse, hvor der vil være så meget fokus på et barn. Fra lærere, forældre og øvrige elever.Det er ikke pga misundelse, for som sagt er jeg helt klar tilhænger af kongehuset. jeg mener bare ikke at de bør blive for folkelige

Anmeld

27. april 2011

Det er stadig mig-vb

Jaaa, hvis deres kan gå i folkeskole, så skal jeg måske alligevel ikke være ked af vi forlod den private :laugh: Nej, men det er vel egentlig okay. Den omtalte skole er super god og har faktisk meget pæne børn, med meget velhavende forældre, og hvor respekt, opdragelse og fremtoning ligger højt på listen af kvaliteter, som iøvrigt matcher privatskolen udmærket. Har kollegaer og venner der har børn på den skole, og jeg kan sige med det samme, at skolen IKKE kan sammenlignes med nogen som helst anden folkeskole, hverken hvad angår børn eller forældre. Den er noget særligt. - så jow, det er et udmærket valg :) Iøvrigt er jeg NÆSTEN ved at tro, at de private skoler er begyndt at have endnu flere 'rødder' end de bedste folkeskoler, da det er blevet meget in at have sit barn på privatskole uanset om man er rig eller fattig. Men tjooo, der går måske lidt af 'magien' når det 'særlige' bliver trukket ned på gulvplan.

Anmeld

28. april 2011

Pia S-vb

Arh Helene, så er Tranegårdsskolen altså heller ikke bedre. Den har ry for at være noget mere skrap end de andre i vores område, men forældresammensætningen er ikke meget anderledes end på de andre skoler i området. Kan ikke pt huske tallene, men mener bestemt ikke, at den er den der ligger i top i Gentofte karaktermæssigt. PS - fint nok at han skal gå i almindelig skole, men som andre skriver bliver det lidt sjovt med legeaftaler og sådan

Anmeld

28. april 2011

Charlotte d. 17.-vb

Jeg synes, det er en umådeligt positiv beslutning, primært pga. den dobbelte signalværdi: 1: Vores barn skal så vidt muligt indgå i det 'almindelige' samfund og møde 'almindelige' mennesker - 2: Folkeskolen er 'god nok' til vores barn. At der så er tale om en nøje udvalgt skole med et særligt elevklientel - tilsyneladende - er fint med mig. Det er et stort skridt, forældrene har taget blot ved at vælge en kommunal skole. (I det hele taget er det noget pjat at tale generelt om 'folkeskolen', da ikke to kommunale skoler er ens - man kunne lige så vel tale generelt om 'iskiosken', uanset, om den lå i Kbh. eller Blokhus.) Mht. karaktergennemsnittet på den pågældende skole, så ligger det på hhv. 7,1 og 7,6 (standpunkt og afgangsprøve) for 2000-2008, så det er ikke usædvanligt højt. (Og ja, mine børn har gået/går på friskole, men det har aldrig været et principvalg for privatskoler og imod folkeskolen - men et tilvalg af den lokale skole, vi fandt bedst for vores børn, når valget stod mellem bare to skoler.) Jeg er stadigvæk modstander af kongehuset, men opfatter faktisk dette som et modigt og vigtigt skridt hen imod 'normalisering' af forholdene for kongehusets medlemmer.

Anmeld

28. april 2011

Det er stadig mig-vb

Jeg tænker mere på skolen er markant bedre end fx en almen folkeskole på Nørrebro/Vesterbro/Amager, og de går heller ikke så meget op i karakterer, men går til gengæld meget op i opførsel, respekt og ligeværd mellem børn - i højere grad end på de almene folkeskoler. De skulle efter sigende også have en ualmindelig fin mobbepolitik som jo er noget der tiltaler Mary. Og sikkert også er derfor hun har valgt den. De børn jeg kender der går der er i hvert fald MEGET rummelige, og meget kloge hvad angår sammenspillet med andre børn, navnligt dem der er anderledes, det værende pga nationalitet, religion, eller nu.....kongelige. Jeg tror ikke de ville kunne vælge meget bedre! Det er meget jordbundne børn. Og det er vel lige 'underligt' at skulle lave legeaftaler med de kongelige uanset om de går på privat skole eller folkeskole. Og heldigvis har både Frederik og Mary humor, så mon ikke de selv lægger ud med at tage hul på en fed måde :)

Anmeld

28. april 2011

Det er stadig mig-vb

Pia S skrev:
Arh Helene, så er Tranegårdsskolen altså heller ikke bedre. Den har ry for at være noget mere skrap end de andre i vores område, men forældresammensætningen er ikke meget anderledes end på de andre skoler i området. Kan ikke pt huske tallene, men mener bestemt ikke, at den er den der ligger i top i Gentofte karaktermæssigt. PS - fint nok at han skal gå i almindelig skole, men som andre skriver bliver det lidt sjovt med legeaftaler og sådan
Jeg var ellers ude ved dig i dag og så i havde fået 'lagkagehuset' som nabo. Jeg var inde og købe en christianshavnertærte....mums den er go'. :kiss:

Anmeld

29. april 2011

Frede-vb

Godt, jeg ikke skal være hans lærer! Det må alligevel være sin sag at skulle til skolehjemsamtale med et kommende kongepar: 'Han er jo så charmerende jeres søn, men han har problemer med at ...' - og for ikke at tale om at skulle have en livvagt til at stå fast uden for klasselokalet, kantinen, toiletterne etc. For mig at se, kan det kun give problemer for sådan en skole, der ikke er gearet til så speciel en opgave. Det er da lidt egoistisk af kronprinseparret, hvis jeg skal sige min mening.

Anmeld

29. april 2011

Pia S-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Pia S skrev:
Jeg var ellers ude ved dig i dag og så i havde fået 'lagkagehuset' som nabo. Jeg var inde og købe en christianshavnertærte....mums den er go'. :kiss:
Næste gang ringer du, så kommer jeg op og holder dig med selskab. Det er jo lige for enden af min vej!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.