Må din baby græde sig i søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Rita-vb

California mom skrev:
Autisme kan fx forebygges radikalt, hvis man giver barnet optimalt omsorg indtil især 2 år)
Aj, gider du lige? Autisme er en MEDFØDT udviklingsforstyrrelse og kan derfor ikke forebygges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Bellis-vb

Rita skrev:
California mom skrev:
Autisme kan fx forebygges radikalt, hvis man giver barnet optimalt omsorg indtil især 2 år)
Aj, gider du lige? Autisme er en MEDFØDT udviklingsforstyrrelse og kan derfor ikke forebygges.
Jeg kan godt forstå, du reagere kraftigt. Men omsorgssvigt kan udvikle sig til en form for autisme - især inden for de første 2 år. Jeg siger ikke det sker, ved at man bruger GodNat Og Sov Godt, der skal mere til, som et overornet omsorgssvigt, men helt forkert er det altså ikke. Og NEJ - mine børn græder sig ikke i søvn. Hverken nr.1 eller nr.5. Vi samsover, for at give dem al den tryghed de vil have og har brug for. Vi putter med dem, til de sover. Ikke at ham den lille, ikke kan være trist når han skal sove, men vi forlader ham ikke og jeg holder ham og nusser ham og trøster ham.

Anmeld

12. april 2011

Heidi Nielsen-vb

Mine unger har altid været gode til at lægge sig til at sove når de er blevet puttet. Der går ikke mange sekunder fra lyset er slukket til de snorker begge to. Hvis de græder når de kommer i seng er det fordi de er overtrætte, skidt tilpas eller syge. Så blir de trøstet til de sover eller kommer med ned i vores seng hvis de ikke vil falde til ro. Jeg kunne ikke finde på at lade dem græde sig i søvn.

Anmeld

12. april 2011

Rita-vb

Bellis skrev:
Rita skrev:
California mom skrev:
Jeg kan godt forstå, du reagere kraftigt. Men omsorgssvigt kan udvikle sig til en form for autisme - især inden for de første 2 år. Jeg siger ikke det sker, ved at man bruger GodNat Og Sov Godt, der skal mere til, som et overornet omsorgssvigt, men helt forkert er det altså ikke.
Der er altså temmeligt langt fra at omsorgssvigt kan give autismelignende symptomer - og så til at påstå at autisme kan forebygges ved at tage et barn op hver gang det græder.

Anmeld

12. april 2011

k11923-vb

Vi har ikke rigtig oplevet soveproblemer. Men om det er pigen, der er 'god', eller forældrene der har 'gjort det rigtige', ved jeg ikke. Jeg har aldrig læst eller sunget ved sengen. Simpelthen for ikke at vænne hende til et langt putteritual, hvor læsning, sang og holden i hånd er et problem, når man f.eks. har gæster. Det er nattøj på, børste tænder, puttes og så er det sovetid. Man skal ikke fylde sengen med underholdning, men i en periode havde vi en rangle eller et par andre ting liggende ved siden af hovedpuden. Dem kunne hun så ligge og pille lidt ved, til hun blev rigtig træt. Lidt ligesom, når jeg læser før sengetid. På et tidspunkt falder øjnene næsten i af sig selv. Hun er faktisk aldrig stået op igen og kommet ind i stuen. Hun er heller ikke stået ud af sin almindelige juniorseng, men har kaldt, når hun ikke kunne sove. Der har jeg så sunget en enkelt godnatsang med slukket lys. Sovetid har ikke været til diskution. Det er gået uden problemer. Jeg tror, vi har et nemt barn, men at vi også har gjort noget, der virkede.

Anmeld

15. april 2011

California mom-vb

Jeg skriver ikke her på Vores Børn webside for at give nogen dårlig samvittighed. Det er ren og skær oplysning. Det er nemlig 'nuet', der gælder. Til alle dem, som har et nyfødt mirakel i deres arme, er mit bedste råd: Løft altid barnet op, når det græder- for det betaler sig. I har nu muligheden for, naturligvis sammen barnets gener, at skabe et menneske og forme det som i vil.Hvis I vælger at løfte barnet op hver gang det græder, og dermed hjælper det med at få styr på dets hjernekemikalier, så giver i barnet den mest trygge og kærlige start på livet. Med hensyn til debatten om autisme, så er det fuldstændigt korrekt at autisme er arveligt. Men samtidig er det også værd at vide at autistiske træk kan reduceres, hvis forældrene forstår at 'pleje den sociale hjerne' især indtil 2 år. Det gør man i hvert fald ikke ved at lade barnet græde hjælpeløst i ny og næ - eller som man nu finder det passende. I tilfælde af autisme er det meget vigtigt, at man som forældre foretager et intensivt emotionelt arbejde med barnet dvs. udfører den blideste og mest sensitive form for samspil mellem mennesker for på denne måde at vække barnets interesse for livet- og interesse for andre mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.