Min den lille tager vidst nok flydende panodil, og piller er ind til videre noget vi maser mellem to skeer, og så blander med en klat syltetøj, og et stort glas vand klar til at skylle ned med.... Han plejer ikke at brokke sig....
Nårjeg siger vidst, så er det fordi begge mine børn tilsammen har fået medicin/penicillin under 5 gange, bortset fra panodil.
Den store fik også flydende panodil da han var mindre, men lige pludselig en gang hvor han var riiiigtig dårlig og ikke kunne finde ro, der kastede han simpelthen op når jeg gav ham det-
Så skulle han på et tidspunkt have penicillin mod enten børnesår eller mellemørebetændelse tror jeg det var, og der udskrev lægen kapsler. Vi prøvede alt muligt, men han tog dem ikke, hverken hele eller skilt ad og blandet med syltetøj.
Så tog han på weekend hos sin far, og da han kom hjem kunne han sluge pillerne selv, og HELT uden problemer. Bare pillen i munden, og så en mundfuld vand at synke med.
Så til den store beder jeg ALTID om alt i pilleform, hvis jeg kan slippe afsted med det :)
Apotekeren glor altid åndsvagt på mig når jeg kommer og henter noget, og det går op fpr hende at jeg har fået det i pilleform hehe...
Anmeld