Hvordan giver I jeres børn medicin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.284 visninger
14 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Webredaktøren-vb

De (heldigvis) få gange mine børn har skulle have pencilin som piller har været et mareridt med skrig og skrål... Hvad gør I andre? Giver I medicin som stikpiller, knuser det I yoghurt eller sidder I klar med bestikkelse i form af vingummier? Sidst jeg var i USA købte jeg en del flydende børnemedicin med frugtsmag, for jeg regner ikke med, at de bliver afhængige de par gange om året, de skal have medicin mod hovedpine eller forkølelse ;) Hvorfor mon medicin til børn i DK skal smage så dårligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Heidi Nielsen-vb

Vores har altid fået flydende medicin og de har taget det helt fint når de har fået det... Der har ikke været skrig og skrål og det har faktisk også duftet af enten hinbær eller jordbær så det har duftet godt......og umiddelbart har det også smagt godt....de har jo som sagt ikke brokket sig når de har fået det :)

Anmeld

6. april 2011

kongster-vb

Vi har haft noget som de ikke kunne lide, men der har nu aldrig været skrig og skrål over det. Skidtet skal jo ned. Men tøsen som er lidt sart med smag har lært sig at sluge piller, så hun slipper for flydende stads.

Anmeld

6. april 2011

Niatza-vb

Jeg foretrækker de kæmper imod, har prøvet et barn så sygt han bare tog imod uanset hvad der skete. Med Nicklas mange mange lungebetændelser og det at de alle 3 er ørebørn er jeg ret hardcore. Flydende bliver spøjtet ind i hjørnet bagtil i munden, så skal det bare sluges uden det rammer tungen. Hurtigt og effektivt med bestikkelse bagefter. Piller er samme logik og så skylle ned med saftevand. Nes spaceren var bare om at holde bedre fast end han gjorde modstand foran tv der var godt nok til han ikke vendte hovedet væk fra tvet og på den konto ejer vi ufattelig mange Thomas tog, byggemand Bob osv film. Jeg er til rå bestikkelse, slik, sodavand hvad som helst! Bare medicinen kommer ned. Så kan de altid genopdrages bagefter.

Anmeld

6. april 2011

Det er stadig mig-vb

Har det på samme måde, jeg kan give dem flydende i en sprøjte så hurtigt at de ikke når at sige noget.. Den lille på 5 og ham på 6 kan heldigvis sluge piller nu, men ham på 8 kan ikke, men til gengæld har han ingen problemer med det flydende.... Men ellers enig, alle kneb gælder bare de får medicinen ned, om der lokkes med slik, sodavand eller andet, synes jeg da er helt fint. Ham på 6 kan så ikke tåle Panodil jr, så nu er alle ungerne gået over til voksen Panodil. Ham på 8 der ikke kan sluge pillen, får en stikpille istedet.... ;)

Anmeld

7. april 2011

Rita-vb

Vi har heldigvis været stort set forskånet for sygdom, så det er kun min 9-årige, der har fået penicillin engang for mange år siden. Vi knuste pillerne og blandede det med indholdet af en flødebolle. Han fik så en ekstra flødebolle som belønning. Og vi var bare glade for at han spiste lidt - han havde lungebetændelse og var syg i ugevis. Vi prøvede først med det flydende, men han kastede voldsomt op hver gang han fik det - så det droppede vi igen. Samme barn har taget Movicol Jr dagligt i et par år, men det smager ikke helt så galt når man blander det med saftevand :)

Anmeld

7. april 2011

Polyp-vb

Jeg husker stadig med rædsel den flydende medicin - den smagte kunstigt og smagen klæbede i laaang tid i munden - er heller ikke god til at sluge piller - og har hjertefejl, så SKAL spise mindst to om dagen (det går så også med mælk til). På Rigshospitalet som barn kunne jeg vælge mellem at få dem knust i bananmos eller som indsprøjtning og valgte indsprøjtningerne ;-) Sønnike spiser det han nu får uden at kny - da han var lille udskrev lægen altid to receopter...en til apoteket og så den vigitge..den til FAKTA (der lå lige overfor lægekonsultationen) på en pose vingummibamser og en plade chokolade, så der var et stykke chokolde til lige inden medicinen skulle ind og en vingummi i hånden til at komme ind lige efter at medicinen var røget ned...det virkede så fint, at de børn , der IKKE havde samme læge i Hvalsø, forlangte at skifte læge, når der blev talt om det i børnehaven :silly:

Anmeld

7. april 2011

Spunk-vb

Indtil videre har spunken fået flydende panodil de få gange det har været nødvendigt og har også en enkelt gang fået flydende antibiotika. Vi prøvede først at sprøjte panodilen direkte ind i munden på hende, men det kom ud igen. Til gengæld fungerer det fantastisk at blande det med en sjat appelsinjuice - så ryger det frivilligt indenbords. Jeg læste for nylig (måske i det ny vb...) at børn ned til 1½ år kan lære at sluge piller, men jeg er selv enormt dårlig til det, så jeg ved ikke helt om jeg tror på det. Ellers må det blive min mors trick med at knuse pillerne mellem to skeer og blande med yoghurt. Helene: Er det ikke lidt grænseoverskridende (for din dreng) at give en 8årig en stikpille?

Anmeld

7. april 2011

Caidas-vb

Polyp skrev:
Sønnike spiser det han nu får uden at kny - da han var lille udskrev lægen altid to receopter...en til apoteket og så den vigitge..den til FAKTA (der lå lige overfor lægekonsultationen) på en pose vingummibamser og en plade chokolade, så der var et stykke chokolde til lige inden medicinen skulle ind og en vingummi i hånden til at komme ind lige efter at medicinen var røget ned...det virkede så fint, at de børn , der IKKE havde samme læge i Hvalsø, forlangte at skifte læge, når der blev talt om det i børnehaven :silly:
Hør hvad er det for en læge der udskriver chokolade og vingummibamser; Gitte? eller er det så længe siden at det var Folke? PS: har også lægen på Holbækvej

Anmeld

7. april 2011

Det er stadig mig-vb

Nej, han siger selv han vil have den, han har jo ikke rigtig nogen valgmuligheder, sluge en pille eller få en stikpille. Han er også okay med at få taget temperatur i enden....faktisk synes alle mine unger at det er lidt sjovt at få taget temperatur :laugh:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.