Mad efter aftensmaden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

kongster-vb

I perioder spiser jeg altid efter aftensmaden fordi jeg er sulten :-) Det gør børnene også. Men når så det er sagt, så havde sønnike en periode hvor han konsekvent ikke spiste aftensmad for så at sige 'jeg er sulten' ca 10 minutter efter alt var pakket sammen. Der snakkede jeg lidt med han om at det måske var en ide at spise når maden var på bordet :-) Mine er så store nu (7 og 10) at de sagtens selv kan tage sig en mad når de er sultne og det gør de så. Det er ikke altid jeg servicerer udenfor måltiderne, men det er nu ikke fordi jeg ikke synes de må spise, men fordi de er store nok til selv at klare det. Ofte viser det sig så at de alligevel ikke var sultne, når de selv skal finde rugbrødet frem... Jeg kender en dreng som i årevis stod op kl 3 om natten for at spise havregryn. Da hans mor blev træt af det lod hun havregryn og tallerken stå fremme om aftenen og fortalte ham at det var ok at spise om natten, men at hun ikke ville vækkes. Så holdt det sjovt nok op. Det var nok mere det hyggelige i at sidde der med mor om natten end sult, der fik ham til at vågne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

als-vb

tit gider tøsen ikke aftensmad. hun er faktisk ikke rigtig til varm mad. Så rigtig tit er hun sulten inden hun skal i seng. men så må hun få rugbrød, bolle eller havre fras eller sådan noget. Laver ikke grød eller andre måltider end noget hurtigt og nemt og det er fint med hende.

Anmeld

7. april 2011

Spunk-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Det kan godt være svært for børn i voksealderen at være sultne på de tider der passe os bedst...
Hos os er spisetiden lagt efter hvornår spunken er sulten (hvilket man nærmest kan stille sit ur efter). Inden vi fik hende spiste vi ofte flere timer senere end vi gør nu.

Anmeld

7. april 2011

bertz-vb

vi spiser nok ret sent i forhold til andre dvs 18-19 tiden (kan aldrig få mad til 'tiden' vi spiser når maden er klar men gerne kl 18) men der bliver så måske givet små snaks under mad lavningen. en lille rubber, en gulerod, halv banan. så der når ikke at blive nogen sult efter. Og hvis der gør så står den på havregryn.

Anmeld

8. april 2011

MetteNB-vb

Her er drengene ikke altid sultne til spisetid. Kan godt være, de er det op til, men når de så starter med at spise, er det ikke altid, de har appetit til 'nok'. Når sulten så melder sig senere, får de mad igen. Hvis der ikke er noget at varme op, får de rugbrød el.lign. Hos os er det ok, at spise udenfor spisetid.

Anmeld

8. april 2011

NikiFin-vb

Jeg selv er sjældent sulten til aftensmad og tit spiser 2-3 timer efter. Det er en slags tortur at fratage maden fra et menneske og endnu værre fra et barn bare fordi det ikke har været sulten da dets far var.

Anmeld

11. april 2011

Mor-3-vb

Hos os spiser vi ved senest ved 18.30 tiden.. og tideligst ved 17 tiden. Og her ska man ikke spise hva der bliver serveret, hvis man ikke kan lide det. Og man tager hva man kan lide, på tallerken, men vil helst have de smager på tingene, inden de siger de ikke kan lide det.. Men nogle gange går det ikke, så lader vi det bare ligge.. hvis de vil spise noget andet, får de som regl valget mellem havregrød/gryn eller rugbrød med pålæg og frugt til.. Og er man ikke sulten, når vi ska spise,får de lidt inden de ska puttes.. ' Og her døjer i med 3 kræsne unger, en med kød forbi.. efter hun havde hørt fra en drenge i børnehaven at hans mor som er vegetar siger kød er farligt osv... men hun er godt på vej efter, hun lavede en aftale med lægen.. om at hun bare sku spise sin leverpostej.. og så måtte vi ikke preser hende om aftenen til at spise kød.... hvilket vi ikke havde behøvet hvis hun gad spise grøntsager :S Men nu spiser hun da lidt kød.. så vi er glade.. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.