Jeg er generelt modstander af at børn skal spise hvad der bliver serveret 'ellers får man ikke noget'...
Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv, og indrømmer blankt, at jeg hellere tager en rugbrødsmad end en portion spaghetti med kødsovs, det er TIT ungerne bestiller nogle retter jeg bare ikke gider spise - og så spiser jeg det da heller ikke.
Hvorfor skulle børn være anderledes??
Jeg spiser heller ikke hvis jeg ikke er sulten. Så venter jeg da til jeg bliver sulten, og så spiser jeg. Og sådan kan børn vel også have det.
Børn skal da have fri adgang til mad, uanset tidspunkt, så længe der ikke er noget medicinsk forbundet med det.
At jeg så kun laver aftensmad EN gang er en anden side af sagen, jeg begynder ikke at lave sær menuer kl lort om aftenen. Men de er velkomne til at få rester fra aftensbordet, frugt, grønt, rugbrød eller hvad vi ellers lige har....
Jeg kan da også selv spise aftensmad, og så pludselig få lyst til en ostemad til min aften-te, eller få lyst til en bolle...eller slet og ret gå ud og nappe et par frikadeller mere fordi jeg er 'sulten for sjov'.
Tror også man skal passe på med at gøre børn til sådan nogle underlige nogen fra et andet univers. Ofte kan man jo bare kigge på sig selv, for at regne ud at børn sikkert har det lige sådan.
Anmeld