Hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

janie-vb

Hejsa, Jeg har selv en dreng, der har haft svært ved forskellige ting, ikke på samme måde, men synes alligevel, jeg fornemme en lighed, så jeg kan anbefale dig at få PPR ind over, få en småbørnskonsulent og småbørnspsykolog til at hjælpe. Hos os viste det sig at det var personalet i børnehuset der taklede min dreng forkert, da de mente han havde problemer muligvis DAMP, men istedet viste det sig at han er meget intelligent og blev slet ikke udfordret på sit plan, så valgt i samråd med PPR et institutions-skifte, hvilket har givet mig en helt ny dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

guldhammer75-vb

Det er sjovt at du siger netop det. Hans evige frygt pt er at få en major skidebalde hvis han kommer til at bande. Han har aldrig fået det af os, men ved at han har fået skæld ud i børnehaven over det tidligere. Og at de herefter har taget fat i os og snakket om det - mens han har hørt på det. I går da jeg hentede hamsad jeg inde på stuen sammen med ham og en anden dreng og lavede puslespil. En af pædagogerne fra stuen råbte tværs gennem institutionen efter en lille pige, der ikke måtte rende og lege i alrummet - men skulle enten være på stuen eller udenfor. Jeg tror faktisk hun blev lidt flov da hun så mig på stuen. I går nævnte jeg det for min mand og sagde at hvis hun har råbt sådan af Mathias kan jeg sgu godt forstå han er rædselsslagen for at sige noget forkert. Han har flere gange spurgt om han må gå i en anden børnehave (skal dog på frit den 4/4). Vi skal sammen med de voksne fra både frit og børnehave tale meres den tilknyttede børnepsykolog (uden ham) den 11/4 og det ser jeg frem til. Han siger dog at hun ikke har råbt af ham. Men har min tvivl.

Anmeld

24. marts 2011

Niatza-vb

Vil også foreslå PPR. Fik et tidspunkt tegnet en cirkel med en firkant om, inde i cirklen er de børn der er normale. Flertallet der trives, skændes, kommer over det, lære osv. Det helt uden for firkantede er diagnose børn, dem der er let at spotte som anderledes. Så er der alle dem der falder uden for cirklen, men inden for firkanten. Der er normale nok til at skulle behandles normalt, men anderledes nok til det er en kamp. Min ældste balancere på kanten af firkanten. Men et åbent og meget ærligt samarbejde med fritteren, korte dage når det er muligt og skær ned på ALT andet også selv om tante Bent bliver fornærmet over i misser hundens 13 års jubilæum. Så han kun bruger resourcerne et sted. Held og lykke.

Anmeld

24. marts 2011

guldhammer75-vb

Det giver rigtig god mening, og lyder da også som om han er normal, men at det er lidt svært i perioder. Han er ikke sådan hele tiden, men igennem børnehavetiden har der med mellemrum været perioder af kortere varighed hvor han har været nede i et hul. Glæder mig altså virkelig til at tale med den psykolog. Iflg børnehaven er hun helt fantastisk til at sige: jamen i skal da bare gøre sådan og sådan eller har I prøvet sådan og sådan. Og som oftest virker det ;o) Så det må godt snart blive den 11/4. Det går bedre med korte uger og ikke så meget ved siden af. Han går til spejder og har ikke været afsted i 2 uger (har heller ikke efterspurgt det) men var afsted i går og var super glad for det da han kom hjem.

Anmeld

25. marts 2011

Polyp-vb

Det lyder da som om, det er børnehavens personale, der trænger til psykologhjælp - det er jo ungernes (arbejdernes) arbejdsmiljø den er gal med, hvis de voksne (cheferne) råber og skriger ad dem så snart der ikke er forældre (bestyrelsen) til stede. Men få udelukekt andet alligevel og få så vendt det til en glæde at han skal starte på 'nyt arbejde' igen - og husk at fortælle at ALLE kan ende på en dårlig arbejdsplads, og så må man søge videre - det er så det han/I har gjort nu - og ja, så er man da lidt nervøs i starten, men det går jo hurtigt over, når man opdager at chefen (lærerne) og de andre kolleger (klassekammerater etc) faktisk er rigtig søde!

Anmeld

12. april 2011

guldhammer75-vb

Kære alle I skønne mennesker der gad give jeres besyv med på denne problemstilling. Min søn er nu startet i frit igen og der har ingen problemer været siden. Med få ugers mellemrum spurgte jeg ham, hvad det egentlig var der gjorde ham så ked af det lige pludselig inde i børnehaven, og fik samme svar hver gang: en af pigerne (stuens heks) havde bildt ham ind at hvis han sagde eller gjorde noget forkert, ville hun sige det til hans mor og far og så ville han få stuearrest. Og det har han så troet blindt på, så han var rædselsslagen for at komme til at træde forkert derovre. Har aldrig fået spurgt ham om han egentlig ved hvad stuearrest betyder, det må jeg huske!! Måske tror han det er noget meget farligt. Nå men 'heksen' - ja undskyld jeg ved godt hun kun er 6 år - skal heldigvis formentlig skifte fritidshjem, fordi hun ikke er kommet i ønske klassen (min søns klasse) så det er super. Men selvom hun også er på frit, virker det som om vi efterhånden har fået snakket ham ud af det. Vi havde en snak med en psyk fra PPR og fritten i går, og han virker også gladere derovre siger de. Vi var alle enige om, at han har en evne til at gøre små ting store og tænker for meget/for langt i forhold til sin alder. Han er desuden meget følsom og kan ikke rumme for meget på én gang, så det har de lovet at tage hensyn til derovre, uden at hverken han eller de andre kan mærke det. Han skal jo ikke føle sig anderledes. Så blot en status og igen tusind tak for jeres kommentarer herinde. Vh Dina :silly:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.