Kære alle I skønne mennesker der gad give jeres besyv med på denne problemstilling.
Min søn er nu startet i frit igen og der har ingen problemer været siden.
Med få ugers mellemrum spurgte jeg ham, hvad det egentlig var der gjorde ham så ked af det lige pludselig inde i børnehaven, og fik samme svar hver gang: en af pigerne (stuens heks) havde bildt ham ind at hvis han sagde eller gjorde noget forkert, ville hun sige det til hans mor og far og så ville han få stuearrest. Og det har han så troet blindt på, så han var rædselsslagen for at komme til at træde forkert derovre. Har aldrig fået spurgt ham om han egentlig ved hvad stuearrest betyder, det må jeg huske!! Måske tror han det er noget meget farligt.
Nå men 'heksen' - ja undskyld jeg ved godt hun kun er 6 år - skal heldigvis formentlig skifte fritidshjem, fordi hun ikke er kommet i ønske klassen (min søns klasse) så det er super. Men selvom hun også er på frit, virker det som om vi efterhånden har fået snakket ham ud af det.
Vi havde en snak med en psyk fra PPR og fritten i går, og han virker også gladere derovre siger de. Vi var alle enige om, at han har en evne til at gøre små ting store og tænker for meget/for langt i forhold til sin alder. Han er desuden meget følsom og kan ikke rumme for meget på én gang, så det har de lovet at tage hensyn til derovre, uden at hverken han eller de andre kan mærke det. Han skal jo ikke føle sig anderledes.
Så blot en status og igen tusind tak for jeres kommentarer herinde.
Vh Dina :silly:
Anmeld