Deltid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.984 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Spunk-vb

De sidste par uger har jeg haft svært ved at få det hele til at hænge sammen. Der har hele tiden sneget sig 15-30 min ekstra på min flex (minus) - og gudskelov for den - men det holder jo ikke i længden. Jeg har altid forsvoret deltid. Jeg skulle fandme ikke være en af de mødre der ikke kunne få det til at hænge sammen og ofrede mit (sjove) job for unger. Men efter jeg er blevet mor må jeg jo indrømme, at mit job ikke virker lige så vigtigt som spunken. Og de sidste par uger har jeg fantaseret om deltid - en ugentlig fridag eller bare at være lidt mindre presset på hverdagene ville være skønt. Jeg tror aldrig at jeg ville få lov af min chef, og jeg er heller ikke helt sikker på at jeg gerne vil, men drømt om det har jeg altså. Men er lidt bekymret over økonomien i det. Og det nedsatte pensionsbidrag. Og hvad nu hvis jeg gerne ville op i tid igen.... :blink: Er der nogen af jer der er eller har været på deltid? Hvad er + og -? Koster det jer meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

kongster-vb

Jeg er på deltid, dvs 30 timer om ugen. Nogle uger sniger det sig længere op, men de fleste uger er sådan ca 30 timer. Jeg synes slet ikke vi kan få det til at hænge sammen med 2 fuldtidsarbejdende voksne. Så bliver ugerne sådan nogle der bare går og vi løber rundt for at nå alting og får slet ikke set børnene eller har tid sammen med dem. Det koster mig jo 20% af min løn (før skat og jeg betalte topskat før, så det er ikke så meget det har kostet os) og det er rigeligt det værd. Det betyder at jeg kan gå kl 15 i stedet for kl 16.30 og det gør altså en kæmpe forskel! Jeg havde også kvaler ved det for jeg er heller ikke sådan en mor og bla bla :-) Men jeg kan også se at det bare ikke hænger sammen hvis vi begge to er sent hjemme og gemalen ville/kunne ikke gå ned i tid. Begge de steder hvor jeg har været, har jeg været ansat på fuld tid til at starte med. Ikke med skummel bagtanke - jeg troede virkelig jeg kunne få det til at fungere. Men efter et år hhv et halvt år måtte jeg gå til chefen og ærligt fortælle at jeg ikke kunne få det til at hænge sammen uden at gå ned på 30 timer. Begge steder kunne de jo godt se, at jeg ofte gik tidligt og jeg sagde ærligt at jeg var glad for at være der, men ikke kunne få familielivet til at spille. Og så ville de heldigvis hellere beholde mig end nægte mig deltid. Generelt synes jeg tid mens man har børn er det vigtigste i verden. Derfor deltid, orlov, lavt blus på karriere og fritidsaktiviteter for mit vedkommende. Om ikke ret lang tid har jeg ikke mindre børn mere og så kan jeg give den gas med karriere og hvad f**** jeg vil. Men tiden med ungerne kommer ikke igen.

Anmeld

7. marts 2011

Polyp-vb

Som enke og nyuddannet har jeg ikke haft økonomien til deltid da han var lille, men har alligevel fået det til at hænge sammen ved at have relativt fast hjemmearbejdsdag (hver onsdag eller torsdag)- og mulighed for at gå tidligt, og så gøre noget færdigt, når knægten var gået i seng. Det har fungeret fint - og selv om han ikke har brug for samme opvartning, så gør jeg da stadig brug af at gå tidligt eller tage en opgave med hjem og gøre færdig i fred og ro en weekend for så at holde fri på andre tidspunkter (eks for at sørge for at alt er pakket og klart til turneringer i udlandet) eller bare til selvforkælelse! Men det kræver selvfølgelig en arbejdstype, hvor man kan sidde hjemme med opgaverne

Anmeld

7. marts 2011

als-vb

Jeg gad godt at jeg kunne gå på deltid. Vores økonomi er bare ikke til det. Og sådan er det bare. Men heldigvis for tøsen så arbejder kæresten jo halvt nat så han er hjemme kl 13 og kan hente hende når hun er vågen fra middagsluren, så hun har relativt korte dage i dagplejen og sener i børnehaven kan hun blive hentet endnu tidligere eller kæresten kan handle/gøre rent inden han henter hende så hun slipper for at være en del af det.

Anmeld

7. marts 2011

kongster-vb

Jeg kan sagtens forstå at ikke alle har råd til deltid. Men vi har ikke sat os dyrere, end at vi har råd til at én af os er på dagpenge, hvis nu vi skulle blive fyret eller langtidssyge. Så hvis det skulle ske for min mand, så går jeg op på fuld tid og så hænger det hele sammen igen. Så længe han er på fuld tid er der råd til at jeg er på dagpenge eller på deltid. Og omvendt hvis han skal på dagpenge eller på deltid. Det med at arbejde om aftenen fungerer dårligt for mig. Det har jeg prøvet men jeg bliver ret stresset af at skulle igang igen kl 20.30 - 22.00 hver aften for at indhente den manglende halve time

Anmeld

7. marts 2011

als-vb

Jeg kunne heller ikke arbejde aften eller nat. Men kæresten syntes det er rigtig rart da han har en masse fri tid om eftermiddagen. Han møder 4.30 og har fri 12.30. Så for os fungere det rigtig godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.