Hvad skal lillesøster hedde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal lillesøster hedde?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.244 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. september 2009

Tut

Hej piger,

Vi er lidt uenige om lillesøsters navn herhjemme.

Jeg har jo altid drømt om at hvis jeg fik en datter skulle hun hedde Rose.

Men den er Christian ikke med på, så vi er blevet enige om Nana.

Men jeg vil så gerne have at hun skal hedde Nana Rose Juul Viholt

Hvor Christian synes at hun kun skal hedde Nana Juul Viholt, fordi Noah også kun hedder Noah Juul Viholt.

Christian hedder også "kun" Juul Viholt
Og jeg hedder Engbirk Juul Viholt

Jeg har sagt til Christian at jeg jo altid har drømt om en lille Rose, og at hun alligevel i daglig tiltale vil blive kaldt Nana. Men jeg vil selvfølgelig kalde hende Rose engang i mellem.

Hvad synes i?

Lyder navnet helt fjollet?

Knus Tut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2009

Mie A

Jeg synes at hun skal hedde Nana Juul Viholt - og det er simpelthen fordi jeg selv hader alle mine 4 navne og fordi jeg af en eller anden mystisk grund synes at hun skal hedde det samme som Noah... Ej, jeg kan godt høre at det er nogle platte grunde. Synes faktisk at Rose er rigtig flot

Anmeld

7. september 2009

Plysbjørnen

Jeg synes altså at Nana Rose lyder forkert.

Anmeld

7. september 2009

birgittemarie

Jeg synes, at Nana Rose er smukt. Jeg har altid selv været glad for mine mange navne og er som bekendt også bruger af mange navne til mine børn.  Jeg får klaustrofobi, når jeg forsøger at nøjes med èt navn og bliver bange for, at jeg har valgt det forkerte navn. Med en 2-3 navne er man ligesom dækket ind.

Knus Birgitte

Anmeld

7. september 2009

Tut

birgittemarie skriver:

Jeg synes, at Nana Rose er smukt. Jeg har altid selv været glad for mine mange navne og er som bekendt også bruger af mange navne til mine børn.  Jeg får klaustrofobi, når jeg forsøger at nøjes med èt navn og bliver bange for, at jeg har valgt det forkerte navn. Med en 2-3 navne er man ligesom dækket ind.

Knus Birgitte

Hvad skal jeres lillebror hedde?

Anmeld

7. september 2009

Ny mor

Hun skal helt klart hedde Nana Rose Juul Viholt!!! Synes det lyder smukt
- Birgitte

Anmeld

7. september 2009

linemus

Jeg synes også, Rose er et smukt navn, og når det er et navn, du altid har drømt om, så synes jeg (som har haft det på samme måde), at det er vigtigt at "få lov". Hun vil jo være din lille rose At Noah kun har ét navn ser jeg absolut ikke som nogen hindring. Der går vel ikke noget af ham af den grund. Og jeg er slet ikke tilhænger af, at børnene får enslydende navne eller navne med lige mange stavelser osv. Nana bliver jo sin helt egen lille personlighed, og derfor synes jeg, det lyder flot med Nana Rose.

Line - der bliver ved med at stave Nanna med tre n'er og må rette hele tiden... vane

Anmeld

7. september 2009

birgittemarie

Hvad skal jeres lillebror hedde?

[slettet] 

Min husbond er heller ikke vild med mellemnavne og synes, at vi skulle nøjes med et navn efter at have givet NMsen 3, men jeg kunne slet ikke finde ud af det med at han kun skulle hedde Albert så. Både fordi det er et navn, jeg ikke har noget forhold til og så fordi jeg bare virkelig synes, der mangler noget.

Til sidst blev vi så enige om Marius, som min farfar hed og som også er det samme som jeg og Nova Maria hedder bare i dreng.

Anmeld

7. september 2009

Ny mor

[slettet] 

Min husbond er heller ikke vild med mellemnavne og synes, at vi skulle nøjes med et navn efter at have givet NMsen 3, men jeg kunne slet ikke finde ud af det med at han kun skulle hedde Albert så. Både fordi det er et navn, jeg ikke har noget forhold til og så fordi jeg bare virkelig synes, der mangler noget.

Til sidst blev vi så enige om Marius, som min farfar hed og som også er det samme som jeg og Nova Maria hedder bare i dreng.

Sikke da et smukt navnevalg i er blevet enige om

Anmeld

7. september 2009

birgittemarie

Ny mor skriver:

Sikke da et smukt navnevalg i er blevet enige om

Ja ikke også?! Det er altså et godt navn, det Marius.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.