I forbindelse med min fyring og alt det andet møg, der har ramt mig på det sidste, har jeg da overvejet, om jeg er 'fyrre, fed og færdig' - jeg blev 40 i december.
Omvendt kan man sige, at sorgerne og bekymringerne faktisk har haft den effekt, at jeg har tabt mig mærkbart, så det midterste F gælder ikke. Jeg har endelig, endelig fattet, at der faktisk er noget om, at det der med at bevæge sig er en god ide, og at det bl.a. hjælper på sortsindet at gå en lang, lang tur hver dag. Og jeg er - i smug - begyndt at tænke på måske at overveje at spekulere over at prøve at begynde at løbe lidt. Et absolut nyt fænomen i min verden.
Hjernen er ikke så skarp som tidligere, synes jeg. Jeg får sværere og sværere ved at huske - lige som Frede beskriver det. Og den der 'Jeg har det lige på tungen'-følelse, som før i tiden betød, at nu kom det om et øjeblik, munder oftest ud i, at jeg opgiver - eller slår oplysningen op og dunker mig selv oven i hovedet med, at jeg ikke kunne komme i tanker om noget så indlysende.
Jeg har altid opfattet mig selv som meget hoved og meget lidt krop - måske er det ved at være tiden til at ændre lidt på den prioritering...
Anmeld