Er det sandt at 80% af 16 årige praktiserer .....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.920 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

NikiFin-vb

jævnligt sex? Og hvis ja synes I at det er helt normalt at være sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Pikora-vb

Jeg ved da ikke om det er sandt!? Har du det fra en statistik? Om det er normalt....? På hvilken måde mener du 'normalt'? Hvis statistikken siger 80% må det jo siges at være ret normalt, ikk`? Hvordan defineres 'sex' i denne sammenhæng? Hvis der tales om gennemført samleje, synes jeg måske tallet lyder højt i forhold til hvad jeg troede var 'normalt', hvis det er dét du mener; men hvem ved...? Min 'hjemmestatistik' siger foreløbig 50% af 16-årige; men jeg tror ikke grundlaget er statistisk signifikant!! ;)

Anmeld

18. januar 2011

MetteNB-vb

Jeg ved i hvert fald, at tallet af 16 årige, der er seksuelt aktive, er højt, men om vi topper til 80% ved jeg ikke, men det er der vel nogle statistikker, der kan klarlægge..... Som Pikora skriver: Hvis det er 80%, er det jo normalt. ;) For mig er det ok, at man har sexuelt samvær som 16 årig. Jeg var så lige lidt ældre, da jeg kom i gang. Jeg var 17½ og på det tidspunkt var en stor del af mine jævnaldrende godt i gang, og sådan som tiden har udviklet sig siden, vil jeg mene, at det er ganske normalt, at dyrke sex som 16 årig. Har ingen børn, at sammenholde det på, men hvis vi voksne skulle være kendetegnende for den statistik, ville den også sige 50% her i huset.

Anmeld

18. januar 2011

*mor*-vb

Hmmm.. Hvor har du de tal fra? Jeg har været på sexualundervisningskursus for nylig i forbindelse med min uddannelse (til lærer) og stik i mod hvad mange tror, så er piger i gennemsnit 16,7 år første gang de har sex og drenge 16,9 år. Det er tættere på 17 end 16 år! Så nej - det er ikke sandt at der er tale om 80% http://www.skole-samfund-kursusregionsyd.dk/sw49337.asp Om jeg synes det er normalt? Ja, jeg synes det er normalt at unge bliver interesserede i sex når de når den alder. Hormonerne raser rundt i kroppen. Nogle er meget nysgerrige og springer ud i det med det samme - andre vil hellere vente lidt og har måske romantiske forestillinger om hvordan det skal foregå på den helt rigtige måde. Begge dele er helt normalt (synes jeg).. ;)

Anmeld

18. januar 2011

als-vb

Tror ikke det er skudt helt ved siden af med 16 år. Jeg var selv 16,5 kæresten 17. så tror ikke det er usandsynligt. Om det er okay, tja det ved jeg ikke. Håber da et eller andet sted at tøsen venter til senere, men det må jo blive hendes valg.

Anmeld

18. januar 2011

Bellis-vb

I Danmark er det lovligt, at have sex når man bliver 15. Så det er vel normalt at have sex når man 16. Om det er 80% ved jeg ikke. Jeg synes det er helt fint, for langt de fleste, at dyrke sex der. Problemet idag er, at der er en hel anden forventing til det og at de begynder at dyrke avanceret sex langt hurtigere end før - DET synes jeg er bekymrende. Jeg havde sex første gang, på min 15års fødselsdag, kun fordi min lidt ældre kæreste ville vente til jeg blev buksemyndig :P

Anmeld

18. januar 2011

Charlotte d. 17.-vb

Det kan ikke være 80 %, eftersom gennemsnitsalderen for seksuel debut er næsten 17 år. Jeg synes alligevel, det må siges at være normalt, at 16-årige har sex. Jeg var 14 første gang, og det var nok for tidligt, men ikke noget, jeg har haft store problemer med hverken dengang eller senere. Min datter var 15 - det var svært for mig at kapere, men det skete med en 'ordentlig' fyr, og det er måske næsten vigtigere end alderen.

Anmeld

18. januar 2011

als-vb

Charlotte d. 17. skrev:
Min datter var 15 - det var svært for mig at kapere, men det skete med en 'ordentlig' fyr, og det er måske næsten vigtigere end alderen.
Jeg tror dette er en rigtig vigtig pointe. For ja det er nok mere hvordan end hvornår og om man selv var og ens barn på det tidspunkt selv bliver klar og det sker med en ordentlig fyr/pige.

Anmeld

18. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Jeg tror at mange idag, er vendt lidt tilbage til det med at man skal arbejde lidt for at være kærester, også når man er 16, og så holder forholdene måske lidt længere og dermed introduceres man også til jævnlig sex. Hvor imod de færreste 16-årige vel når at dyrke sex med en de er små-kærester med et par uger. Men har ikke nogen statistikker til at underbygge det - det var bare en tanke.

Anmeld

18. januar 2011

Charlotte d. 17.-vb

dittelouisea@hotmail.com skrev:
Jeg tror at mange idag, er vendt lidt tilbage til det med at man skal arbejde lidt for at være kærester, også når man er 16, og så holder forholdene måske lidt længere og dermed introduceres man også til jævnlig sex. Hvor imod de færreste 16-årige vel når at dyrke sex med en de er små-kærester med et par uger. Men har ikke nogen statistikker til at underbygge det - det var bare en tanke.
Jeg ved ikke, om du har ret, men vil da også mene, at jævnlig sex med en fast partner er bedre end sjældnere sex med mange løse partnere... Fordømmelsen og nedgørelsen af de unge piger, der går i seng med (relativt) mange, er desværre lige så massiv i dag, som da jeg var ung (og en af dem, der fik mindre pæne titler af de 'søde' piger). Jeg vil aldrig advokere for, at det er ubetinget positivt at 'prøve sig frem' med mange, men det er sgu sørgeligt, at pigerne stadig er så stride ved hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.