Interessant emne. :)
Er en af dem, der helt bestemt skulle være dyrlæge - lige indtil studentereksamen, hvor jeg indså mine mangler, kunne desværre ikke helt svinge mig op på et gennemsnit på 9,6. :S
Havde ikke nogen plan B, anede ikke hvad jeg ville lave, andet end noget med heste og evt. andre dyr.
Efter et sabbatår tilbragt med at knokle på stutteri og rideskole søgte jeg ind på universitetet, det var jo en ren luksus kun at skulle arbejde få timer om ugen med studiet, og have tid til hestene ved siden af.
Endte med at blive cand. mag. i engelsk og historie, men har aldrig kunne få job med den uddannelse, så det var nok ikke så snedigt. Efter enkelte vikariater og meget ufaglært sæsonarbejde, blev jeg postbud - endelig et fast job!!
Efter 2 - 3 år blev det for surt, både med arbejdsmiljø og arbejdstider, og heldigvis skulle jeg så på barsel. Har ikke rigtig lyst til at vende tilbage igen. :S
Nu er jeg mor til to - og det har jeg ellers aldrig drømt om! Men synes det er bedre end noget andet, jeg kunne forestille mig. Skal bare finde en fremtidsplan, der både giver mig tid (og råd) til mine børn og mine heste. Så har jeg ikke større ambitioner...
Mine to drenge skal bare ikke læse humaniora på universitetet, eller blive postbude - så må de for min skyld blive lige hvad de vil! ;)
Anmeld