Mundlam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Det er stadig mig-vb

Som altid handler det om MIG (*hæhæ*) - det handler for mig personligt om, at jeg altid gør hvad JEG synes er rigtigt. Hvad kommunen og de socialemyndigheder gør, er ikke mit bord. Og jeg nægter at bruge deres dårlige tiltag som hvilepude for ikke at gøre noget selv. Jeg gør hvad jeg føler, jeg skal, i de fleste situationer. Om det er i Super Brugsen, i bussen, på gaden, til barnedåb, til begravelse eller på stranden er for mig underordnet. Og så er jeg simpelthen indrettet sådan, at jeg ikke kan lade være med at reagere, jeg kan ikke holde min kæft og kan blive både svimmel og utilpas hvis jeg en sjælden gang forsøger at holde munden lukket - ooooog det ender så også altid med at jeg bliver endnu mere harm og endnu mere parat til diskussion, for jeg kan ganske enkelt ikke tie.....det skal nok komme ud :dry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

MetteNB-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Som altid handler det om MIG (*hæhæ*) - det handler for mig personligt om, at jeg altid gør hvad JEG synes er rigtigt. Hvad kommunen og de socialemyndigheder gør, er ikke mit bord. Og jeg nægter at bruge deres dårlige tiltag som hvilepude for ikke at gøre noget selv. Jeg gør hvad jeg føler, jeg skal, i de fleste situationer. Om det er i Super Brugsen, i bussen, på gaden, til barnedåb, til begravelse eller på stranden er for mig underordnet. Og så er jeg simpelthen indrettet sådan, at jeg ikke kan lade være med at reagere, jeg kan ikke holde min kæft og kan blive både svimmel og utilpas hvis jeg en sjælden gang forsøger at holde munden lukket - ooooog det ender så også altid med at jeg bliver endnu mere harm og endnu mere parat til diskussion, for jeg kan ganske enkelt ikke tie.....det skal nok komme ud :dry:
Jeg mener bestemt heller ikke, det skal være en hvilepude. Bare en konstatering af at der desværre er rigtig mange, der på trods af det hele lever 'underlige liv', eller hvordan du definerede det; børn der bliver omsorgssvigtede, og på trods af at nogle råber op, sker der ikke noget alligevel. Det synes jeg, er sørgerligt i et velfærdssamfund. - men nej jeg mener ikke, at man skal tie. Jeg synes bestemt også, man skal gøre det, man synes, når man er i en situation, der kræver det. Problemet for nogen er så, at det tager lidt tid at overveje, hvad de skulle have gjort og hvordan det skulle gøres. Så for nyligt et foredrag med overskriften 'Rend mig i rummeligheden og anerkendelsen'. Det handlede om, at mange af os er dårlige til at råbe 'RØV' - altså at kalde en spade for en spade. Vi vil gerne pakke tingene godt ind. Jeg tænker, at du er typen, der ikke pakker noget ind. Det må også nogle gange give nogle ørertæver (altså verbalt)? - men enig - få meldt ud/fra når noget er forkert.

Anmeld

29. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jow, det giver rigtig mange ørertæver når man siger sin mening.. Som under Muhammadkrisen og min kærestes venner godt kunne forstå flagafbrændingerne, og jeg sagde, at så ville jeg da gå ind på Rådhuspladsen og brænde en koran af. Der var min kæreste altså bange for at jeg skulle miste livet og bad mig indtrængende om IKKE at tage dén diskussion med hans venner. Men den kom så ud gennem sidebenene alligevel :ohmy: - jeg er stadig i live, men han mistede mange bekendte på dén konto og flere nægter at hilse på mig den dag i dag. Men jeg er sgu ligeglad, og kan da godt gentage det hvis det er..... :laugh: Men der er da ingen tvivl om, at mine meninger KUNNE have kostet mig livet, de var meget oppe at køre over det den gang.

Anmeld

29. december 2010

MetteNB-vb

Uha uha - kan godt huske, du dengang skrev om, at du var uening med hans omgangskreds. Jeg kan nu godt forstå din kæreste i den sag. Synes, det er ok at sige sin mening, men han er jo nok også interesseret i at børnene beholder deres mor ;)

Anmeld

29. december 2010

Det er stadig mig-vb

Jaa, det var også hans pointe, men han ved jo også at jeg er en Mor med meninger. Men han har da lært at sorterer kraftigt i de folk han inviterer her hjem - specielt når der er noget under opsejling. Det bliver spændende om han kommer hjem med sin ven idag, nu hvor terrorplanerne mod Danmark er en realitet og Muhammadsagen atter er på dagsordenen :laugh:

Anmeld

29. december 2010

MetteNB-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Jaa, det var også hans pointe, men han ved jo også at jeg er en Mor med meninger. Men han har da lært at sorterer kraftigt i de folk han inviterer her hjem - specielt når der er noget under opsejling. Det bliver spændende om han kommer hjem med sin ven idag, nu hvor terrorplanerne mod Danmark er en realitet og Muhammadsagen atter er på dagsordenen :laugh:
Spændende ;) Du må jo holde os opdaterede........

Anmeld

30. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Det er ikke nogen af vores venner - kunne aldrig være ven med en sådan mand. Det er min kusines kærestes storebror (svoger vel?) - han er vel i start/midttrediverene. Han opførte sig fuldstændig som om intet var hændt kort efter. Konen virker meget lidt undertrykt - hun minder mest af alt om sådan en rigtig ricki-lake-stereotype. Hun sidder på sin flade bag i sofaen og brokker sig fra morgen til aften og ved altid bedst (fik jeg fortalt af min kusine). Normalt ville der også være fløjet noget ud af munden på mig straks, men blev simpelthen så forskrækket og kunne slet ikke få scenariet på plads i mit hovede. Har sagt til min kusine at hvis jeg nogensinde ser lign igen holder jeg altså ikke mund - uanset begivenhed. Min kusines kæreste er meget glad for hans storebror, og han har kun sin mor og bror, så derfor er de fast inventar ved familiesammenkomster. Ville bare høre jeres mening, og forslag til at få sagt tingene på en ordentlig måde, for er bange for at jeg vitterlig eksploderer, hvis jeg ser den slags igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.