Spiser I and eller gås - til jul?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. december 2010

Webredaktøren-vb

Måske er I nogle, der husker spørgsmålet fra den kære hofreporter Bodil Cath... Spiser I and eller gås til jul? Eller står den på kalkun? Jeg skal holde jul et 'nyt' sted i år, så jeg aner faktisk ikke, hvad menuen står på :kok:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

dittelouisea@hotmail.com-vb

Er opvokset med flæskesteg - det er også det jeg er mest til, men der er som regel både and og flæskesteg på bordet. Svigermor har lovet at lave flæskesteg også, selvom de som regel kun får and. Jeg nægter at komme hvis ikke der er sprød flæskesvær ;)

Anmeld

23. december 2010

Rita-vb

Vi får and, flæskesteg og medister. Jeg spiser ikke kød, så jeg skal have nøddepostej med æbler og svesker :)

Anmeld

24. december 2010

Det er stadig mig-vb

Her er det ænder. Vi var faktisk ovre i andre menu'er, men vi blev alle sammen enige om, at ænder simpelthen bare dufter af jul, smager af jul og ér jul. Så her bliver julen alligevel den helt traditionelle. Bare uden flæskesteg.

Anmeld

24. december 2010

Heidi Nielsen-vb

Her står den på andesteg og det har den altid gjort... Vi skal holde jul hjemme i år og så kommer min far og farmor her ned til os....så for aller første gang nogensinde har jeg lavet julemaden....så det er spændende hvad de siger til det.... Det er and med hvide kartofler, brune kartofler, rødkål, sønderjysk hvidkål, go andesauce og franske kartofler.....ris a´ l´amande med jordbærsauce (vi kan ikke lide kirsebærsauce :blush: )

Anmeld

24. december 2010

Titte-vb

Her står den på and, fyldt med æbler og svedsker! Derudover det traditionelle, rødkål og sønderjydsk hvidkål, franske kartofler, menu chips, bruneog hvide kartofler... Desserten er ris ala mande m kirsebær sauce, elsker kirsebær saucen! Aftenen byder på lidt lækkert til ganen, godter og mine hjemmebagte brunkager!

Anmeld

24. december 2010

MetteNB-vb

And hvis julen ser 'rigtig' ud for mig. I år ved jeg det ikke. Svigermor står for maden, og hun siger, svigerfar har ønsket flæskesteg. Jeg er så vant til, vi får begge dele, men det lyder det ikke til, men nu får vi se. Vi plejer at have and, medister og flæskesteg i ovnen den 24., så er der også til lidt julefrokost dagen derpå ;0)

Anmeld

25. december 2010

Bella-vb

Det var os der skulle holde julen i år, vi fik Flæskesteg og And, vi fik faktisk 2 flæskestege og 3 ænder, den ene flæskesteg er der slet ikke spist af så det står på biksemad i dag. Det er en tradition med flæskesteg og and hver år. Hilsen Bella

Anmeld

25. december 2010

H.J-vb

vi få grønlangkål med saltet flæsk og medister og and, flæskesteg, hvide kartofler og brune kartofler og ris a´ l´amande.

Anmeld

26. december 2010

Spunk-vb

I min familie har vi altid fået and. Efter at min stedmor og svigerfamilie er kommet ind i billedet står den på både and og flæskesteg i begge familier.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.