Den dyre jul... hvad koster den jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Det er stadig mig-vb

KH Bibi skrev:
Hvorfor gå så højt op i de beløb? Hvorfor ikke bare købe, hvad man magter? Det er da totalt lige meget, om man køber for 30 eller 3000. Hvis drengen ønsker sig noget til 30, så SKAL man da ikke ud og finde noget for 270kr også, fordi man har sat et beløb. Vi bruger nok 24367kr i år i alt - og so what!?
Problemet er her, at min kæreste netop ikke har råd til det, men han KØBER IND med arme og ben, låner gør han sikkert også - og Januar bliver sikkert hård for ham. Og ungerne? Jamen de er totalt lige glade med om gaverne koster 100 kr eller 1000 kr, bare det interesserer dem. Men han har en tendens til at købe meget dyrt, og meget forkert. Men ham om det, jeg synes bare det er latterligt. Igen, set i lyset af at han ikke har pengene. :S Hvis man ligefrem skal sætte sig i gæld fordi det er jul, jamen så er JEG stået totalt af!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

ma08-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Hvis man ligefrem skal sætte sig i gæld fordi det er jul, jamen så er JEG stået totalt af!!
Kan ikke være mere enig. Da jeg var studerende, havde jeg selvfølgelig ikke så mange penge, og dengang måtte jeg bare melde ud, at det altså ikke kunne blive til så meget. Bare for at forventningsafstemme, ikke fordi gaver skal gå op på kroner og øre, men en vis proportionalitet må der godt være. På samme måde har jeg afskaffet pligtgaver, dét gider jeg hverken bruge tid eller penge på.

Anmeld

16. december 2010

pivedyret-vb

Jeg bliver helt forfærdet, og også lidt underlig til mode ved at høre hvor mange penge der bliver brugt på julen.. I vores familie er pengene små, så den harddisk vi købte til vores WII (som ungerne fik sammen i fødselsdagsgave i sommer) er ungernes fælles juegave i år. Vi voksne giver ikke hinanden julegaver, det er der simpelthen ikke råd til. Gaver i resten af familien er kun til børnene - udover bedsteforældre og 1 søster + kæreste som endnu ingen børn har. Hver gave har en MAX værdi af kr. 150,- pr. stk. Mange af gaverne koster kun kr. 100,- Indrømmet er jo da så at vi ikke kun tager i en butik og handler, men handler der hvor vi kan få tingene billigst.. Så for de gaver - der dækker hele famiiens børn - bruger vi max 1500,-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.