Den dyre jul... hvad koster den jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Titte-vb

I år bliver det dyrere end ellers... Nevøernenog niecen på min mands side får et wii spil med dertil hørende ekstra spoling controlere til 4 personer, bare deres gave alene er for 4000 kr... Der er helt ekstra ordinært, men børnene fortjener det synes vi ovenpå at deres mor fandt en anden mand og flyttede for noge tid siden... Ellers er vores gavebudget normalt på 4-5000 plus gaverne til manden og mig som godt kan koste et par tusinde fra hver Derudover skal vi holde juleaften i år så der skal jo også købes noget ind! ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

NikiFin-vb

Dine brødre? Hvorfor skal de også få gaver? Det er uforskammet fra dem

Anmeld

14. december 2010

NikiFin-vb

Her den største absurd er at manden får de dyreste gaver til sidst. :angry:

Anmeld

14. december 2010

ma08-vb

Tror vi ender på omkring 9.000 kr. i år, men det veksler. I år bliver der brugt lidt flere penge end ellers, fordi jeg får en dyr jakke af min mand ;)

Anmeld

14. december 2010

NikiFin-vb

Jeg selv har brugt indtil nu omkr. 2500 kr til børn og mand og planlægger ikke at bruge flere. Ved ikke manden hvad planner har og køber han overhoved noget til nogen.

Anmeld

14. december 2010

Kirle-vb

Tja i år skal vi bruge 2200 kr på tog og hotel når vi skal besøge farmor i Varde så det gør at julegavebudgettet tilsvarende er mindre for der er kun de penge som der er ;) Så hvert andet år så er der mange gaver og hvert andet knap så meget, sådan er det. Alt i alt har vi nok en julebudget (med alt inkl.) på 7000kr. Det må også være nok :D

Anmeld

14. december 2010

Spunk-vb

Her er der ikke brugt så meget i år, men som regel bruger vi et par tusind. Jeg synes at det vigtigste er, at folk bliver glade for det jeg giver dem og ikke om de lige får for 200 kr. præcis. Vi har en aftale om ca. 150-200 kr men det er bare for at vi ikke skyder fuldstændig forbi hinanden. Hvis jeg alligevel har noget liggende som én ville blive glad for, så giver jeg det gerne - vedkommende kan ikke se at gaven har været gratis/billig for mig når den koster noget andet 'normalt'. F.eks. fandt jeg en Halling kollektionsprøve i Røde Kors - stadig med mærke og det hele. Den er bare så sød, og jeg er temmelig sikker på at min niece er ligeglad med at den har kostet 45 kr. Og så har jeg en gaveskuffe hvor jeg samler sammen i løbet af året når jeg støder på noget godt. F.eks. købte jeg en stak lyt og læs bøger for 19 kr. pr. stk. i Fakta i sommers. Dem får min anden niece to af. Hun får også et Hello Kitty ur, så alt i alt får hun for lidt mere end budgettet normalt lyder på, men nu var det lige et ur som vi tror vil være lykken. Men siden vi skal holde jul, så løber der nok et par tusind oveni til mad, træ, slik osv. så helt billig er julen jo ikke.

Anmeld

14. december 2010

Rita-vb

Vi giver gaver til 10 inkl vores egne børn - og har sat et loft på 200kr pr gave. Det er hvad vi har råd til, så det er så nemt. Det hænder at vores egne unger får for lidt mere, men vi prøver virkelig at overholde beløbet :) Derudover giver ungerne en del hjemmelavede gaver og det koster selvfølgelig også. I år har vi købt materialer for små 300kr, men det rækker så også til 12 hjemmelavede gaver :)

Anmeld

15. december 2010

Sildemor-vb

VI har skåret meget ned på gaver. For det første er vores datter kun lige fyldt 2 år og får nærmest flere gaver end hun kan kapere at blive glad for. Da børnene i vores omgangskreds er tilsvarende små, har vi aftalt at vente et par år med at være på gave med hinanden. Min mand og jeg har i år sat gavebeløbet til hinandens gaver helt ned til 500 kr. fordi vi har haft en del uforudsete udifter de sidste par måneder. Så der er faktisk kun vores forældre samt to søskende og min mands nevø tilbage. Det er til at overkomme. De sidste par år har jeg heller ikke været på gave med mine veninder. Det er selvfølgelig hyggeligt at få gaver, men efter man får børn er det jo mindst lige så sjovt at opleve dem. Med veninderne har jeg fastholdt at vi giver gaver til fødselsdag. Der er det mere fokus på den voksne fødselar og rent økonomisk er fødselsdage jo også fordelt ud på hele året :-)

Anmeld

15. december 2010

MetteNB-vb

Har ikke sådan styr på, hvad vores julebudget løber op i, men det bliver til en del. Køber gaver til både voksne og børn. I familien bliver det til 16 foruden vores egen lille familie og så giver jeg til et par veninder. Så bare julegaver render jo op. Dertil kommer så alle kalendergaverne til en del mennesker. Dem indkøber jeg sådan løbende over året, så ved heller ikke, hvad det beløber sig til. Juleaften får vi så gratis mad, da vi skal til svigerforældrene, men vi skal have handlet ind til at afholde julefrokost her 2. juledag. Tjah og lidt juletøj skal der jo også nogle gange til, så alt i alt er dankortet rødglødende her i december.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.