Her er der ikke brugt så meget i år, men som regel bruger vi et par tusind. Jeg synes at det vigtigste er, at folk bliver glade for det jeg giver dem og ikke om de lige får for 200 kr. præcis. Vi har en aftale om ca. 150-200 kr men det er bare for at vi ikke skyder fuldstændig forbi hinanden. Hvis jeg alligevel har noget liggende som én ville blive glad for, så giver jeg det gerne - vedkommende kan ikke se at gaven har været gratis/billig for mig når den koster noget andet 'normalt'.
F.eks. fandt jeg en Halling kollektionsprøve i Røde Kors - stadig med mærke og det hele. Den er bare så sød, og jeg er temmelig sikker på at min niece er ligeglad med at den har kostet 45 kr. Og så har jeg en gaveskuffe hvor jeg samler sammen i løbet af året når jeg støder på noget godt. F.eks. købte jeg en stak lyt og læs bøger for 19 kr. pr. stk. i Fakta i sommers. Dem får min anden niece to af. Hun får også et Hello Kitty ur, så alt i alt får hun for lidt mere end budgettet normalt lyder på, men nu var det lige et ur som vi tror vil være lykken.
Men siden vi skal holde jul, så løber der nok et par tusind oveni til mad, træ, slik osv. så helt billig er julen jo ikke.
Anmeld