Legetøj jeres børn IKKE må få...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.347 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. december 2010

Webredaktøren-vb

Min mor ringede lidt tidligere og var lidt bekymret for hun havde netop købt et ret fedt fly til min dreng i julegave - men nu hvor hun læste nærmere på kassen, så stod der at det var et militær-transportfly :blink: 'Det er meget flot og fin kvalitet, men jeg har jo ellers aldrig givet mine egne børn militær-legetøj,' sagde hun, og var klar på at returnere det, hvis jeg ikke ville have den slags legetøj inden for døren. Det er jeg nu ikke sart med, så hvis kvaliteten er i top, så er jeg sikker på, at han vil elske et fly, der kan transportere biler, superhelte, riddere, smølfer og hvad han ellers leger med ;) Er der legetøj jeres børn ikke må lege med, og som I end ikke vil modtage som gave?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

als-vb

Vil hellere have tøsen får enkelte lidt dyere legetøj end noget billig plastik skrammel som går i stykker efter en halv time. Jeg forbyder det ikke, men kæmper heller ikke for at der ikke skal ske nogen skade med det. Vil gerne at tingene ikke er fyldt med giftstoffer og andre skadelige ting. Ellers kom an.

Anmeld

8. december 2010

Johannamor-vb

Jeg vil IKKE have at pigen bruger børnesminke - og i de kommende år vil jeg også gøre alt hvad jeg kan for at trække tiden ud, inden hun begynder at bruge parfumerede sæber, cremer o.lign. fyldt med parabener, farvestoffer, parfumer o.lign. Ellers må ungerne sådan set få alt det legetøj, de ønsker sig. Selvom jeg forbeholder mig ret til kun selv at købe det, som jeg synes er godt for dem. (Det ville derfor ikke være mig, der købte det der krigstransportfly, men hvis ungen blev glad for det, ville det være ok med mig, at han beholdt det...)

Anmeld

8. december 2010

Pikora-vb

Altså, hvis børnene gerne vil lege krig, så skal de nok finde noget at bruge, om det så er grene fra haven eller færdigproduceret legetøj. Og som også nævnt, er det jo slet ikke sikkert flyet giver barnet lyst til at lege krig, hvis det nu bare ligner et HELT almindeligt smølfe-fly!! :silly:

Anmeld

8. december 2010

Trunte K-vb

Om det er militærfly eller ej kan ikke bringe mit pis i kog.Jeg vil også gerne udskyde sminken - egentlig mere pga. risiko for irriterende allergier end parabenerne. Derimod kommer det der magnethalløj (GeoMax eller hvad de hedder) ALDRIG inden for dørene, heller ikke som gave. Og Bindeez vil jeg heller ikke se, selvom de vist har fået bedre styr på sikkerheden.

Anmeld

8. december 2010

Soap-vb

Trunte K skrev:
Om det er militærfly eller ej kan ikke bringe mit pis i kog.Jeg vil også gerne udskyde sminken - egentlig mere pga. risiko for irriterende allergier end parabenerne. Derimod kommer det der magnethalløj (GeoMax eller hvad de hedder) ALDRIG inden for dørene, heller ikke som gave. Og Bindeez vil jeg heller ikke se, selvom de vist har fået bedre styr på sikkerheden.
:klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:

Anmeld

9. december 2010

Det er stadig mig-vb

Børnesminke - er det da værre end voksen sminke....eller?? Min børn får hvad de vil have og har til dato aldrig bedt om noget uacceptabelt... Militærfly har så aldrig været på ønskelisten, men da ingen af dem lider af psykoser eller vrangforestillinger, så ville det da helt klart gå an som legetøj!

Anmeld

9. december 2010

Rita-vb

Næ, det tror jeg ikke :) Dog foretrækker jeg legetøj, der ikke larmer alt for meget :P Min ældste ønsker sig et trommesæt, men det får han altså ikke :laugh:

Anmeld

9. december 2010

Spunk-vb

Jeg tror ikke på, at krigslegetøj gør børn voldelige - børn har sgu altid leget røver og soldater. Jeg tror heller ikke på at barbiedukker giver piger et forkert kropsideal og at små piger lærer at de skal gøre alt i hjemmet fordi de får lov at lege med dukker og legekøkkener. Heller ikke at drenge bliver bøsser hvis de får lov at klæde sig ud som prinsesser. Jeg tror at mange lege er en del af forskellige udviklingsfaser, og at børnene skal have lov. På et tidspunkt er det ikke spændende mere. Når det så er sagt, så må jeg da indrømme at jeg selvfølgelig har mine præferencer indenfor legetøj. Jeg har en forkærlighed for trælegetøj, og jeg fatter overhovedet ikke pointen i f.eks. beyblade, men det betyder jo ikke at det ikke kan være sjovt for spunken - det betyder snarere at jeg er gammel :laugh: Lige nu er spunken lille og stopper stadig alting i munden, så de forbudte ting hjemme hos os er ting med små dele og ting med pthalater og den slags - men begge ting er alligevel forbudt i legetøj til børn under tre år, så det er ikke så svært at overholde.

Anmeld

9. december 2010

Spunk-vb

Johannamor skrev:
Jeg vil IKKE have at pigen bruger børnesminke - og i de kommende år vil jeg også gøre alt hvad jeg kan for at trække tiden ud, inden hun begynder at bruge parfumerede sæber, cremer o.lign. fyldt med parabener, farvestoffer, parfumer o.lign. Ellers må ungerne sådan set få alt det legetøj, de ønsker sig. Selvom jeg forbeholder mig ret til kun selv at købe det, som jeg synes er godt for dem. (Det ville derfor ikke være mig, der købte det der krigstransportfly, men hvis ungen blev glad for det, ville det være ok med mig, at han beholdt det...)
Er det ansigtsmaling du mener? Eller er det makeup til børn? Man kan godt få ansigtsmaling, modellervoks, fingermaling, farvelade og den slags som er rimelig uskyldigt. Se her: http://www.nuno.dk/underkategori.asp?legetøj=farverogmaling&subkat=14&kat=legetoj http://www.klodsmajor.dk/lyra-sminkestifter.product

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.