Dropper I julefrokosten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Caidas-vb

Nej jeg dropper ikke julefrokosten. Jeg skal afsted på fredag, men det bliver ikke det vilde. Vi er kun 9 og holder det ude sammen med en masse vi ikke kender. Jeg drikker kun sjældent, kan ikke tåle det. Ligner en på antabus, hvis jeg drikker meget mere end en øl eller et glas gløgg. Andre gange kan jeg drikke 5-6 genstande uden at kunne mærke noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg plejer at deltage, og det er normalt fantastiske fester, som gerne varer 15-16 timer, fra vi sætter os, til de sidste tager hjem. I år sidder jeg over af flere årsager: 1.Min stedfar døde i mandags, og jeg tror ikke, jeg kommer i feststemning lige med det samme. 2.Julefrokosten foregår fredag d. 17. december. Næste gang, vi mødes, når skolen begynder til januar, vil fire af os møde op til beskeden om en fyring. Ledelsen ved allerede nu, hvem det er, og jeg tror bare ikke på, der kan blive en god stemning, når 'bødlerne' sidder til bords med deres uvidende 'ofre' - og en større flok af os er nervøse og nærtagende. 3. Julefrokosten koster 250 kroner bare for maden, og jeg vil ikke give så mange penge for noget, som jeg formentlig ikke har lyst til at deltage (ret længe) til. 4. Jeg fylder 40 den 14. december og skal i den anledning holde et-eller-andet for de nærmeste, stille og roligt, lørdag d. 18., hvor min storebror og hans kone kommer på julebesøg fra Los Angeles. Jeg HÅBER på at have grund til at feste igennem igen næste år!!

Anmeld

2. december 2010

Pia S-vb

Øv da Charlotte - forstår godt du springer over i år. Kondolerer!!! Jeg er med i julefrokostjuntaen her på stedet. Jeg deltager skam også, men jeg bliver ikke fuld, selvom de prøver at drikke mig under bordet i snaps :P I år skal vi for første gang i lang tid have traditionel julemad. Vi er ca. 25 i vores hus/afdeling og vi er rigtig gode til at være sammen. Vi har forskellige traditioner hen over året. Jeg er ikke nogen festabe, så jeg går gerne hjem efter et par timer. Gider heller ikke det helt store, når jeg først har været på job i flere timer. Den store julefrokost for hele arbejdspladsen gider jeg ikke. Det er dyrt og der er alt for mange jeg ikke kender.

Anmeld

2. december 2010

MetteNB-vb

Øv hvor træls Charlotte. Det var sørme en kedlig melding. Håber ikke, du mister dit job. - men uanset hvad er det jo træls med udsigt til enten selv at miste jobbet eller miste kollegaer. Det er belastende og da ikke den bedste udsigt i forhold til juleferie..... Vi holder julefrokost på arbejde sidst i januar og jeg deltager. Jeg har dog arbejdstjansen, så trækker mig tilbage kl. 23.

Anmeld

2. december 2010

Charlotte d. 17.-vb

Så fik jeg lige gjort et festligt emne til en sørgelig omgang - men tak for jeres søde ord. Min jobmæssige situation virker ikke så vigtig lige nu. Det er vist noget med proportionssans - nu skal vi have familien, ikke mindst min mor, helskindet igennem den næste tid.

Anmeld

5. december 2010

ma08-vb

Webredaktøren skrev:
Tilsyneladende dropper en del danskere i år firmaets julefrokost - de gider simpelthen ikke. Personligt ser jeg frem til en hyggelig aften med kollegaerne, men hvordan har I andre det? Møder I pligtskyldigt op, melder I fra eller kommer I og hygger jer?
Jeg tager med, fordi jeg har nogle søde nærmeste kolleger, som også kommer. Ellers gad jeg heller ikke. Og jeg er ikke bleg for at tage tidligt hjem, hvis jeg ikke gider mere - jeg vil rigtig gerne hygge mig med kolleger på tværs af kontorer og afdelinger, men jeg gider ikke glo på stive kolleger, der opfører sig pinligt :blink: :laugh:

Anmeld

7. december 2010

fie_b_c-vb

hej! jeg var til julefrokost med mit arb i fredags og det var dejligt at komme ud og tale om andet end bleskift og soverutiner! går hjemme på 8. mdr så synes jeg trængte til at komme ud! det skal så lige siges at de fleste af dem jeg er unge, jeg var en af 'de gamle' og jeg er kun lige blevet 30.... men de fik lokket med med i byen bagefter og det var super! nåede lige hjem til hende den lille skulle have sin godmorgen-flaske kl. 5.....-men så var jeg altså også træt i 2 dage :)

Anmeld

7. december 2010

Titte-vb

Jeg deltager gerne i julefrokosten på mit arbejde. Synes det er en hyggelig stund med mine kollegaer i et andet forum end den halve times pause på arbejdet dagligt. Desværre måtte jeg melde fra i år fordi jeg lå på sygehuset, og da det er den eneste julefrokost jeg skulle til så bliver der ingen for mig i år! :blink:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.