Jo men her synes jeg kæresterierne kommer ind helt naturligt mellem alt det andet. Bare det man er sammen, eller lige kysser hinanden ind imellem, nogen gange går vi i bad sammen når ungerne sover osv osv. Her er vi begge to meget aktive om aftenen, så vi har ikke den der med at flade ud foran fjernsynet sammen, for vi ser aldrig fjernsyn.
Men vi har da aftner hvor vi smutter tidligt i seng og hygge-nygger, men bagefter står jeg somregl op igen og fortsætter mine andre aktiviteter.
Og så har vi fx Torsdag, hvor min kæreste ikke arbejder og den bruger vi sammen, går ud og spiser, holder i hånd, går ture eller ligger i sengen hele dagen, eller hvad vi nu lige brænder for.
Og dertil kommer der de små gaver ind imellem han kommer hjem med, blomster der pludselig og overraskende bliver bragt til døren med søde kort og lidt mundgodt. Søde SMS'er i løbet af dagen begge veje trods travlhed og andre gøremål. Så jeg synes ikke specielt aftnerne behøver være særlig kæreste-agtige, når dagene også byder små kærlige tanker.
Tror mere det bare handler om, at vi viser at vi tænker på hinanden, også selvom der ikke er nogen speciel anledning, andet end at to mennesker elsker hinanden.
Og nu hvor vi har 6 børn og har været sammen i over 25 år, så synes jeg vi bliver bedre og bedre til at være kærester og netop huske på alle de der små remindere i hverdagen der betyder så lidt at afsende, men betyder enormt meget at modtage.
At være kærester når man er sammen er jo ikke den store udfordring, men at være kærester når man er væk fra hinanden, kræver omtanke og engang imellem en god selvindsigt.
Her forleden da jeg skulle ud og handle og stak hånden i lommen, så lå der et brev i jakkelommen. Det var min kæreste der havde skrevet en rigtig sød besked som lunede hele dagen og konstant fik smilet frem på mig.
Så for mig er de dé ting der giver mig noget. At sidde og flette fingre om aftenen, jooo...det gør vi da ind imellem, men det er alt det andet der holder flammen i live.
Anmeld