Min daværende kæreste havde kun 10-12 vagter om måneden og jeg selv var studerende, så da drengen var ca 8 måneder, begyndte jeg at studere igen, men var så hjemme, når kæresten havde vagter.
Det var hovedsagligt selvstudium, så der var ikke regulær stress med at komme ud af døren på et bestemt tidspunkt (men lidt stress skulle der være, ellers blev jeg bare hængende)
Jeg syntes det var rart at komme ud og prøve at få ammehjernen i omdrejninger igen, men jeg må da indrømme, at jeg et meget langt stykke tid (vi taler om måneder) gik rundt med fornemmelsen af at have glemt mit barn et eller andet sted. Og pludselig kunne fare lidt sammen og tænke 'HAR jeg glemt ham?? Har jeg af en eller anden grund taget ham med - og så glemt ham i bussen???'. Og hver gang jeg hørte en baby græde - eller bare en dørs svingen/knirken, der kunne lyde lidt som et barn! - var jeg fuldstændig på dupperne og klar til at trøste barnet, amme døren eller hvad der nu krævedes :laugh: :laugh:
At drengens far var hjemme med ham, gjorde det lettere for mig at tage afsted. Jeg tror det havde været sværere, hvis han skulle være tartet i vuggestue samtidig.
Anmeld