For et halvt års tid siden fik min dengang 5-årige ondt i benet, så han til sidst næsten ikke kunne støtte på det. I et par dage slog vi det hen (han har nok bare slået sig - det er nok vokseværk) men til sidst blev det tydeligt, at noget var i vejen. Så jeg ringede til lægen, hvor de insisterede på at ville se ham næste morgen (på trods af at jeg hellere havde ventet en ekstra dag). I mellemtiden havde jeg også googlet noget med bensmerter hos børn - og det var ikke noget for mødre med svage nerver...
Nå, men drengen kom til lægen, der sendte ham videre til blodprøver, røntgen- og ultralydsscanning m.m. samme dag, og resultatet var, at drengen havde 'snue i hoften' (frit oversat fra svensk), og skulle komme tilbage igen næste dag.
Næste dag humpede drengen kun en smule, da vi troppede op til endnu engang blodprøver og en læge, der rykkede og pressede på ben og hofte - og sendte ham hjem med en anbefaling om at holde sig i ro et par dage. Så drengen fik to dages 'karantæne' foran fjernsynet, så var der for meget krudt i rumpen, han kom i børnehave igen - og siden har der ikke været noget.
Det er min historie. Du kan jo sikkert ikke bruge den til meget andet end at 'det kan være alvorligt, men behøver ikke være det' - så ring til lægen, hvis drengen stadig har ondt... God bedring med ham.
Anmeld