Vokseværk kommer i BEGGE ben, aldrig i et ben af gangen (så er det nemlig noget andet!).
Vokseværk kommer typisk om natten, og rammer typisk børn der ikke får bevæget sig nok. Jo mere børnene går, dyrker sport og får brugt sine muskler, jo mindre vil man mærke til vokseværk.
Jeg ville vente og se det an (men bliver det markant værre ville jeg tage til lægevagten), og jeg ville ikke tilbyde Panodil, da man så ikke er helt er med i udviklingen. Panodil tager smerter og det er rigtig fint når man ved hvorfor der er smerter. Hvis han får en Panodil forsvinder lidt af smerterne, men så ved man ikke om det er fordi det er ved at gå væk af sig selv, eller om det er pga Panodilen. Så lad lægen (hvis det bliver aktuelt) udstikke dét råd!
Det kunne lyde som om han har fået et 'trælår' så i første omgang kan du give ham et langt varmt bad og bagefter masserer lårmusklen med lidt creme. Så skulle det gerne blive lidt bedre umiddelbart efter.
Hagen ved småbørns skader er, at de ofte ikke helt kan forklare præcist hvor det gør ondt. Er det låret, knæet, lysken (en kombination af det hele) eller noget helt andet. Derfor er det fint at gå til lægen som lynhurtigt kan lokalisere det med det samme og drage en konklussion udfra dét....
Håber han er okay i morgen!!
Anmeld