Efter et par år med smågaver lagt i julestrømpen hver aften - og et hyr med at finde 24 småting, der var billige og trods alt ikke bare var skrammel - købte vi sidste år et Lego City-kalender til drengen og en Playmobil-kalender til pigen. Og det var et hit!!! Drengen elsker sit Lego, så her er 24 figurer, der indgår i samlingen og bruges sammen med alle de andre flyvemaskiner, lastbiler o.s.v. Og pigen leger med Playmobil stort set hver dag, og julekalendertingene er et fint supplement i legen. Så det gør vi igen...
Der er (til dem, der var i tvivl) flere forskellige kalendere at vælge imellem - sidste år var Lego-temaet noget med en skøjtebane % vejarbejde i byen, og den har jeg set igen i år, men det er en anden, vi køber. Ellers var der også noget med pirater el. lign. Og pigen, der sidste år fik en rideskole, får i år et postkontor.
Til dem, der spurgte, om man ikke bare selv kunne pakke lidt Legoklodser sammen vil jeg sige, at det gjorde jeg også, da drengen var 3 og fik sine første klodser. Jeg brugte LANG tid på at bygge juletræer/hjerter/ænder af klodser, nogle dage var det også bare en lille håndfuld. Og det var en fin kalender. Men de færdige kalendere har den fordel, at det hver eneste dag er en rigtig ting, de får. Har man de første 1000 klodser er en håndfuld grønne klodser pludselig ikke mere så interessant som ti dimser, der kan bygges sammen til en trillebør, en mand eller et juletræ.
Anmeld