Rosiner og vindruer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2010

kongster-vb

KH Bibi skrev:
Du kan ikke spise 250g på en uge og så ikke spise de næste 5 uger. Det er langtidsvirkningen, som tæller.
Hvis det er langtidsvirkning og ikke her-og-nu så gør det vel ingen forskel om jeg spiser 250 g på en dag og så venter 5 uger? Hvis det tager 10 år at udvikle cancer af det, så er det vel ligemeget? Modsat alkohol hvor det er her-og-nu påvirkning af kroppen og jeg derfor ikke bør drikke 28 genstande og så vente 2 uger med at drikke igen, fordi det vil forgifte kroppen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Den svamp der sidder på de friske druer er the real thing! Den bliver hverken værre eller bedre på en rosin, blot umulig at se, hvorfor man jo så kan spise større mængder ude at vide at svampen er der. På de friske druer kan man jo se svampen med det blotte øje. Man kan spise vindruer uden pletter til man segner, men hvis man vælger at spise dem med pletter, så skal man nok ikke spise så mange (indtil man nøjagtigt kender følgevirknigerne), som INGEN kender endnu. Det er den samme svamp der også findes på jordnødder.

Anmeld

16. oktober 2010

Happymummy-vb

Hm, jeg er ganske utilfreds med den svamp. Jeg har 5 forskellige vinranker med masser af druer på, hvoraf de allerbedste får små sorte prikker, når de er modne. :unsure: Jeg har indtil videre ikke kunnet finde nogle billeder af vindruer med svampen, da det kunne være rart at se, om det er den samme slags prikker/pletter. For så er det jo slut med dem. Eller finde bevis for, at der bare er en slags druer, som får harmløse prikker, når de bliver modne. Men under alle omstændigheder er det lidt svært at holde sig tilbage, når nu man har dem helt gratis og i store mængder :(

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Jamen den er meget nemt at se - det ligner små bitte stænk af sort maling, på størrelse med spidsen på en nål (ok, måske lidt større). Man kan sommetider også føle dem, men andre gange kan man ikke.... Dog er det ikke altid nemt at spotte dem på de mørke druer, men ikke umuligt!

Anmeld

16. oktober 2010

Happymummy-vb

Det lyder akkurat som prikkerne på mine druer... Øv...

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

HVIS man har tålmodigheden, så kan man med fordel vaske og pudse druerne, for svampen kan sagtens vaskes af! Men mister man ikke lidt appetitten ;)

Anmeld

16. oktober 2010

Happymummy-vb

Nå, det er da altid noget. Men jo - jeg står jo gerne og bare plukker og guffer løs, når jeg lige kommer forbi. Det må jeg bare lære at lade være med. Og igang med vand og klud.

Anmeld

16. oktober 2010

Det er stadig mig-vb

Ja, jeg har vist også spist MIN andel af svampede druer i MIT liv (før jeg vidste bedre). Men NU står jeg og stirre til et niveau hvor jeg næsten får sorte prikker for øjnene :laugh: Tænker mere på ungerne som elsker vindruer, dem vil jeg jo gerne skåne mest muligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.