Hvem klippede navlestrengen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.433 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Da jeg fødte min datter, ved jeg faktisk ikke, hvem der klippede navlestrengen :unsure: Jeg var alt for 'nybagt mor', og faderen havde vist nok i at holde sig selv oppe :laugh: Da jeg fødte min søn, var jeg helt selv (faderen trak sig), og der blev jeg spurgt, om jeg selv havde lyst til at klippe navlestrengen. Det havde jeg slet ikke tænkt på inden fødslen, men sagde ja. Det var en helt speciel følelse (men også lidt mærkelig - selve fornemmelsen af 'klippet'). Jeg er rigtig glad for, at jeg fik dén oplevelse med - vil aldrig glemme det. Hvem klippede navlestrengen hos jer? ...og til alle kommende mødre/forældre - er det noget I har snakket om?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2010

Det er stadig mig-vb

Med den første, ved jeg at jordemoderen gjorde det, for min søn blev født i det de kalder 'sejrsskjorten eller sejrssærken' dvs han lå inde i moderkagen da han blev født, og derfor først skulle klippes ud.... :laugh: Med de 3 andre aner jeg det faktisk ikke, så det må jeg lige spørge min kæreste om :)

Anmeld

29. september 2010

Kirle-vb

jm her :) Faderen betakkede sig med den begrundelse at han var bange for at klippe forkert ;)

Anmeld

29. september 2010

Soap-vb

Første gang var det jordmoderen , anden gang faderen og tredje gang ved jeg det faktisk ikke pga kaos med lille pigen og hun ikke havde det godt da hun kom ud men det har enten være læge eller jordmor

Anmeld

29. september 2010

Rita-vb

Det gjorde jordemoderen alle fire gange. Min mand fik tilbuddet hver gang, men han var ret uinteresseret i navlestrengen :)

Anmeld

29. september 2010

kongster-vb

Gætter på det var jordemoderen. Faderen havde ikke lyst til det og så det bestemt ikke som værende noget særligt far-agtigt eller specielt at gøre.

Anmeld

29. september 2010

Mor til Isabell-vb

Det gjorde faderen...og det var bestemt fra starten af...han synes det ville være stort at få lov at klippe navlestrengen over, så selvfølgelig skulle han gøre det... :lol:

Anmeld

29. september 2010

Polyp-vb

Det gjorde faderen, hvorefter han fik et epileptisk anfald og blev kørt på skadesuen med hul i hovedet; men han havde nu også altid behov for at være i centrum ;-)

Anmeld

29. september 2010

Kirle-vb

LOL tak for det billede!!! LOL Det kan jeg slet ikke komme mig over!! LOL :D :D :D - håber at manden ikke kom alt for meget til skade? Sådan en fødsel kan jo tære godt på de kære mænd ;)

Anmeld

29. september 2010

Polyp-vb

Det gjorde han ikke - det epileptiske anfald var nok værre end hullet i hovedet; men så måtte jeg som førstegangsfødende ikke komme på 'hotelgangen'...for så ku' jeg jo nok ikke klare mig selv, når han var på skadestuen ;-( Selv om jeg ikke lige kunne se problemet. Jeg fødte på 2 timer og fik gang i amningen stort set med det samme...og hans epilepsi var jo ligesom bare en ting, der var der altid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.