Nogen der ved det ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.356 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. september 2010

Heidi Nielsen-vb

Jeg har lige søgt arbejde i en privat børnehave og håber selvfølgelig at få det :) Men hvordan er reglerne for f.eks. barnets 1 og 2 sygedag når man er ansat privat.....er man stadig 'beskyttet' af overenskomsten eller gælder der andre regler. Og egentlig det samme ? ang. løn......jeg skal vel have det samme i løn som jeg får idag ??? Nu har jeg ikke fået jobbet endnu men det er jo rart at være forberedt på en evt samtale :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2010

Polyp-vb

Det kommer helt an på om virksomheden - for det er jo det, der er tale om - har overenskomst og med hvem - men du kan ALDRIG stilles dårligere end funktionærloven - lønmæssigt skal du selv forhandle så det kan både være dårligere og bedre - pensionen er nok noget lavere end duer vant til fra det offentlige, så pres bruttolønnen op så du selv har noget at spare op af, så spørg efter deres bruttopakke (der også kan indeholde feriefridage og eks privat sygeforsikring etc) - først når du har hele pakken kan du tage stilling til lønnen

Anmeld

6. september 2010

Lars F-vb

Barns 1. sygedag er en ret du har iflg funktionærloven. Om der er 2. sygedag, ekstra feriefridage, og løn - det afhænger bl.a. af, om virksomheden har overenskomst, og med hvem - har de en aftale med BUPL? Og hvis der ikke er overenskomst, så af hvad deres pakke er og hvad du kan forhandle dig til. Du skal naturligvis ikke acceptere af blive dårligere stillet end du ville være i en offentlig institution.

Anmeld

6. september 2010

Titte-vb

Det kommer helt an på hvem børnehaven har overenskomst med... Har de med FOA og BUPL så har du de samme rettigheder mener jeg..... Men hvis de ikke har overenskomst, hvilket der i mit område her ved Esbjerg er en 3 stykker der ikke har, så er det de aftaler der er lavet på stedet der er gældende. Det skal du huske at spørge til ved en evt samtale... Er det som gokke eller medhjælper?? God fornøjelse

Anmeld

6. september 2010

Lars F-vb

Hvis de ikke har overenskomst, skal du få en kopi af ansættelsekontrakt, lønpakke, mm - og så får din fagforening til at gå det igennem og se om det er OK inden du skriver under. De skal kunne rådgive dig om, hvordan du står.

Anmeld

6. september 2010

Caidas-vb

Jeg er ansat i en privat børnehave. Iflg min nye overenskomst har jeg kun ret til 1. barnsyg dag. Til gengæld har jeg fået en kompensation for de forringelser der er sket. Jeg har fået ret til at holde 2 fridage jeg selv betaler :huh: Barsel er jeg glad for at jeg ikke skal holde, for den er forringet. Til gengæld er min løn steget efter vi er blevet private, og vores lønstigning har været højere end den kommunale - men det skulle der vist heller ikke så meget til. Vi har så alle sagt ja til at overgå til den private, for den er langt bedre - og med hurtigere stigning. Startlønnener lavere, men der kommer hurtigere stigninger og tillæg på. Der blev vist lidt gentagelser, men de¨t er for at få det hele med.

Anmeld

6. september 2010

Heidi Nielsen-vb

Tusind tak for svar....så blev jeg lidt klogere :O) Der er nogle ting jeg skal holde øje med kan se....men nu skal jeg lige se om jeg overhovedet kommer til samtale, men det er jo rart at være forberedt... Titte.....det er som medhjælper......jeg fik aldrig gjort min pæd. uddannelse færdig da den blev lavet om mens jeg var på barsel med mit første barn.....jeg mangler 2 løns praktik, bachelor opgaven og eksamen.....men der er ikke nogen seminarier der er interesseret i at jeg blir færdig :( :angry:

Anmeld

6. september 2010

MAMMARAZZI-vb

Heidi Nielsen skrev:
jeg fik aldrig gjort min pæd. uddannelse færdig da den blev lavet om mens jeg var på barsel med mit første barn.....jeg mangler 2 løns praktik, bachelor opgaven og eksamen.....men der er ikke nogen seminarier der er interesseret i at jeg blir færdig :( :angry:
Hvad mener du med, at der ikke er nogen seminarier, der er interesseret i, at du blir færdig? Når man først er startet på uddannelsen, har man så ikke ret til at fortsætte efter endt barsel? - jeg gik da i klasse med en, som bare fortsatte i en anden klasse efter endt barsel...

Anmeld

6. september 2010

Polyp-vb

bacheloropgave og eksmaen kan du da bare ordne som privatist - det er jo kun en ret kort opgave, ikke? Det koster lidt at gå op som privatist men ikke en bondegård - ellers gå til ministeriet med sagen...du har altid ret til at færdiggøre din uddannelse på en eller anden måde hvis du selv kan skaffe praktik

Anmeld

7. september 2010

kongster-vb

Ja det virker da fjollet ikke at færdiggøre. Kan man ikke læse det på merit? Samtidig med at du arbejder altså?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.