Laktosefri produkter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2010

Signe1704-vb

jennie skrev:
Tjekkede lige igen da jeg var i Kvickly i dag, den med havtorn er ikke laktosefri, jeg tog fejl, sorry.. Mht mælken står i denne uges netto reklame.
Hvad er Havtorn egentlig? :huh: Tak for at du tjekkede.... Mælken har vi styr på for den har de i vores lille dagli brugs - det er mere smøreost, smør, yoghurt (har jeg nu fundet i Irma takket være jer herinde :klap: ), fløde osv. De havde alt i Sverige... Manglede at finde noget leverpostej, men vi kan sagtens klare os uden. Han er bare stadig i den alder hvor pålægget helst skal smøres på. Kunne i øvrigt først få tid hos lægen den 24. september, men vi er slet ikke i tvivl - vil bare gerne have det bekræftet. Kan ikke finde mælken i Nettos katalog :blink:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2010

Signe1704-vb

lib1982 skrev:
Har set Bilka har lidt forskelligt - i hvert fald i Kolding ;) Det jeg købte til drengene var mest fra helsekost-bikse.. vær obs. på, at der ikke nødvendigvis er samme indhold af protein osv., som i mælkeprodukter med lactose! (aner ik om det passer, men det sagde vores SP til os)
Der må jeg hen og kigge - der er godt nok lidt langt, men så har jeg en undskyldning for at køre derhen ;) Hvilke produkter købte du i helsekost butikker? Jeg må lige holde øje med det med proteinet.

Anmeld

4. september 2010

Johannamor-vb

Signe1704 skrev: quote] Hvad er Havtorn egentlig? :huh: En mindre & forpjusket udseende busk med stærkt orange bær og med nærmest olivengrønne blade. Du ser den oftest nær havet (siger sig selv, ikke?).

Anmeld

4. september 2010

Signe1704-vb

Johannamor skrev:
Signe1704 skrev: quote] Hvad er Havtorn egentlig? :huh:
En mindre & forpjusket udseende busk med stærkt orange bær og med nærmest olivengrønne blade. Du ser den oftest nær havet (siger sig selv, ikke?). Tak for svar ;)

Anmeld

4. september 2010

Det er stadig mig-vb

Vil bare lige tilføje noget, og det er, at der feks ikke er mælk i Filur isen fra kiosken. Men der er sjovt nok mælk i de lidt mindre filur is man kan købe i kasser i feks Super Brugsen!!! Så man skal altid lige dobbelttjekke.

Anmeld

5. september 2010

lib1982-vb

Signe1704 skrev:
lib1982 skrev:
Har set Bilka har lidt forskelligt - i hvert fald i Kolding ;) Det jeg købte til drengene var mest fra helsekost-bikse.. vær obs. på, at der ikke nødvendigvis er samme indhold af protein osv., som i mælkeprodukter med lactose! (aner ik om det passer, men det sagde vores SP til os)
Der må jeg hen og kigge - der er godt nok lidt langt, men så har jeg en undskyldning for at køre derhen ;) Hvilke produkter købte du i helsekost butikker? Jeg må lige holde øje med det med proteinet.
Jeg købte piskefløde, både på dåse + flydende, var til deres føsdag, hvor jeg syntes de skulle have flødeskum på kagen :P Men de havde en masse andet også, ikke så meget pålæg, men diverse til madlavning! Vi har ikke haft problemer med at købe leverpostej uden mælk, både i det lokale supermarked, Bilka, Føtex osv... vi købte den billige udgave, altså ikke Stryhns, men butikken eget mærke! Brugte meget www.allergikost.dk og helsebasen.dk i starten - de har 'mælkefri områder'... og så tog det ellers bare længere tid at handle, fordi jeg skulle læse alle varedeklarationerne igennem ;) Drengene får stadig ikke 'ren' mælk, men har ikke problemer med det 'skjulte' f.eks. i pålæg m.m. - ved ikke om det var den 100% pause på et par måneder der hjalp, eller om de 'bare' er vokset fra det, men noget virkede i hvert fald :cheer:

Anmeld

5. september 2010

jennie-vb

Det er på side 6 i nettoreklame gældende fra d. 29-4. sept. Der står nyhed i netto laktosefri mælk 12kr.. Puhh det må være dyrt med allergibørn :( Hvad med nutana postej o.lign. der er heller ikke mælk i.

Anmeld

5. september 2010

lib1982-vb

jennie skrev:
Det er på side 6 i nettoreklame gældende fra d. 29-4. sept. Der står nyhed i netto laktosefri mælk 12kr.. Puhh det må være dyrt med allergibørn :( Hvad med nutana postej o.lign. der er heller ikke mælk i.
Nutana - dér var ordet ;) Vi købte Nutana margarine til brød osv. Synes egentlig ikke det er dyrere - man kan få masser af 'almindelige' ting uden mælk, er bare et spørgsmål om at læse på varen! Da vi startede med mælkefri, fik vi Nutrimigen som erstatning for mælken, DET er dyrt og totalt overflødigt, hvis man bare sørger for at give D-dråber + kalktbl. - var i hvert fald det svar jeg fik på børneambulatoriet af lægen, og med mit kendskab til ham, tror jeg på ham ;)

Anmeld

5. september 2010

Spunk-vb

Apropos pålæg som smøres på. Jeg kan varmt anbefale tuberne med smørbar makrel og tun som man kan få i fakta og brugsen. Fisken er meget findelt i forhold til dåserne og det er nemt at smøre i et tyndt lag. Du skal bare være opmærksom på at makrellen findes i to varianter - alm. og en med creme fraiche.

Anmeld

5. september 2010

Johannamor-vb

Jeg har set på tv (men det er et stykke tid siden), at man kunne købe mad på nettet fra en svensk supermarkedskæde, mener det var coop - til levering alle mulige steder på Sjælland. Helt billigt var det ikke, så man skulle bestille større mængder for at spare for alvor - og det var pointen dengang. Men for dig er det måske en mulighed at få fat på laktosefrie produkter på en nem måde. Hvis altså det stadig findes. (Og hvis du bestiller bleer, så sparer du hurtigt en mindre bondegård...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.